شایعات جدید درباره گلکسی نوت 10

شایعات جدید درباره گلکسی نوت 10 تغییرات طراحی آن را تا حدود زیادی فاش می‌کنند

هرچه بیشتر به زمان معرفی پرچمدار نیمه دوم 2019 سامسونگ نزدیک می‌شویم، اخبار بیشتری درباره مشخصات آن منتشر می‌شود. این بار شایعات جدید درباره گلکسی نوت 10 قصد دارند تصوراتی از فبلت جدید کره‌ای به اهالی تکنولوژی القا کنند.

گلکسی نوت 10 و احتمالا نوت 10 پرو پرچمداران سامسونگ برای نیمه دوم سال 2019 خواهند بود و طرفداران تکنولوژی منتظر معرفی رسمی آن هستند. اما Galaxy Note 10 پیش از آن که بتواند راه موفقیت سری‌های پیشین را طی کند باید خود حرفی برای گفتن داشته باشد و به قدری خاص جلوه کند که دارندگان کنونی نوت 9 و اس 10 هم نسبت به خرید آن وسوسه شوند. اما شایعات جدید درباره گلکسی نوت 10 خبر از چه تغییراتی در پرچمدار آتی کره‌ای‌ها می‌دهند؟

شایعات جدید درباره گلکسی نوت 10 : تغییر نحوه قرارگیری دوربین و موقعیت آن

همان‌طور که احتمالا می‌دانید نمایشگر گلکسی نوت 9 دارای نسبت 18.5:9 است که در مقایسه با رقیبان هم‌دوره‌اش کشیده‌تر بوده و حاشیه‌های کمتری نیز داشته است. اما این نسبت به منظور همراهی با استانداردهای جدید به 19:9 تغییر یافته تا حاشیه‌های دور صفحه نمایش کمتر شوند و در پی آن، نسبت نمایشگر به بدنه گوشی نیز افزایش پیدا کند.

به دنبال این تغییرات در نمایشگر، برش‌های دوربین روی نمایشگر نوت 10 و نوت 10 پرو کوچک‌تر از قبل خواهند بود، درست مشابه با آنچه در گلکسی اس 10 دیده بودیم. همچنین گفته می‌شود سامسونگ قصد دارد مکان دوربین سلفی را تغییر دهد.

پیش‌تر یک طرح مفهومی از نمای ظاهری گلکسی Note 10 منتشر شده بود که در آن دوربین سلفی به وسط تغییر مکان داده بود که می‌تواند مهر تاییدی بر شایعات جدید درباره نوت 10 باشد. همچنین منبع انتشار شایعات جدید درباره گلکسی نوت 10 پیش از انتشار این طرح مفهومی از کوچک‌تر بودن برش دوربین‌ سلفی نوت 10 خبر داده بود.

شایعات جدید درباره گلکسی نوت 10

شایعات جدید درباره گلکسی نوت 10 تقریبا تمام جزییات دوربین را فاش کرده‌اند

ظاهرا تنها موقعیت دوربین سلفی دست‌خوش تغییر نخواهد شد بلکه دوربین اصلی نیز جابه‌جا می‌شود. قبلا سامسونگ از ماژول دوربین عمودی و مرکزی در اس 9 استفاده کرده بود تا طراحی گوشی نسبت به نوت 8 متفاوت باشد. اما پارسال کره‌ای‌ها به عقب بازگشته‌اند و به دلیل محدودیت قرارگیری باتری دیوایس در گوشی‌هایی که ماژول عمودی و مرکزی دارند دوباره به ماژول‌های افقی روی آورد، همان‌طور که در نوت 9 و اس 10 شاهد آن بودیم. با توجه به ظرفیت احتمالی 4300 میلی‌آمپری باتری برای نوت 10 و 4500 میلی‌آمپری برای نوت 10 پرو، احتمال استفاده از ماژول عمودی مرکزی در پرچمداران جدید سامسونگ بسیار کم است. بنابراین سامسونگ تنها یک راه برای گنجاندن ماژول دوربین پیش رو خواهد داشت.

اگر نگاهی به گلکسی فولد و سایر گوشی‌های میان‌رده جدید سامسونگ داشته باشیم، دوربین عمودی اصلی آن‌ها اکثرا در گوشه سمت چپ قرار گرفته است. استفاده از این طراحی برای نوت 10 می‌تواند علاوه بر حل مشکل محدودیت باتری، طراحی متمایزی را نسبت به اس 10 به ارمغان بیاورد و حکم شمشیر دو سر طلا را برای سامسونگ داشته باشد.

تشابه سخت افزار دوربین گلکسی نوت 10 با اس 10 

گرچه هنوز اطلاعات مورد اعتمادی درباره سخت افزار و مشخصات فنی دوربین نوت 10 وجود ندارد اما شایعات می‌گویند دقیقا از همان دوربین گلکسی اس 10 در نوت 10 نیز استفاده خواهد شد.

اگر این شایعه واقعیت داشته باشد، نوت 10 و نوت 10 پرو مجهز به سنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم متغیر همراه با OIS و فوکوس خودکار با تشخیص فاز خواهند بود؛ و سنسور دوم نیز با رزولوشن 12 مگاپیکسل، OIS و زوم اپتیکال دو برابردر ماژول قرار می‌گیرد. سنسور سوم یک سنسور 16 مگاپیکسلی خواهد بود که لنز بسیار عریضی دارد و لنز چهارم ملقب به ToF به منظور بهبود تصاویر سلفی گنجانده می‌شود که احتمالا تنها در نوت 10 پرو دیده خواهد شد.

شایعات جدید درباره گلکسی نوت 10

استاندارد جدید حافظه

در کنار اطلاعات مربوط به ظاهر گوشی، مشخصات حافظه مورد استفاده در نوت 10 نیز لو رفته و گفته می‌شود استاندارد جدید حافظه در نوت 10 UFS 3.0 خواهد بود که در مقایسه با UFS 2.1 که در اس 10 دیده بودیم از سرعت بالاتری برخوردار است. بنابراین انتظار داریم دو قلوهای نوت 10 عملکرد سریع‌تری داشته باشند، بازی‌ها را با سرعت بیشتری باز کنند، از عکس‌ها و فایل‌هایی با حجم بیشتر پشتیبانی کنند و کاربر را به مدت کمتری هنگام بوت منتظر بگذارند. وان پلاس 7 پرو که چند روز پیش به طور رسمی معرفی شد نیز از همین استاندارد برای حافظه ذخیره سازی استفاده می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خوبه که جاش چرا می خواد تغییر بده