اتحادیه کارت حافظه میکرو اس دی

هواوی از اتحادیه کارت حافظه میکرو اس دی اخراج شد

در پی تحریم‌های شدید آمریکا علیه هواوی، این شرکت چینی حتی از عضویت در اتحادیه  کارت حافظه میکرو اس دی محروم شد. بدین ترتیب هواوی از تولید گوشی‌هایی با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی ناتوان خواهد بود و باید منتظر عکس‌العمل چینی‌ها باشیم.

خبرهای بد برای هواوی تمامی ندارند و روز به روز شرکت‌های بیشتری پشت این کمپانی چینی را خالی می‌کنند. به تازگی اتحادیه کارت حافظه میکرو اس دی که مقر آن در سن رومن کالیفرنیا قرار گرفته نام هواوی را از شرکت‌های تحت پوشش خود حذف کرده است. این اتفاق بدون هیچ اطلاع‌رسانی رسمی انجام گرفته و از این به بعد هواوی حق استفاده از کارت میکرو اس دی در گوشی‌هایش را نخواهد داشت.

اتحادیه کارت حافظه میکرو اس دی

همان‌طور که در تصاویر دیده می‌شود، اسکرین شات اول پیش از طرح تحریم‌های آمریکا علیه هواوی بوده و این شرکت در لیست اعضای اتحادیه میکرو اس دی مشاهده می‌شود اما پس از تحریم‌ها، دیگر شاهد نام هواوی در این میان نیستیم. با توجه به آمریکایی بودن این اتحادیه، حذف هواوی به پیروی از تحریم‌های دولت دونالد ترامپ چندان دور انتظار نبود ولی ظاهرا هواوی از قبل چنین روزی را پیش‌بینی می‌کرد.

قبلا هواوی دست به معرفی کارت حافه نانو اس دی (Nano SD) زده بود که ابعادی کوچک‌تر از کارت حافظه میکرو اس دی دارد. نانو اس دی که با نام کارت NM‌ نیز شناخته می‌شود، می‌تواند جایگزین خوبی برای کارت حافظه‌های قدیمی باشد که ابعاد بزرگتری دارند و به دلیل مالکیت هواوی نسبت به این کارت‌ها، برای استفاده از NM Card منعی وجود نخواهد داشت.

اتحادیه کارت حافظه میکرو اس دی

علاوه بر اتحادیه میکرو اس دی، سایر کمپانی‌های دنیای تکنولوژی نیز مجبور به قطع رابطه با هواوی هستند. همچنین پیش‌فروش گوشی هواوی میت 20 ایکس نسل پنجم (Huawei Mate 20 5G) در انگلیس متوقف شده است. این گوشی اولین تلفن هوشمند با پشتیبانی از شبکه 5G بوده و همچنین اولین محصول 5G هواوی نیز محسوب می‌شود.

اپراتورهای مخابراتی انگلیسی EE و Vodefone نیز این گوشی را پیش‌فروش نمی‌کنند و گفته می‌شود دلیل این کار عدم پشتیبانی از تمامی قابلیت‌های اندروید توسط گوشی‌های هواوی عنوان شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. خیلی خوشم امد این نتیجه متحد بودن چینی ها هستش لااقل حرف که میزنن عمل میکنن.بدون شعار و مشت ها گره کرده جواب خوبی به تحریم ها دارن میدن.

  2. هاوایی غلط کرد شرکته دوزاریه از رده خارجه جاسوسه کپی کنه دزده رشوه بگیره پول شو

  3. این خارج شد یا خارجش کردن به زور خخخخ

  4. چرا همه باهاش چپ افتادن اخه

  5. آمریکا روی یه چیز کلید کنه دهنشو سرویس میکنه

  6. ینی چی؟؟ پس چیکار کنیم ما

  7. میتونم با یقین به ترامپ لقب :
    سگ زرد خیابونی وحشی ….
    نه به خاطر خودمون
    این شی برای هستی مضزره …
    در اطلاع هستید
    طرف بیماریه نارسیسم داره ( خود شیفتگی)
    این افراد در وضعیت عمومی غیره قابل تحمل هستن چه برسه بهش این سمتو بدن !
    خدا کمک بشر شه ….
    دوستم زیاد داره اخه …………….

  8. جالبه شرکت هواوی پیشبینی تمامی مشکلات پیش روی خودش رو، مو به مو انجام داده

    ما هنوز رینگ آلومینیومی نمی تونیم تولید کنیم!!!

    بایدگریست

    با سپاس