همکاری با هواوی

مایکروسافت ویندوز هم از ادامه همکاری با هواوی سر باز زد

از زمانی که دولت ایالات متحده نام هواوی را در لیست سیاه قرار داد، اخبار بد یکی پس از دیگری بر سر این کمپانی می‌بارد. برخی از شرکت‌ها و نهادها در نتیجه‌ی تحریم اعمال شده از سوی آمریکا، به همکاری با هواوی پایان داده‌اند و حالا مایکروسافت نیز به جمع آن‌ها پیوسته است.

از شرکت‌هایی که همکاری خود با هواوی را به حالت تعلیق درآورده‌اند می‌توان به گوگل، اینتل، کوالکام، ARM و AMD اشاره کرد. این موضوع در مورد برخی سازمان‌ها نیز صادق است؛ از جمله وای-فای آلیانس، JEDEC (اتحادیه استانداردسازی حافظه‌های کامپیوتری)، SDA (اتحادیه SD) و PCIe که عضویت هواوی را لغو کرده‌اند. علاوه بر این‌ها، گوشی میت 20 پرو هم از برنامه بتای اندروید Q کنار گذاشته شد. در تازه‌ترین مورد، مایکروسافت نیز از همکاری با هواوی پا پس کشید.

هواوی میت بوک ای

بنابر گزارش‌ها، مقر اصلی مایکروسافت در شهر «شنژن» ارائه خدمات به هواوی را متوقف کرده است و کمپانی ردموندی، سفارش‌های جدید سیستم‌های ویندوزی هواوی را دیگر نمی‌پذیرد. لپ تاپ های هواوی میت بوک با طراحی نوآورانه‌ی خود، جان دوباره‌ای به بازار PC داده‌اند؛ اما در حالی که سیستم عامل ویندوز 10 بخش جدایی‌ناپذیر آن‌هاست، مایکروسافت تجهیز این دستگاه‌ها را متوقف کرده است.

اگر هواوی تا پیش از تحویل سفارش‌های فعلی خود نتواند مشکل را حل کند، به تجارت لپ تاپ این کمپانی ضربه سنگینی وارد خواهد شد. همچنین آن دسته از سرویس‌های هواوی که به ویندوز مربوط می‌شدند نیز، تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته‌اند. البته مایکروسافت چین و هواوی از ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه خودداری کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. هواوی میخاد کنسلول رو گرون کنه تلافتی دربیاره

  2. نمیونم امریکا توی تکنولوژی هیچ کارس چجور یاین همه قدرت داره

  3. به مبارکی و میمنت