سیستم عامل Hongmeng هواوی

سیستم عامل Hongmeng هواوی به این زودی‌ها معرفی نخواهد شد

به تازگی، نام سیستم عامل Hongmeng هواوی در سازمان مالکیت معنوی چین ثبت تجاری شد تا صدای قدم‌های جایگزین اندروید، بلندتر از همیشه به گوش برسد. اما با وجود شایعاتی که به رونمایی از هانگ منگ او اس تا یک ماه آینده اشاره داشتند، ظاهرا باید بیشتر منتظر بمانیم.

چند سالی می‌شود که هواوی مدعی کار کردن روی یک سیستم عامل بومی است؛ اما اینکه در چه زمانی شاهد متولد شدن آن خواهیم بود، جای سوال دارد. حالا به توجه به تحریم‌های اخیر که به قطع همکاری گوگل، اینتل، کوالکام و سایر شرکت‌های آمریکایی با کمپانی چینی انجامیده؛ روند آماده‌سازی سیستم عامل Hongmeng هواوی سرعت گرفته است.

سیستم عامل Hongmeng هواوی

در حالی که اخیرا یکی از مقامات هواوی در گرماگرم تحریم‌های آمریکا، گفته بود که سیستم عامل این شرکت تا پیش از سال 2020 آماده‌ی عرضه نمی‌شود؛ پوستر لو رفته‌ای در فضای مجازی دیده شد که تاریخ معرفی این سیستم عامل را 24 ژوئن 2019 (سوم تیر ماه) و مکان رویداد را هنگ کنگ عنوان می‌کرد. اما به گفته‌ی یکی از منابع نزدیک به هواوی، این‌گونه نیست.

ظاهرا این شایعه از اظهارات یو چنگ‌دونگ (یکی از مدیران هواوی) منشا گرفته که اخیرا تایید کرده بود سیستم عامل بومی هواوی در دست تهیه است و از پاییز یا بهار آینده در دسترس قرار خواهد گرفت. او همچنین گفت که این سیستم عامل با اپلیکیشن های اندرویدی، گوشی های موبایل، کامپیوترها، تبلت ها، تلویزیون ها، خودروها، گجت های پوشیدنی و سایر دستگاه‌ها سازگار خواهد بود.

اطلاعات مندرج در وب‌سایت سازمان مالکیت معنوی نیز نشان می‌دهد که درخواست مربوطه در آگوست 2018 از سوی هواوی ارائه شده بود و نام تجاری Hongmeng، تا 13 مه 2029 معتبر است. همچنین توضیحات پتنت، به قابلیت اجرای برنامه‌ها و نرم افزارهای کامپیوتری روی سیستم عامل هانگ منگ هواوی اشاره دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. حتما میخاد خیلی قوی ظاهر شه

  2. همون اول معلوم بود هیچ کاری نمیتونه کنه

  3. تروخدا فقط این کیبوردشم درست کنه حال ادمو میگره چجوری غیر فعال میشه/؟؟؟