مک لارن GT

مک لارن GT معرفی شد؛ یک سوپرکار واقعی با قدرت 620 اسب بخار

مک لارن GT به عنوان جدیدترین محصول شرکت بریتانیایی McLaren رونمایی شد. این خودرو در سگمنت خودروهای گرند تور جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت و لقب سوپرکار واقعی را یدک می‌کشد. در ادامه با مشخصات و امکانات محصول جدید مک لارن آشنا می‌شویم.

جدیدترین محصول شرکت خودروسازی بریتانیایی مک لارن با نام GT معرفی شد. بر اساس اعلام شرکت مک لارن این خودرو از ترکیب ویژه‌ای چون ساختاری سبک، طراحی داخلی منحصربه‌فرد، موتور جدید و قدرتمند بهره خواهد برد. طبق ادعای این شرکت، رانندگی با مک لارن GT تجربه‌ یک سوپراسپرت واقعی را برای راننده به همراه خواهد داشت. محصول جدید مک لارن نسبت به تمامی خودروهای کلاس گرند تور سریع‌تر، سبک‌تر و چابک‌تر خواهد بود.

آشنایی با مک لارن GT

مایک فلویت (Mike Flewitt)، مدیرعامل شرکت مک لارن عنوان کرد این خودرو برای مسافت‌های طولانی طراحی شده و نسبت به سایر خودروهای گرند تور دارای آرامش داخلی بی‌نظیری است و چابکی منحصربه‌فردی دارد. بدون اغراق می‌توان گفت مک لارن GT مفهوم سابق خودروهای گرند تور را به کلی تغییر داده و قابلیت‌های جدیدی را در این کلاس به نمایش خواهد گذاشت. در همین رابطه راب ملویل (Rob Melville)، رئیس بخش طراحی شرکت مک لارن عنوان می‌کند در این خودرو شاهد ترکیبی از ویژگی‌های گرند تورهای کلاسیک هستیم که به نوعی می‌توان آن را تفسیر پیشرفته‌ای از گرند تور در عصر جدید دانست. این خودرو نگاه علاقه‌مندان به خودروهای سوپراسپرت را به خود جلب خواهد کرد و DNA آن نیز با مدل اسپیدتیل مشترک است.

مک لارن GT

طراحی بیرونی مک لارن GT به لطف خطوط کشیده و ظریف در کنار گلگیرهای عقب عضلانی به نظر می‌رسد. طول این خودرو حدود 4.7 متر است، به همین دلیل از تمامی محصولات سری اسپرت شرکت مک لارن کشیده‌تر خواهد بود. اوورهنگ‌های جلو و عقب مک لارن GT نیز نسبت به سایر محصولات این شرکت بیشتر است. این خودرو در حالت معمولی از سطح زمین حدود 11 سانتی‌متر ارتفاع دارد و به همین دلیل برای تمام مسیرهای شهری مناسب است. طراحان این خودرو را بر روی یک پلتفرم فیبر کربنی مونوکوک سفارشی به نام MonoCell II-T ساخته‌اند که استحکام خارق‌العاده‌ای دارد و وزن این خودرو فقط 1530 کیلوگرم است.

مک لارن GT

از آنجایی که موتور این خودرو در عقب آن جای می‌گیرد، شرکت مک لارن اعلام کرد برای اینکه فضای بیشتری برای قرار دادن لوازم مختلف فراهم شود، موتور و سیستم اگزوز این خودرو را پایین‌تر از مدل‌های قبل نصب کرده است. به همین دلیل در عقب خودرو و بر روی موتور و در محفظه‌ای شیشه‌ای شاهد صندوق باری با حجم 420 لیتر هستیم که در این فضا یک کیسه گلف یا دو چوب اسکی 185 سانتی‌متری و یک چمدان قرار خواهد گرفت. مشتریان به هنگام خرید می‌توانند باز و بسته شدن برقی در شیشه‌ای قسمت صندوق بار را سفارش دهند. مالکان این خودرو در قسمت جلو نیز از یک محفظه بار 150 لیتری بهره خواهند برد تا در مجموع این خودرو از فضای بار 570 لیتری برخوردار شود که نسبت به تمامی مدل‌های قبلی بیشتر است؛‌ برای مثال مک لارن 570GT فقط از ظرفیت بار 370 لیتری بهره می‌برد.

مک لارن GT

شرکت مک لارن وعده داده است که فضای کابین بسیار عالی خواهد بود و علاوه بر اینکه تاثیر مثبتی بر روی افزایش عملکرد و تمرکز راننده به همراه خواهد داشت، در سفرهای طولانی نیز رفاه سرنشینان و راننده را در وضعیت ایده‌آل قرار می‌دهد. طراحان برای افزایش رفاه سرنشینان صندلی‌های خاصی را برای این خودرو در نظر گرفته‌اند که از گرم‌کن و تنظیم برقی نیز بهره می‌برند. مک لارن در این خصوص می‌گوید این صندلی‌ها برای رفاه سرنشینان در مسافت‌های طولانی طراحی شده‌اند و از راحتی بالایی برخوردارند. به طور کلی کابین مک لارن GT از تریم مشکی براق در اطراف صفحه نمایش، متریال باکیفیت، دکمه‌های بالابر پنجره‌ها، کنسول مرکزی، دریچه‌های تهویه، سوئیچ‌ها و کنترلرهای آلومینیومی سود می‌برد.

