طراحی گلکسی نوت 10

طراحی گلکسی نوت 10 سامسونگ در رندرهای تازه‌ای به نمایش درآمد

سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ (Galaxy Note 10) در تابستان پیش‌رو از راه می‌رسد. اما ظاهرا برخلاف شایعات پیشین، طراحی گلکسی نوت 10 آنچنان هم رادیکال و متفاوت نخواهد بود؛ بلکه همان مولفه‌های طراحی گلکسی اس 10 و مدل‌های قبلی گلکسی نوت را به گونه‌ای ارتقا یافته خواهد داشت.

به بیان دیگر، گلکسی نوت 10 را نباید یک دستگاه قابل انعطاف یا برخوردار از دوربین سلفی زیر صفحه‌ای بدانیم؛ هر چند که سامسونگ به کار کردن روی این نوع دوربین اذعان کرده است. در عوض کمپانی کره‌ای در ساخت فبلت 2019 خود، روی بهبود طراحی‌های شیک فعلی متمرکز خواهد شد؛ مشخصات فنی فوق‌العاده هم که جای خود را دارد. در ضمن این‌بار باید منتظر عرضه‌ی پرچمدار سری نوت در چهار نسخه باشیم.

مولفه‌های طراحی گلکسی نوت 10 سامسونگ

صفحه نمایش

طبق ادعای دو افشاگر سرشناس با نام کاربری UniverseIce و OnLeaks، گلکسی Note 10 یک صفحه نمایش حفره‌دار خواهد داشت. این حفره از تک دوربین سلفی میزبانی خواهد کرد و البته از آنچه که در گلکسی S10 دیده بودیم، کوچکتر خواهد بود. مهم‌تر از همه اینکه شاید موقعیت آن نه در گوشه؛ بلکه در وسط باشد.

طراحی گلکسی نوت 10 سامسونگ

دوربین چهارگانه با چیدمان عمودی

گمانه‌زنی‌ها به وجود چهار دوربین عقب در سامسونگ گلکسی نوت 10 اشاره دارند و بر اساس آخرین شایعات، چیدمان آن‌ها عمودی خواهد بود. اگر این‌چنین باشد، قاعدتا ماژول دوربین باید به یکی از دو سمت منتقل شود؛ زیرا وجود ماژول عمودی در وسط پنل، فضای ارزشمندی را اشغال خواهد کرد که می‌تواند به یک باتری بزرگ (احتمالا 4300 میلی‌آمپر ساعتی) اختصاص یابد.

طراحی گلکسی نوت 10 سامسونگ

با این فرض، می‌توان طراحی گلکسی نوت 10 را مشابه تصویر بالا تجسم کرد. اما اگر آرایش دوربین‌ها افقی باشد، باید انتظار چیزی شبیه گلکسی اس 10 پلاس 5G را داشته باشیم. البته همان‌‌طور که گفته شد، زیبایی یک چیز است و کمبود فضای داخلی دستگاه چیز دیگر؛ بنابراین در پاسخ به اینکه کدام چیدمان بهتر خواهد بود باید به هر دو نکته توجه کرد.

به هر حال گنجاندن چهار لنز، یک فلش، یک سنسور ضربان قلب و حفظ فضای کافی برای یک باتری بزرگ؛ باید به گونه‌ای انجام بگیرد که ظاهر پنل پشتی دستگاه زشت نشود.

رنگین‌کمانی از رنگ‌ها

گلکسی نوت 8 و نوت 9 از همان ابتدا در چهار رنگ عرضه شدند. اما طبق گزارش‌ها، امسال سامسونگ 5 رنگ را تدارک دیده است که شامل رنگ‌های قدیمی و جدید می‌شوند.

طراحی گلکسی نوت 10 سامسونگ

ظاهرا سامسونگ گلکسی نوت 10 رنگ‌های سفید منشوری (Prism White)، مشکی منشوری (Prism Black) و صورتی شعله‌ور (Flaming Pink) را از گلکسی اس 10 به عاریه خواهد گرفت. همچنین مانند گلکسی نوت 9، در رنگ نقره‌ای (Cloud Silver) نیز به فروش خواهد رسید. پنجمی هم یک رنگ قرمز کاملا جدید خواهد بود که شاید تنها در برخی بازارهای منتخب قابل دسترس باشد. در افشاگری‌های اخیر، به دو رنگ گرادیانی آبی و نقره‌ای هم اشاره شده است که البته هنوز چیز زیادی دراین‌باره نمی‌دانیم.

رندرهای مفهومی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