نمایشگر وان پلاس 7 پرو

نمایشگر وان پلاس 7 پرو توسط متخصصان DisplayMate تحسین شد

نمایشگر وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro) جزو کلیدی‌ترین نقاط قوت این گوشی به شمار می‌رود. DisplayMate به عنوان یکی از برترین مراجع بررسی نمایشگرها، به صفحه نمایش وان پلاس 7 پرو جایزه «بهترین نمایشگر گوشی» را اهدا کرد.

مرجع DisplayMate، بعد از رونمایی گوشی وان پلاس 7 پرو، نتایج بررسی دقیق خود روی نمایشگر این گوشی را منتشر کرد. وان پلاس صفحه نمایش پرچمدار جدیدش، که برای اولین مرتبه به رزولوشن کیو اچ‌دی (پلاس) مجهز شده و از نرخ تازه‌سازی 90 هرتز بهره می‌برد، Fluid AMOLED نام‌گذاری کرده است. اگرچه وان پلاس 7 پرو تنها 670 دلار قیمت داشته و چیزی حدود 300 الی 400 دلار از سایر پرچمداران 2019 ارزان‌تر است، اما این موضوع با قرارگیری نمایشگر آن در زمره بهترین صفحه نمایش‌های موبایل دنیا تا امروز، منافاتی ندارد! نمایشگر نمایشگر وان پلاس 7 پرو توانست از DisplayMate امتیاز +A را دریافت کند.

نظر DisplayMate درباره نمایشگر وان پلاس 7 پرو

بر اساس گفته‌های این مرجع، صفحه نمایش وان پلاس 7 پرو بسیار شگفت‌انگیز بوده و در بالاترین سطح قرار می‌گیرد. داشتن نوآوری بی‌نظیر و بیشترین عملکرد ممکن، سبب می‌شوند وان پلاس 7 پرو در جایزه «بهترین صفحه نمایش گوشی»، با چند گوشی هوشمند انگشت شمار دیگر بازار سهیم شود.

نمایشگر وان پلاس 7 پرو

بالاترین دقت در نمایشگر رنگ‌ها (0.8 JNCD)، بالاترین دقت کنتراست تصاویر و همچنین بالاترین دقت مقیاس شدت (2.20 Gamma)، پایین‌ترین تغییر در حداکثر روشنایی با محتوای تصویر APL (1 درصد)، پایین‌ترین جابه‌جایی در دقت رنگ با محتوای تصویر APL، پایین‌ترین تغییر در کنتراست تصویر و دقت شدت محتوای تصویر APL، بزرگترین محدوده رنگ طبیعی (111 درصد DCI-P3 و 140 درصد sRGB/Rec.709)، بالاترین نسبت کنتراست (بینهایت به خاطر استفاده از تکنولوژی OLED)، پایین‌ترین انعکاس (4.6 درصد)، کوچک‌ترین تغییر در روشنایی با تغییر زاویه (22 درصد در زاویه 30 درجه) و بالاترین رزولوشن قابل مشاهده (3120 در 1440) ویژگی‌هایی هستند که DisplayMate درباره نمایشگر وان پلاس 7 پرو به آن‌ها اشاره کرده است. این مرجع عقیده دارد در گوشی های هوشمند، استفاده از پنل مجهز به رزولوشن 4K سبب شفاف‌تر شدن محتوا نخواهد شد و کیو اچ‌دی، بالاترین وضوح تصویر مفید برای این دستگاه‌ها است.

نمایشگر وان پلاس 7 پرو تنها در یکی از بخش‌های آزمایش DisplayMate به جای «خیلی خوب»، امتیاز «خوب» دریافت کرد. به نحوه تغییر در دقت رنگ آبی در زاویه 30 درجه، امتیاز 5.9 JNCD داده شد، اما با توجه به عملکرد فوق‌العاده آن در دیگر قسمت‌ها، تغییر چندانی در نتیجه اصلی ایجاد نشد. یکی از دلایل این امر، کم اهمیت بودن کاستی یاد شده محسوب می‌شود، چرا که ناحیه رنگ آبی در مقایسه با قرمز و سبز کمتر به صورت بصری قابل توجه است.

نمایشگر وان پلاس 7 پرو

به عقیده DisplayMate نمایشگر وان پلاس 7 پرو خیلی به دقت و عملکرد درجه‌بندی بی‌‌نقص کتاب کاغذی نزدیک است، به همین دلیل تفاوت آن با یک صفحه نمایش بی‌نقص، به صورت بصری قابل رویت نیست! به عبارتی می‌توان گفت با توجه به ساختار چشم انسان، این بهترین صفحه نمایشی است که می‌توان درون یک گوشی هوشمند به کار برد! به این ترتیب وان پلاس 7 پرو از نظر صفحه نمایش، همرده بزرگانی همچون سامسونگ گلکسی اس 10، اپل آیفون ایکس اس مکس و گوگل پیکسل 3 ایکس ال قرار گرفته و در جایزه «بهترین نمایشگر گوشی هوشمند» DisplayMate را با آن‌ها شریک خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. اقا گاوه بیا قیمتشم مقایسه کن تو که طرفداری نوت10 میکنی چرا اینقدر شل مغزید!!!!!!!!!!

  2. چه استادانه واسه نمایشگر های سامگوهی تبلیغ میکنه اونجور باشه رزلوشن فول اچ دی هم کافیه واسه موبایل شر …و…. ور نگو … دیسپلی میت با اون دستگاه های مثلا فوق پیشرفته مسخرت !
    الان کیفیت این گوشی چینی با سامسونگ یکیه طبق گفته این موسسه.

    • گم شو توام ، هی چینی چینی چینی …
      عوام خودش دنیایی داره خدایی ….
      چشایه کورتو باز کن تو اینه به خودت بنگر ،
      ببین چی میخوای از این دنیا ؟؟؟
      این غرور نفرت انگیز ایرانی ها اخرش کار دستش میده ..
      پوچ نشسته دنیارو به بازی گرفتی ،
      Ali ?
      برو دنبال عوامیت

    • استاد توهم،هنوز هیچ کمپانی ای نتونسته کیفیت صفحه نمایش سامسونگ رو تولید کنه و این اولین شرکتیه که با اس 10 همرده شده…این برای اولین باره که یک کمپانی غیر از سامسونگ به این درجه از کیفیت رسیده باشه که مطمئنا نوت 10 باز این استاندارد رو جابه جا میکنه
      پس به جای تف دادن شعر و ور واقعیت رو قبول کن…4K که سهله،8K هم بزنن غیر سامسونگ بازم کیفیت فول اچ دی سامسونگ رو نداره