گوشی ریلمی ایکس

گوشی ریلمی ایکس (Realme X) همراه با مدل لایت و دو نسخه ویژه معرفی شد

برند ریلمی علاوه بر مدل ایکس لایت (Realme X Lite) که ورژن چینی ریلمی 3 پرو است؛ گوشی ریلمی ایکس را نیز به عنوان رده‌بالاترین محصول دوران فعالیت خود معرفی کرد. دو نسخه ویژه از این دستگاه هم در معرض فروش قرار گرفته‌ که حاصل کار یک طراح سرشناس ژاپنی هستند.

ریلمی ایکس را می‌توان همان ریلمی 3 پرو؛ اما با یک نمایشگر آمولد بزرگ‌تر و دوربین‌های وان پلاس 7 توصیف کرد. در ادامه از قیمت و مشخصات فنی آن بیشتر خواهیم گفت.

مشخصات گوشی ریلمی ایکس

این دستگاه یک صفحه نمایش 6.5 اینچی AMOLED با وضوح 1080p دارد که اسکنر اثر انگشت را زیر خود جای داده است. مکانسیم پاپ آپ هم سبب شده که نیازی به برش ناچ روی نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی نباشد.

گوشی ریلمی ایکس

ریلمی ایکس در کنار ریلمی 3 پرو

حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای دستگاه، نه از نوع اولتراسونیک؛ بلکه اپتیکال است و برای شناسایی اثر انگشت کاربر از نور استفاده می‌کند. همانند وان پلاس 7 پرو، در ریلمی X هم برای این کار یک سنسور بزرگ وجود دارد که به کمک موتور شتاب‌دهنده DSP (پردازشگر سیگنال‌های دیجیتال)، موجب باز شدن سریع قفل صفحه می‌شود.

با وجود ابعاد بزرگ‌تر، گوشی ریلمی ایکس در قیاس با ریلمی 3 پرو باتری کوچک‌تری دارد. البته به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع (VOOC Flash Charge 3.0)، باتری 3765 میلی‌آمپر ساعتی آن در عرض نیم ساعت تا 55 درصد شارژ می‌شود. این دستگاه برای پردازش اطلاعات به تراشه 10 نانومتری اسنپدراگون 710 و حافظه رم 4، 6 یا 8 گیگابایتی متکی خواهد بود. ضمن اینکه 64 یا 128 گیگ فضای ذخیره‌سازی دارد.

گوشی ریلمی ایکس

برگ برنده‌ی ریلمی ایکس اما، دوربین‌های جدیدش است. در پنل گوشی، یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی و یک سنسور عمقی 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 را داریم. کاربران برای ثبت تصاویر سلفی نیز می‌توانند روی یک دوربین 16 مگاپیکسلی f/2.0 حساب کنند که پیش‌تر به مکانیسم پاپ آپ آن اشاره کردیم.

سنسور 48 مگاپیکسلی، در واقع حسگر تصویری IMX586 سونی است که این روز‌ها در گوشی های هوشمند بسیاری یافت می‌شود. این سنسور با استفاده از فناوری ترکیب پیکسل‌ها (pixel binning)، چهار پیکسل را برای تصویر نهایی 12 مگاپیکسلی، در هم ادغام می‌کند.

دوربین اصلی از قابلیت‌های مختلفی هم بهره می‌برد که می‌توان به بهبود رنگ تصویر (Chroma Boost)، تشخیص منظره با هوش مصنوعی (AI Scene recognition)، عکاسی در شب (Nightscape) و حالت‌های جدید پرتره اشاره کرد. دوربین سلفی هم حالت زیباسازی (Beauty Mode) را دارد که در عکس‌های گروهی نیز کار می‌کند.

قیمت ریلمی ایکس و ریلمی ایکس لایت

مدل لایت با 4 گیگ رم و 64 گیگ حافظه داخلی، 175 دلار قیمت دارد. نسخه 64/6 گیگابایتی 190 دلار و نسخه 128/6 گیگابایتی هم در ازای 220 دلار به فروش می‌رسد.

قیمت گوشی ریلمی ایکس که در رنگ‌های سفید و آبی عرضه خواهد شد، 220 دلار برای نسخه 64/4 گیگابایتی و 230 دلار برای نسخه 64/6 گیگابایتی است. همچنین نسخه برخوردار از 8 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی، رقمی معادل 260 دلار قیمت دارد.

اما همان‌طور که گفته شد، دو نسخه ویژه از ریلمی ایکس هم با طراحی «نائوتو فوکاساوا» موجود است. در رنگ بدنه‌ی این دستگاه‌ها، از پوست سیر و پیاز الهام گرفته شده و هر دو با حافظه 128/8 گیگابایتی، معادل 275 دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. این گوشی میاد ایران یا نه؟؟؟ لطفا جواب بدین

  2. سلام realme xبیاد تو ایران قیمتش چقد میشه

  3. سلام این گوشی بیاد تو ایران چقد در میاد

  4. همین غول‌رو اگه سامسونگ میزد بیرون زیر ۵۰۰ دلار قیمت نداشت… !!!
    خیلی کم قیمت زدن… .
    دم اوپو گرم… .

  5. گوشی خوش دستی به نظر میاد

    قیمتش هم مناسب هستش

    با سپاس

  6. اونی ناچ داره خوشگل تره

  7. این دیگه از کجا در اومد

  8. جنس چینی هی میگید بده بده بخدا ال سیدی گوشی شکست با 300 تومن درست شد حالا ال سی دی سامسونگ فقط یه تومنه

  9. حیف پول ک بدی این زیبایی دارن ولی دوروز دستت باشه خراب میشه

  10. از هواوی اسکی رفته نوا رو میخاست ایجوری بده بیرون

  11. از اون چیزی ک فک میکردم خیلی بهتره