ماژول پاپ آپی دوربین سلفی وان پلاس 7 پرو

دوربین سلفی پاپ آپ وان پلاس 7 پرو قادر به تحمل 22 کیلوگرم بار است! (ویدیو تست مقاومت)

دوربین سلفی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro) برخلاف تصور شکننده نیست. شرکت سازنده با انتشار یک ویدیوی تبلیغاتی، توان بالای ماژول پاپ آپی دوربین سلفی وان پلاس 7 پرو برای مقاومت در برابر فشار را به رخ رقبا کشاند.

وان پلاس 7 پرو اولین گوشی مجهز به دوربین سلفی پاپ آپی این گوشی‌ساز چینی است. بسیاری از کاربران، نگران شکنندگی و میزان مقاومت این ماژول مکانیکی هستند، به طوری که احتمالا بعد از خرید گوشی، برای حفظ سلامت آن، تا جای ممکن از گرفتن عکس سلفی یا برقراری تماس تصویری خودداری خواهند کرد! اما این رعایت حال، بی‌معنی است!

وان پلاس ادعا می‌کند ساختار مکانیکی دوربین سلفی وان پلاس 7 پرو برای 300 هزار مرتبه بیرون آمدن و داخل رفتن تست شده است. این میزان، برابر چندین سال استفاده از گوشی و استفاده از دوربین سلفی برای تعداد دفعاتی زیاد در هر روز خواهد بود. در نتیجه، از نظر فرسایش به خاطر تعدد استفاده، برای ماژول پاپ آپی دوربین سلفی وان پلاس 7 پرو اتفاقی رخ نخواهد داد. با این حال، نگرانی‌ها بابت شکنندگی آن همچنان پابرجاست.

دوربین سلفی وان پلاس 7 پرو

وان پلاس با انتشار یک ویدیو، خیال کاربران را از بابت این قضیه نیز راحت کرد. در این ویدیوی تبلیغاتی، شاهد آویزان شدن وزنه‌ای 22 کیلوگرمی از ماژول دوربین سلفی وان پلاس 7 پرو هستیم، بدون این که اتفاقی برای آن رخ بدهد.

تسست مقاومت ماژول دوربین سلفی وان پلاس 7 پرو

کاربران احتمالا هرگز چنین کاری با گوشی خود نکرده و به خاطر مطمئن بودن از دوام بالای آن، بعد از خرید، کیسه‌ها را از ماژول دوربین سلفی وان پلاس 7 پرو آویزان نخواهند کرد، اما در هر صورت مشاهده این ویدیو نشان می‌دهد ساختار مکانیکی دوربین جلویی، مقاوم‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد.

نکته مهم اینجاست که ضربه، نیروی بسیار بیشتری به طور ناگهانی به یک شی فیزیکی در مقایسه با زمان افزایش تدریجی فشار وارد می‌‌کند. در این تست، روی ماژول دوربین دوربین سلفی وان پلاس 7 پرو وزنه‌ای قرار گرفته و به مرور زمان، فشار روی آن بیشتر می‌شود. به نظر شما، اگر وزنه را کمی بالا آورده و سپس رها کنیم (ضربه وارد کنیم)، باز هم ماژول دوربین قادر همچنان سر جایش باقی خواهد ماند؟ احتمالا وزنه‌ای کوچک‌تر نیز به وسیله ایجاد ضربه، دوربین را از جایش خواهد کند. حین برخورد گوشی با زمین در صورت رها شدن آن از دست، ضربه به آن ماژول دوربین سلفی وان پلاس 7 پرو وارد خواهد شد و نگرانی از همین بابت است.

البته وان پلاس هوشمندتر از چیزی است که تصور می‌کنید! یکی از ویژگی‌های این گوشی که هنوز امکان تست آن فراهم نشده است، داخل رفتن سریع دوربین پاپ آپی دوربین سلفی وان پلاس 7 پرو در صورت رها شدن ناگهانی آن از دست کاربر محسوب می‌شود. باید دید این قابلیت در عمل، چقدر در تشخیص سقوط دقیق و چقدر در برگرداندن دوربین به داخل بدنه سریع عمل می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. صد درصد چنین کار ی نمی کنیم مگه دیوونه ایم