هواوی پی 30 پرو

گوگل دو گوشی هواوی پی 30 پرو و میت ایکس را از وب سایت اندروید حذف کرد

حذف هواوی پی 30 پرو و میت ایکس به عنوان بهترین گوشی های این شرکت تا امروز از وب سایت اندروید، جدیدترین اقدام گوگل در راستای پیروی از دستور دولت آمریکا برای تحریم هواوی است. این دو گوشی را دیگر در وب سایت اندروید پیدا نخواهید کرد.

وب سایت اندروید نیز درگیری جنگ یا به عبارت دیگر، بازی سیاسی بین دولت آمریکا و چین شد، جنگی که دود آتش آن بیش از همه به چشم هواوی رفته است. یک روز بعد از حذف شدن نام هواوی میت 20 پرو از فهرست دستگا‌ه‌های دریافت‌کننده آپدیت بتای سیستم عامل اندروید 10، گوگل به وسیله به‌روزرسانی وب سایت اندروید نام دو گوشی هواوی پی 30 پرو و هواوی میت ایکس را از آن حذف کرد.

پیش از اعمال تحریم‌ هواوی توسط دولت ایالات متحده آمریکا، دو گوشی نام برده در کنار محصولاتی از چند گوشی‌ساز دیگر، در دو قسمت مهم وب سایت اندروید به نمایش در آمده بودند. به عنوان نمونه گوشی هواوی میت ایکس، اولین گوشی منعطف هواوی، در کنار سامسونگ گلکسی اس 10 5G، ال جی وی 50 تینکیو 5G و شیائومی می میکس 5G در دسته‌بندی «جدیدترین و باشکوه‌ترین» (Latest & Greatest) قرار داشت.

حذف نام هواوی میت ایکس از وب سایت اندروید

قرار است هواوی میت ایکس به عنوان یکی از خاص‌ترین گوشی های هوشمند معرفی شده تا امروز، تا کمتر از یک هفته دیگر عرضه شود. باید دید توقف همکاری گوگل با هواوی، چگونه احتمالا سبب به تاخیر افتادن عرضه گوشی انعطاف‌پذیر این شرکت خواهد شد. حتی عرضه آنر 20 پرو به علت تحریم های آمریکا علیه هواوی به تعویق افتاد، اگرچه این گوشی چند روز پیش به صورت رسمی رونمایی شده است. عدم توانایی برای دریافت تاییدیه گوگل مشکل پیش روی هواوی به منظور عرضه گوشی های هوشمند جدید محسوب می‌شود. در هر صورت، هواوی توسط گوگل تحریم شد و در ادامه لایسنس اندروید برای گوشی های آن به تعلیق در آمد.

در بخش “Popular Picks” به عنوان قسمت در بر دارنده محبوب‌ترین دوربین‌های موبایل در وب سایت اندروید نیز پیشتر نام یکی از محصولات هواوی قرار داشت. در این قسمت نام گوشی های هوشمندی همچون موتورولا موتو جی 7، گوگل پیکسل 3 و وان پلاس 6 تی دیده می‌شود. هواوی پی 30 پرو از این قسمت حذف شده است.

هواوی همچنین دیگر در بخش بهترین برندها نیز حضور ندارد، در حالی که اکنون، دومین گوشی‌ساز بزرگ دنیا محسوب می‌شود. در این قسمت نام برندهای سامسونگ، ال جی، موتورولا، گوگل، شیائومی و نوکیا دیده می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. واقعا ناحقی اگه اینجوری باشه

  2. فن های هواوی و انر لطفا هر چه سریعتر گوشی هواوی خود رابفروشید تا جلوی ضرر بیش از حد گرفته بشه

  3. بنجل پرست های هواوی هر چه سریعتر گوشی های خودتون بفروشین تا ضرر نکردید خود دانید

  4. بای بای بنجل به تمام معنای چینی
    انشا…نوبت شیائومی بنجل هم میرسه

    • معلومه بد ی جاهایت میسوزه ابو بریز همونجا ک میسوزه…سوزشت قابل درکه با وجود هواوی و شیائومی کسی تفم رو اشغالای سونی نمیدازه واسه همین فنای اشغال ساز سونی اینجوری میسوزن😂😂😂والا هواوی بدونه سیستم عاملم سگش شرف داره ب سونی بازم کسی حاضر نیست پول بالای اشغالای سونی بده

      • دمت گرم واقا هواوی به برند هایی همچون اپل و سونی سامسونگ و… می ارزه مخصوصا الان که تحریم شده ان را تبدیل به سدی برای پیشرفت در برار اون ها میکنه