قطع همکاری با هواوی

قطع همکاری کوالکام، اینتل، آرم و دیگر شرکت‌ها با هواوی به دستور ترامپ

دستور دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده آمریکا به شرکت‌های حوزه فناوری برای قطع همکاری با هواوی به افزایش تنش بین چین و این کشور دامن زد. آمریکا هواوی را به کمک به دولت چین برای جاسوسی متهم کرده است.

هواوی بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی، دومین گوشی‌ساز بزرگ دنیا و سومین عرضه‌کننده بزرگ تراشه در جهان به شمار می‌رود و قدرتش غیر قابل انکار است. این موضوع شدیدا سبب نگرانی دولت آمریکا شده و به تازگی، رییس جمهور کشور، قطع همکاری با هواوی را از شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری درخواست کرده است. چندی پیش دونالد ترامپ تعرفه‌ای سنگین روی محصولات چینی اعمال کرد و سبب شد تنش‌ها بین آمریکا و چین به حداکثر میزان خود طی چند سال اخیر برسد. گرمای حاصل از این تنش را هواوی بیش از بقیه شرکت‌های چینی احساس کرد!

تاکید دونالد ترامپ به قطع همکاری با هواوی

هواوی چندی پیش از خرید تکنولوژی‌های مختلف از شرکت‌های آمریکایی بدون اجازه دولت این کشور منع شد. بعد از افزایش تنش‌ها، دولت به وسیله ارسال نامه الکترونیکی به شرکت‌های رده بالای آمریکایی اعلام کرد باید همکاری خود با شرکت هواوی و های سیلیکون را قطع کنند. بلافاصله اقداماتی به منظور جلوگیری از انجام تراکنش با این شرکت چینی صورت گرفت. اکنون به طور موکد اعلام شده شرکت‌های مختلف باید واردات محصولات مختلف از دو شرکت هواوی و های سیلیکون را سریعا متوقف کنند. همچنین تمامی محصولات کنونی و جدید دو شرکت نام برده می‌بایست معلق شده یا از بین بروند! قدم بعدی، جلوگیری از دسترسی به وب سایت فروشگاهی هواوی خواهد بود.

قطع همکاری با هواوی

موسس هواوی آقای رن ژنگ فی (Ren Zhengfei) به دستور دولت آمریکا برای تحریم سراسری این شرکت و اجبار شرکت‌های مختلف برای قطع همکاری با هواوی واکتش نشان داد. وی تاکید کرد اگر آمریکا اعلام کند دیگری به تامین بخش‌هایی از هواوی ادامه نخواهد داد، ضرر حاصل از این اتفاق، گریبان شرکت‌های همین کشور را خواهد کرد، چرا که آن‌ها سومین تولیدکننده بزرگ چیپست در دنیا به شمار می‌روند. در نتیجه، شرکت‌های آمریکایی سفارشات زیادی را از دست خواهند داد. این اتفاق سودی به جز ضرر مالی برای این شرکت‌ها ندارد! نتیجه این امر نیز خود را به خوبی در بازار بورس آمریکا نشان خواهد داد.

حدود یک سال پیش، هواوی جایگاه بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی را از اریکسون ربود و اکنون بزرگترین ارائه‌کننده ابزارآلات و ادوات مخابراتی در دنیا تلقی می‌شود. تحریم این شرکت، در حالی که اپراتورهای آمریکایی خود را برای توسعه آنتن‌های نسل پنجم شبکه موبایل (5G) آماده می‌کنند، دردسرساز خواهد شد.

از طرفی این شرکت، مدت‌ها است نه تنها در زمینه تولید تراشه به استقلال رسیده و جزو معدود گوشی‌سازان دارای تراشه‌های موبایل انحصاری خود در محصولاتش به شمار می‌رود، بلکه تامین بخش قابل توجهی از نیاز بازار را نیز بر عهده گرفته است. در نتیجه، می‌توان ادعای موسس هواوی درباره وارد شدن ضربه به شرکت‌های آمریکایی را صحیح دانست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. لطفا شخیصت خودتونو به رخ دنیا نکشین یه عکس درست حسابی از ترامپ بذارین

  2. دروغ میگن دشمن ما آمریکاست!
    دشمن ما همین جاست!!
    🙂

  3. این کریم ساندیسى مفت خور دستمال رو از گجت نیوز پرت کنید بیرون

  4. این آرامم چی میگه افتاده جون همه

  5. درود فراووووان به رئیس جمهور پرزیدنت دونالد تراپ عزیز!
    ایووووول خوب زدى تو کاسه‌ کوزه این شرکت بنجل ساز چینى ها!!
    دمت گرررررررررم
    🙂
    🙂
    😉

  6. خوبه باز همین چین بود
    از ما در کشید

  7. کرده تو عالم و آدم درم نمیاره مرتیکه