مک بوک پرو 16 اینچی

مک بوک پرو 16 اینچی با نمایشگر OLED تمام بدون حاشیه در راه است

یک مک بوک پرو 16 اینچی در راه است. مهم‌ترین ویژگی‌های منحصربه‌فرد لپ تاپ جدید اپل را باید استفاده از نمایشگر اولد و طراحی بدون حاشیه بدنه دانست. نمایشگر OLED برای اولین مرتبه در یک مک بوک به کار خواهد رفت.

نمایشگر لپ تا‌پ‌های اپل از چندین سال قبل از نوع ال سی بوده است. بر اساس گزارش جدیدی که توسط رسانه کره‌ای The Elec منتشر شده، تغییری اساسی در نمایشگر لپ تاپ‌های مک بوک اپل در راه است. به ادعای این وب سایت، اپل اکنون توسعه یک مک بوک پرو 16 اینچی مجهز به نمایشگری او ال ای دی را در دستور کار دارد.

معرفی و عرضه مک بوک پرو 16 اینچی در سال 2019

بر اساس جزئیات گزارش، مک بوک جدید در دسته‌بندی محصولات بالارده (Pro) اپل قرار گرفته و به یک صفحه نمایش 16 اینچی با پنل OLED مجهز خواهد شد. ویژگی منحصربه‌فرد دیگر این لپ تاپ، استفاده از نمایشگری لبه به لبه است، به این معنی که اطراف صفحه نمایش کمترین میزان ممکن حاشیه وجود خواهد داشت. جالب است بدانید ابتدای سال جاری، آقای مینگ-چی کو تحلیلگر معروف اخبار مربوط به محصولات اپل، مدعی شد در سال 2019 شاهد رونمایی یک مک بوک پرو 16 اینچی خواهیم بود. البته در گزارش وی، به نوع صفحه نمایش لپ تاپ اشاره‌ای نشد، اما با توجه به نزدیک شدن به رونمایی محصول نام برده، به این مشخصه نیز پی برده‌ایم.

اپل از سال 2017 و همراه با رونمایی آیفون ایکس، به استفاده از نمایشگرهای او ال ای دی در گوشی های هوشمندش روی آورد. در این سال، یک گوشی مجهز به نمایشگر OLED (آیفون ایکس) و دو گوشی دارای همان پنل‌های IPS LCD (آیفون 8 و آیفون 8 پلاس) رونمایی شد. سال 2018، نوبت به عرضه دو گوشی مجهز به نمایشگر اولد (آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس) و یک گوشی مجهز به پنل ال سی دی (آیفون ایکس آر) رسید. بر اساس گزارش‌های اخیر، اپل امسال در گوشی آی او اسی اقتصادی خود نیز از یک پنل OLED استفاده خواهد کرد. با توجه به رویکرد اپل برای کنار گذاشتن آهسته نمایشگرهای ال سی دی حداقل در بخش موبایل، استفاده از یک پنل اولد در لپ تاپ بعدی باورپذیر می‌شود.

در گزارش ذکر شده سامسونگ، یکی از تامین‌کنندگان نمایشگر او ال ای دی مک بوک پرو 16 اینچی جدید خواهد بود. این شرکت کره‌ای، در حال حاضر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این نوع پنل‌ها به شمار رفته و پیشتر برای تامین نمایشگر محصولاتی همچون آیفون ایکس با اپل همکاری کرده بود.

ب

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*