مک لارن GT

مک لارن GT از یک نمایشگر 7 اینچی برای ارائه سیستم اطلاعاتی و سرگرمی استفاده می‌کند که به عنوان پیشرفته‌ترین سیستم این شرکت محسوب می‌شود و ناوبری و اطلاعات ترافیک را با جزئیات واقعی برای راننده نمایش می‌دهد. این خودرو از رادیوی ماهواره‌ای سیریوس استاندارد مجهز است و سیستم تهویه دو منطقه‌ای این گرند تور نیز از تنظیمات جداگانه برای راننده و سرنشین بهره می‌برد. همچنین طراحان برای نمایش اطلاعات خودرو از یک صفحه‌آمپر 12.3 اینچی ویژه که گرافیکی شبیه هواپیماها دارد استفاده کرده‌اند.

مک لارن GT

این خودرو به صورت استاندارد به سقف فیبر کربنی مشکی براق مجهز است، اما مشتریان می‌توانند سقف شیشه‌ای الکتروکرومیک را نیز سفارش دهند. کابین این خودرو از نورپردازی داخلی، سیستم صوتی پریمیوم Bowers & Wilkins با 12 بلندگو و ساب‌ووفر فیبر کربنی برخوردار است. مک لارن از تریم و تودوزی نوع چرم ناپا را برای این خودرو در نظر گرفته است، اما برای اینکه این خودرو به طور کامل به لوکس‌ترین محصول تاریخ این شرکت تبدیل شود، می‌توانید چرم لوکس آلکانترا را نیز سفارش دهید.

مک لارن GT

مشخصات فنی

مک لارن GT از یک موتور 4 لیتری V8 توئین توربوی جدید برخوردار است که می‌تواند قدرتی معادل 620 اسب بخار و گشتاور 630 نیوتن‌متر ارائه کند. 95 درصد این گشتاور در دور موتورهای 3000 تا 7250 rpm در اختیار راننده قرار می‌گیرد که به همین دلیل راننده در هر سرعتی قادر است از کشش مناسب برای سبقت‌گیری استفاده کند. این موتور از دسته‌موتورهای ویژه‌ای بهره می‌برد تا سروصداهای آزاردهنده آن کاهش پیدا کرده و آرامش سرنشینان حفظ شود. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ ها منتقل می‌شود که با استفاده از سیستم لانچ کنترل می‌تواند ظرف مدت 3.1 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر و ظرف مدت 9 ثانیه از سرعت صفر به 200 کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت مک لارن GT حدود 325 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

مک لارن GT

این گرند تور لوکس فقط 1530 کیلوگرم وزن دارد و از این حیث نسبت به رقیب اصلی خود حدود 130 کیلوگرم سبک‌تر است. همچنین نسبت قدرت به وزن این خودرو حدود 400 اسب بخار در هر تن بوده که آماری فوق‌العاده به‌شمار می‌رود. طراحان برای ارائه تجربه رانندگی منحصربه‌فرد بخش‌هایی چون سیستم تعلیق، فرمان و ترمزهای خودرو مک لارن GT را به صورت سفارشی تنظیم و بهینه کرده‌اند که البته همین موضوع پاسخگویی خودرو را در وضعیت مناسبی قرار می‌دهد. این خودرو از نسخه‌ای از سیستم کنترل بهینه شاسی مک لارن 720S بهره می‌برد که می‌تواند به کمک سیگنال‌های سنسورها مسیر جلوی خودرو را بررسی کند و بر اساس شرایطی که خودرو در پیش رو دارد، ظرف مدت فقط 2 میلی‌ثانیه کمک‌فنرها را برای آن مسیر تنظیم نماید.

مک لارن GT

طراحان برای این خودرو کمک‌فنرهایی از نوع هیدرولیکی را در نظر گرفته‌اند که از سیستم کنترل دامپینگ فعال بهره می‌برد و برای راننده سه حالت رانندگی راحت، اسپرت و پیست را ارائه می‌دهد. این خودرو از حالت Lift نیز برخوردار است که راننده می‌تواند ارتفاع خود را افزایش دهد؛ در این حالت ارتفاع خودرو از سطح زمین به 13 سانتی‌متر افزایش پیدا می‌کند که بر اساس اعلام شرکت مک لارن ارتفاع آن با سدان‌های معمولی بازار برابر خواهد بود. طراحان در بخش جلو از رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی و برای عقب از رینگ‌های آلیاژی 21 اینچی استفاده کرده‌اند که جزو بزرگ‌ترین رینگ‌هایی به‌شمار می‌روند که تاکنون بر روی محصولات مک لارن نصب شده‌اند. شرکت مک لارن از شرکت پیرلی لاستیک‌های P Zero را برای این خودرو سفارش داده است. مک لارن GT در ایالات متحده قیمتی حدود 210 هزار دلار و در بریتانیا قیمتی حدود 163 هزار پوند خواهد داشت و از همین تاریخ مشتریان می‌توانند آن را خریداری کنند، اما زمان تحویل این خودرو در اواخر سال 2019 خواهد بود.

تصاویر مک لارن GT

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. این تجملات الکی به چ کاری میاد اینو ک نمیشه با خودتون ببرید توی قبر

  2. امشب کاش خابشو هی ببینم

  3. من خودم طرفدار سر سخت دوج هستم (هیولا) اگه پولشو داشتم هیچوقت سمت اینا نمیرفتم 🙂

  4. تقریبا 3 میلیارد ناقابل (البته واسه ما)