سامسونگ گلکسی اس 10 5G

سرعت باورنکردنی سامسونگ گلکسی اس 10 5G در شبکه اپراتور ورایزن

سامسونگ گلکسی اس 10 5G یکی از چهار گوشی خانواده Galaxy S10 به شمار می‌رود. بعد از عرضه این گوشی تحت اپراتور ورایزن، اولین تست سرعت اینترنت 5G آن عملکرد خیره‌کننده گوشی را نمایش داد.

به تازگی، فروش قراردادی سامسونگ گلکسی اس 10 5G تحت اپراتور ورایزن به قیمت 1300 دلار آغاز شده است. یکی از نمایندگان این اپراتور، ویدیویی از تست سرعت اینترنت این گوشی در توییتر منتشر کرد. سامسونگ گلکسی اس 10 5G را باید اولین گوشی هوشمندی دانست که به طور کامل از نسل پنجم شبکه موبایل پشتیبانی می‌کند.

تست سرعت اینترنت سامسونگ گلکسی اس 10 5G

بر اساس این ویدیو، اولین گوشی 5G سامسونگ موفق شد سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه (125 مگابایت بر ثانیه) را نیز رد کند. نباید فراموش کرد سخت افزار به کار رفته در گوشی تنها بخشی از کار است و قسمت عمده، به زیر ساخت اپراتور مربوط می‌شود. به همین دلیل حین تست سرعت اینترنت یک گوشی 5G تحت اپراتورهای مختلف، نتایج گوناگونی به دست خواهد آمد. ویدیوی توییتری تازه منتشر شده نشان داد اکنون ورایزن، یکی از اپراتورهای پیشرو در جهت توسعه پنجمین نسل شبکه موبایل است.

به وسیله سرعت دریافت فایل 1 گیگابیت بر ثانیه، یکی از خبرنگاران وب سایت Digital Trends موفق شده بود بازی PUBG Mobile را در عرض 26 ثانیه و تمامی فصل‌های یک سریال را طی 93 ثانیه دانلود کند! وی این تست را بعد از خرید سامسونگ گلکسی اس 10 5G در شهر شیکاگو انجام داده بود.

این‌ها همان اعداد و ارقامی هستند که شرکت‌های فعال در حوزه فناوری 5G، در زمان توسعه آن در آزمایشگاه‌های خود به کاربران وعده می‌دادند. با این حال، هنوز تا دستیابی به سرعت‌هایی که شرکت‌ها، با توجه به ظرفیت بالای این فناوری در سر دارند، زمان زیادی باقی مانده است. به عبارتی سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه، گوشه چشمی از توانایی نسل پنجم شبکه موبایل محسوب می‌شود.

بر اساس توضیحات وب سایت Digital Trends، پهنای باند 5G در حال حاضر چندان زیاد نیست. از طرفی باید به تعداد بسیار کم آنتن‌های مربوط به آن اشاره کرد. به همین دلیل در صورت وارد شدن به فضایی سر بسته، احتمالا عدم امکان استفاده از سرعت اینترنت بالای سامسونگ گلکسی اس 10 5G یا کاهش شدید سرعت دریافت و ارسال فایل در آن وجود دارد.

سامسونگ گلکسی اس 10 5G

موج‌های دارای فرکانس‌های پایین‌تر، توانایی بهتری برای نفوذ به اشیا و در نتیجه رساندن خود به داخل ساختمان‌ها دارند. این همان چیزی است که اپراتور تی-موبایل درباره آن مانور می‌دهد. این اپراتور مدعی است فرکانس‌ کاری 600 مگاهرتزی شبکه LTE آن سبب افزایش میزان پوشش‌دهی حتی در نقاط سربسته خواهد شد.

همینطور که فرکانس افزایش پیدا می‌کند، علاوه بر توانایی موج برای نفوذ در دیواره‌ها، وسعت تحت پوشش نیز کاهش پیدا خواهد کرد. برای مقایسه فرکانس کاری شبکه موبایل 5G با آن چه تی-موبایل در شبکه LTE خود به کار برده است باید بدانید ورایزن و AT&T، به ترتیب از فرکانس کاری 28 گیگاهرتز و 39 گیگاهرتز در آنتن‌های نسل پنجم شبکه موبایل خود استفاده می‌کنند! حال تصور کنید محدوده تحت پوشش هر آنتن و قابلیت امواج برای نفوذ به دیواره‌ها چقدر کاهش پیدا کرده است!

نکته دیگر اینجاست که علاوه بر سامسونگ گلکسی اس 10 5G، گوشی موتورولا موتو زد 3 به همراه ماژول 5G موتو نیز قادر به آپلود در بستر پنجمین نسل شبکه موبایل نیست و این یکی از محدودیت‌های تکنولوژی یاد شده در حال حاضر به شمار می‌رود. به همین دلیل در زمان نیاز به بارگذاری فایل، گوشی می‌بایست به شبکه LTE متصل شود. از آن جایی که کار با گوشی (به عنوان نمونه استفاده از اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی) در گرو ارسال و دریافت دائمی داده بر بستر اینترنت است، سوئیچ‌های پیاپی بین دو شبکه موبایل تاثیر قابل توجهی روی سرعت خواهد گذاشت. اینترنت 5G هنوز در ابتدای کار قرار دارد و باید تا بلوغ آن کمی صبور بود. بد نیست بدانید به عقیده یکی از مدیران هواوی، زمان عرضه ششمین نسل شبکه موبایل (6G) بعد از سال 2030 خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. چی کرده این سامسونگ این وسط فقط ما دق می خوریم

  2. حس لمس تکنولوژی فقط با سامسونگ میسر میشه و بس