ماهواره ظفر

ماهواره ظفر در شهریور 98 به فضا پرتاب می‌شود

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران از نهایی شدن مراحل ساخت ماهواره ظفر خبر داد و گفت 90 درصد تجهیزات این ماهواره ایرانی داخلی است و در شهریور 98 به فضا پرتاب می‌شود.

جبار علی ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران عنوان کرد هم‌اکنون ماهواره سوم دانشگاه علم و صنعت ایران با نام ظفر در حال نهایی شدن است. وی افزود دانشمندان داخلی تمامی مراحل طراحی و ساخت ماهواره ایرانی ظفر را انجام داده‌اند و پس از کنترل کیفی این ماهواره در شهریور ماه 98 شاهد پرتاب آن به فضا خواهیم بود. جبار علی ذاکری تاکید کرد ایران جزو معدود کشورهایی است که به علم ساخت ماهواره دسترسی دارد و 90 درصد تجهیزات مورد نیاز برای ساخت ماهواره ایرانی ظفر نیز توسط متخصصان داخلی تولید و بومی‌سازی شده است.

 

جزئیات ماهواره ظفر

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در ادامه اظهار کرد ماهواره ایرانی ظفر دارای کاربرد عمومی خواهد بود. وی افزود این ماهواره دارای ابعاد 70 در 70 است که برای دیتاگیری به فضا پرتاب می‌شود و پس از جمع‌آوری اطلاعات آن‌ها را به زمین مخابره می‌کند. از کاربردهای این ماهواره در بخش علوم کشاورزی است که قادر خواهد بود نقاط حاصل‌خیز برای کشت محصولات مختلف را شناسایی کند. وی از سایر کاربردهای این ماهواره ایرانی به کاربرد دستاوردهای فضایی در حوزه‌های حمل و نقل، بلایای طبیعی و بخش‌های کشاورزی اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. یه مشت آهن پاره به شکل مکعب مى فرستند فضا!!
    تا دلشون خوش باشه بگن ماهم ماهواره داریم!!
    😀
    سال 99 هم (غضنفر) رو مى فرستند فضا!!
    😛
    😛