کمپانی TSMC

کمپانی TSMC به ساختن چیپ برای هواوی ادامه خواهد داد

شاخه‌ی HiSilicon شرکت هواوی که تراشه ها و مودم های خود را در کارخانه‌های TSMC می‌سازد؛ می‌تواند به ادامه‌ی این روند امیدوار باشد. به تازگی یکی از سخن‌گویان کمپانی TSMC گفت که با وجود تحریم هواوی، آن‌ها به همکاری با یکدیگر ادامه خواهند داد.

این در حالی است که برخلاف کمپانی TSMC ، بسیاری از شرکت‌ها در حال قطع روابط تجاری خود با هواوی هستند و ARM هم یکی از آن‌هاست. در ساخت تراشه‌های کایرین از معماری آرم استفاده می‌شود که این موضوع، هم برای پردازنده مرکزی (Cortex) و هم پردازنده گرافیکی (Mali) آن‌ها صادق است. پس چنین تصمیمی از سوی ARM می‌تواند ضربه سنگینی به کمپانی چینی وارد کند.

تراشه هواوی

البته های‌سیلیکون باید بتواند مدل‌های فعلی و چه بسا تراشه‌های بعدی خود را همچنان تولید کند؛ کمااینکه منبعی در آرم به BBC گفته است تحریم هواوی نباید شامل چیپست کایرین 985 بشود. انتظار می‌رود این تراشه، قدرت‌بخش سری هواوی میت 30 باشد؛ اما بدون اندروید و اپلیکیشن های گوگل، آینده‌ی این گوشی های پرچمدار مبهم است.

از طرفی هواوی در زمستان گذشته، Tiangan را به عنوان نخستین چیپ هسته 5G در جهان معرفی کرد. این چیپ نیز که در تجهیزات 5G کمپانی استفاده می‌شود، مبتنی بر معماری ARM است و حالا تجارت شبکه‌های مخابراتی‌‌ هواوی نیز به خطر افتاده است. آن هم در دورانی که اپراتورهای سراسر دنیا، در حال خریداری تجهیزات و راه‌اندازی شبکه 5G هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. اینا هیچیشون معلوم نیست بعدا زیر حرفشون میزنن

  2. بقیه چی دارن نابودش میکنن

  3. هواوی حالا حالا ها زمین نمیخوره