هواوی همکاری با گوگل

هواوی: در همکاری با گوگل اثرات ناشی از قلدری دولت آمریکا را خنثی می‌کنیم

هواوی از همه طرف تحت فشار دولت آمریکا قرار گرفته و دیگر قادر به فعالیت در حوزه ساخت تجهیزات مخابراتی و مخصوصا گوشی هوشمند جدید نیست. هواوی تصمیم دارد در همکاری با گوگل به عنوان یکی از تحریم‌کنندگان آن، اثرات ناشی از قلدری‌های آمریکا خنثی کند.

اگرچه هواوی توسط گوگل تحریم شد و لایسنس اندروید برای گوشی های این شرکت به تعلیق در آمد، اما این موضوع قرار نیست خدشه‌ای به رابطه برادری بین این دو شرکت وارد کند! در هر صورت، علاوه بر گوگل، قطع همکاری کوالکام، اینتل، آرم و دیگر شرکت‌ها با هواوی به دستور ترامپ صورت گرفته و شرکت‌های آمریکایی مجبور به پیروی از آن هستند، اما از درون، دلشان به این دشمنی رضایت نداده و دوست ندارند بازی‌های سیاسی را وارد دنیای علم و فناوری کنند.

همکاری هواوی با گوگل با وجود تحریم شدن توسط این شرکت

مشاور هواوی برای موسسه‌های اروپایی مدعی شد آمریکا در پی فشار حداکثری روی این شرکت بوده و به قلدری ادامه می‌دهد. اگرچه اعمال تحریم های هواوی برای 90 روز به تعویق افتاد تا این شرکت قادر به پشتیبانی از تجهیزات مخابراتی کنونی و همچنین ارائه به‌روزرسانی برای گوشی های اندرویدی خود باشد، اما بعد از اتمام این دوره 3 ماهه، هر دو طرف جنگ با دردسرهای فراوانی رو به رو خواهند شد.

هواوی به همکاری با گوگل امیدوار است، چرا که عقیده دارد تحریم شدن به دست این شرکت از روی اجبار بوده و دشمنی بین این دو وجود ندارد. به همین دلیل تلاش می‌کند در همکاری با گوگل از زیر فشارهای آمریکا رهایی پیدا کند. البته گوگل هنوز درباره این ادعای شرکت هواوی اظهار نظر نکرده است. مشاور هواوی برای موسسه‌های اروپایی اعلام کرد این شرکت قربانی قلدری و زیاده‌ خواهی‌های دولت آمریکا شده است. به عقیده وی، این حمله تنها به سمت هواوی است، بلکه دموکراسی، آزادی اندیشی و قانون را زیر پا می‌گذارد.

هنوز نمی‌توان درباره ادعای هواوی مبنی بر آسیب دیدن هر دو طرف یعنی گوگل و هواوی به خاطر قلدری‌های دولت آمریکا اظهار نظر کرد. با وجود شک در این رابطه، پرواضح است که با تحریم‌های آمریکا، تجارت هواوی شدیدا در معرض خطر قرار دارد. هواوی به عنوان بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی و دومین گوشی‌ساز بزرگ دنیا، مطمئنا استراتژی‌هایی برای مقابله با فشارهای دولت آمریکا خواهد اندیشید، اما برخی تصمیمات، همچون قطع همکاری ARM با هواوی ضربه‌ای جبران نشدنی به شرکت چینی وارد خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه