مسابقه معماری ای وولو

برترین طرح‌های مسابقه معماری ای وولو 2019 معرفی شدند

مسابقه معماری ای وولو 2019 (eVolo) اخیرا با شرکت 478 معمار برجسته جهان برگزار شد که سرانجام 27 طرح به عنوان برترین طرح‌های این رقابت بین‌المللی معرفی شدند. از مهم‌ترین طرح‌ها می‌توان به شهرهای شناور و آسمان خراش‌های دارای سیستم فیلتر و بازیافت اشاره کرد.

مسابقه معماری ای وولو از سال 2006 به صورت سالانه توسط نشریه معماری آمریکایی eVolo برگزار می‌شود و معماران و طراحان برجسته این حوزه نیز ایده‌های معماری خود را به این رقابت بین‌المللی ارسال می‌کنند. کارشناسان این نشریه طرح‌ها و ایده‌های جذاب که دارای فناوری، اصول زیبایی‌شناختی، سازگاری با محیط زیست، ثبات و استحکام بنا باشند را به عنوان برترین طرح های مسابقه معماری انتخاب می‌کنند. از جذاب‌ترین طرح‌های سال 2019 می‌توان به طراحی شهرهای شناور تا آسمان خراش‌های دارای سیستم فیلتر و بازیافت زباله اشاره کرد. در مسابقه معماری سال 2019 حدود 478 طراح و معمار شرکت کردند که سرانجام 27 طرح به عنوان برترین طرح‌ها انتخاب شدند.

برترین طرح‌های مسابقه معماری ای وولو 2019

1.‌ آسمان خراش‌های دارای سیستم فیلتر و بازیافت

مسابقه معماری ای وولو

طراحی به نام Marko Dragicevic اهل کشور صربستان توانست با طراحی آسمان خراش‌هایی دارای سیستم فیلتر و بازیافت به عنوان برگزیده اول این رقابت معرفی شود. آسمان خراش طراحی شده توسط این طراح می‌تواند زبانه‌ها را به جای دفن در قسمتی از ساختمان بازیافت کند. همچنین زباله‌ها پس از بازیافت گاز متان تولید خواهند کرد که از آن برای تولید برق ساختمان استفاده می‌شود.

2. آسمان خراشی با سیستم تصفیه پالایش پیشرفته‌

مسابقه معماری ای وولو

دو معمار به نام‌های Klaudia Gołaszewska و Marek Grodzicki که اهل کشور لهستان هستند با ارائه طرح آسمان خراشی با سیستم تصفیه پالایش پیشرفته‌ به عنوان برگزیده دوم این رقابت انتخاب شدند. این دو معمار آسمان خراشی را طراحی کرده‌اند که همانند یک دودکش است و از سیستم تصفیه و پالایش و پیشرفته‌ای برای تمیز کردن هوا بهره می‌برد. در این آسمان خراش حدود 7500 نفر قادر به زندگی خواهند بود.

3. آسمان خراش سازگار با محیط زیست

مسابقه معماری ای وولو

سه معمار انگلیسی توانستند با طراحی آسمان خراش سازگار با محیط زیست به رتبه سوم این رقابت دست پیدا کنند. این آسمان خراش به صورت کامل با محیط زیست سازگار است. در ساخت این آسمان خراش از مواد طبیعی استفاده خواهد شد که به همین دلیل می‌توان آن را به عنوان یک سازه تحقیقاتی در طبیعت بنا کرد. از این ساختمان می‌توان برای رشد طبیعی گیاهان و حیوانات استفاده کرد.

4. مرکز تحقیقاتی معلق در فضا

مسابقه معماری ای وولو

ایده ساخت مرکز تحقیقاتی معلق در فضا از سوی معماران روسی در مسابقه معماری ای وولو 2019 ارائه شد که توانست در لیست برگزیدگان این رقابت قرار بگیرد. این طرح یک مرکز تحقیقاتی سازگار با محیط زیست است که در فضا معلق خواهد بود و یک سازه مفصل استحکام آن را تضمین خواهد کرد.

5. شهر شناور

مسابقه معماری ای وولو

ایده ساخت شهر شناور توسط معماران چینی در مسابقه معماری ای وولو 2019 ارائه شده است که توانست در لیست 27 طرح برگزیده این رقابت جای بگیرد. این طرح یک شهر شناور است که طراحان چینی با الهام از شهرهای باستانی مصر آن را ارائه کرده‌اند. این شهر برای معلق ماندن در فضا از نوعی دستگاه هیدروژنی استفاده خواهد کرد.

تصاویر سایر طرح‌های برگزیده

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*