با کنسول دستی Playdate آشنا شوید؛ جذاب و دوست داشتنی

شرکت پنیک به شکلی غافل گیرکننده از کنسول دستی Playdate رونمایی کرد، یک کنسول کوچک هیجان انگیز که بزودی وارد بازار می‌شود.

کنسول دستی Playdate توسط شرکت پنیک ساخته شده که بازی‌دوستان آن را با بازی فایرواچ (Firewatch) می‌شناسند. این شرکت که در ابتدا تنها به ساخت بازی مشغول بود، به یک ناشر تبدیل شد و حالا صاحب یک پلتفرم جذاب است!

یک تجربه متفاوت با کنسول دستی Playdate 

این کنسول دستی توسط مجله اج (Edge) معرفی شد و یکی از دیوانه‌وارترین سخت‌افزارهای اجرای بازی‌های ویدیویی در چند سال اخیر به حساب می‌آید. این کنسول کوچک زرد رنگ دارای یک صفحه نمایش سیاه و سفید است و برای کنترل بازی‌ها می‌توانید از دکمه‌های کلاسیک و یک آنالوگ چرخشی در کنار دستگاه استفاده کنید. تا اینجا چند سازنده مشهور مستقل، برای ساخت بازی برای این کنسول قرارداد بسته‌اند، از جمله کیتا تاکاهاشی، سازنده بازی Katamari Damacy; Zach Gage و بنت فادی، طراح بازی Getting Over It و QWOP.

پنیک در رابطه با این کنسول گفته است که قصد داشته «یک کنسول کامل متفاوت در دنیای بازی‌های ویدیویی بسازد» و با یک نگاه به آن می‌توان گفت که توانسته واقعا این کار را انجام دهد. رنگ زرد کنسول پلی دیت باعث شده که دوستانه به نظر برسد و چشمان بازی دوستان را به سوی خود خیره کند.

کنسول دستی Playdate

این کنسول بسیار کوچک به نظر می‌رسد، سایز آن 74  ×  76  ×  9 میلیمتر بوده و صفحه نمایش آن تنها 2.7 اینچ است. وجود هندل آنالوگ را نیز باید یک نوآوری به حساب بیاوریم.

همان طور که ذکر شد، صفحه نمایش سیاه و سفید است اما نه از نوع کلاسیک، در واقع خیلی هم پیشرفته است! پنیک در این رابطه گفته:

در ظاهر، شاید وسوسه شوید که صفحه نمایش را برای مثال با کنسول گیم بوی مقایسه کنید اما این صفحه نمایش کاملا متفاوت است، خطی بر روی آن وجود ندارد و تار نیست. کاملا شفاف است و رزولوشن بالایی دارد. شاید جمله عجیبی به نظر برسد اما این یک صفحه نمایش سیاه و سفید پریمیوم است.

از دیگر ویژگی‌های این کنسول در کنار اتصال به وای فای، داشتن بلوتوث و پورت USB Type-C است. سیستم عامل کنسول نیز به شکل اختصاصی توسط پنیک ساخته شده است. هنوز گفته نشده که پلی دیت با یک بار شارژ شدن تا چند ساعت به شما اجازه بازی کردن می‌دهد اما ظاهرا در این زمینه عملکرد خوبی داشته است.

کنسول دستی Playdate

به جای خرید کارتریج یا خرید از فروشگاه، شما می‌توانید بازی‌ها را به مرور زمان و به صورت رایگان دریافت کنید. طبق اعلام پنیک، بازی‌ها به صورت «فصلی» ارائه می‌شوند. در هر فصل، شاهد 12 بازی خواهیم بود که به صورت اختصاصی برای کنسول دستی Playdate ساخته شده‌اند. هنگامی که دستگاه را روشن کنید، می‌توانید اولین بازی را دریافت کنید و پس از آن، هر هفته می‌توانید منتظر دریافت یک بازی جدید باشید.

ما هنوز جزئیاتی از بازی‌ها در دست نداریم اما پنیک تلاش کرده تا با یک تیم حرفه‌ای، بهترین بازی‌های ممکن را بسازد. اولین بازی، Crankin’s Time Travel Adventure نام خواهد داشت و توسط خود کیتا تاکاهاشی ساخته شده است. این بازی از آنالوگ کنسول به شکلی کارآمد بهره می‌برد و به شما اجازه می‌دهد تا زمان را کنترل کنید. شما باید زمان را به عقب یا به جلو برده و بتوانید با پشت سر گذاشتن چالش‌های مسیر، کرنکین را به قرار ملاقات‌اش برسانید.

پنیک وعده داده که در صورت فروش مناسب کنسول، طرفداران می‌توانند منتظر فصل‌های بیشتری باشند. کنسول دستی Playdate به احتمال زیاد در اوایل سال 2020 به بازار عرضه می‌شود و 149 دلار قیمت خواهد داشت. پنیک اعلام کرده که هنوز نمی‌داند این کنسول را در کدام کشورها منتشر کند و باید منتظر اخبار بیشتری در این زمینه باشیم.