قطع همکاری ARM با هواوی

قطع همکاری ARM با هواوی ضربه‌ای جبران نشدنی به شرکت چینی وارد کرد

قطع همکاری ARM با هواوی ضربه دیگری به دومین گوشی‌ساز بزرگ دنیا وارد کرد. از این پس هواوی دیگر قادر به تولید تراشه‌های سری کایرین منحصربه‌فرد خود نخواهد بود.

هواوی از چند طرف هدف حمله قرار گرفته است. بعد از قطع همکاری کوالکام و اینتل با این شرکت به دستور رئیس جمهور آمریکا آقای دونالد ترامپ، هواوی در تامین تراشه‌های مورد نیاز برای تجهیزات مخابراتی و لپ تاپ‌های خود دچار مشکل خواهد شد. اگرچه این شرکت حداقل در زمینه تولید تراشه‌های موبایل به استقلال رسیده و بیشتر گوشی های آن از تراشه‌های شرکت زیر مجموعه‌اش یعنی های سیلیکون قدرت می‌گیرند، اما مشکل اینجاست که در چیپست‌های سری کایرین هواوی، از معماری پردازنده ARM استفاده می‌شود، شرکتی که آن نیز به دستور دولت آمریکا مجبور به قطع همکاری با بزرگترین گوشی‌ساز چینی شده است.

اجبار برای قطع همکاری ARM با هواوی

این شرکت انگلیسی، برای در امان ماندن از آتش خشم ایالات متحده آمریکا، به تمامی کارمندان خود دستور داد تمامی قراردادهای فعال، حقوق حمایت و دیگر انواع همکاری با شرکت هواوی را متوقف کنند. دلیل اجبار این شرکت انگلیسی برای قطع همکاری با هواوی این است که معماری Arm، از ریشه، متعلق به ایالات متحده آمریکا است. شرکت ARM همچنین اعلام کرد در پی دنباله‌روی از قوانین جدید وضع شده توسط دولت ایالات متحده آمریکا است. هواوی در پاسخ توییت زیر را منتشر کرد.

توئیت هواوی

در پاسخ هواوی آمده این شرکت به ارتباط نزدیک خود با همکارانش احترام گذاشته و فشاری که برخی از آن‌ها در نتیجه یک سری تصمیمات سیاسی متحمل شده‌اند را درک می‌کند.

تکنولوژی ARM زیربنای بیشتر تراشه‌های موبایلی است و هواوی بدون آن قادر به تولید چیپست‌های سری کایرین نخواهد بود. این دردسری بزرگ برای هواوی است و تحلیلگران از آن با عنوان «برطرف نشدنی» یاد می‌کنند، به این معنی که صدمات ناشی از آن غیر قابل جبران خواهد بود.

بخش موبایل هواوی از دو سو مورد حمله قرار گرفته است. چندی پیش هواوی توسط گوگل تحریم شد تا امکان صدور مجوز برای گوشی های هوشمندی اندرویدی این شرکت سلب شود. به این ترتیب تا زمان عرضه سیستم عامل موبایل هواوی با پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی، این شرکت عملا قادر به ارائه محصول جدیدی نخواهد بود. از طرفی دیگر امکان تولید تراشه‌های کایرین با باز پس گرفتن حق استفاده از تکنولوژی ARM وجود ندارد. کوالکام به عنوان یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان تراشه‌های موبایل در دنیا نیز حق همکاری با هواوی ندارد! به عبارتی اکنون نه راه پس و نه راه پیش برای هواوی باقی مانده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. دوستان هواوی از من نصیحت هر چه سریعتر گوشی هاتون بفروشین تا بدبخت نشدین

  2. شرکت های احمق دارن با هواوی لجبازی میکنن شرکتی که تکنولوژی دنیا رو داره جلو میبره و بزودی چوب این کار را خواهند خورد

  3. به جهنم!
    ایشالا هرچه زودتر این هواوى شرکت بنجل ساز چینى نابود بشه تا همه ى دنیا از دستش یه نفس راحت بکشن!!!
    🙂
    😉

  4. فقط یک سال اینطوری پیش بره،هواوی کلا نابود میشه
    با اینکه از هواوی خوشم نمیاد اما این راهش نیست..خنجر از چند طرف؟