پلتفرم انویدیا استودیو

پلتفرم انویدیا استودیو با هدف ارائه‌ی لپ تاپ های مخصوص طراحی معرفی شد

کمپانی انویدیا در نمایشگاه کامپیوتکس 2019، یک پلتفرم نرم افزاری – سخت افزاری جدید را با نام انویدیا استودیو (Nvidia Studio) معرفی کرد؛ با هدف ارائه‌ی دستگاه‌های پرقدرت به کاربران حرفه‌ای و به واسطه‌ی لپ تاپ هایی که از این پلتفرم پشتیبانی می‌کنند.

انویدیا استودیو در واقع مجموعه‌ای از انواع API ، SDK و درایورهایی برای کارت های گرافیک RTX است که برای بهبود عملکرد سیستم هنگام تولید محتوای ویدیویی و تصویری طراحی شده‌اند.

انویدیا می‌گوید که درایورهای Studio را با نرم افزارهایی از ادوبی (Adobe)، اپیک (Epic)، اتودسک (Autodesk)، یونیتی (Unity) و بلک‌مجیک دیزاین (Blackmagic Design) به طور موفقیت آمیز تست کرده است. همچنین توسعه‌دهندگان اپلیکیشن می‌توانند نرم افزار CUDA-X AI را برای انجام کارهایی مانند ارتقای کیفیت تصویر یا تطبیق رنگ در ویدیوها به کار بگیرند.

لپ تاپ انویدیا استودیو

در همین راستا این هفته در نمایشگاه کامپیوتکس، هفت کمپانی سازنده PC هم قصد معرفی 17 لپ تاپ را تحت برند RTX Studio دارند؛ کمپانی‌هایی از قبیل ایسر، ایسوس، دل، گیگابایت، اچ پی، ام اس آی و ریزر. این لپ تاپ ها مجهز به کارت های گرافیک RTX  (مدل‌های 2080، 2070 و 2060) یا Quadro (مدل‌های 5000، 4000 و 3000) خواهند بود.

لپ تاپ های انویدیا استودیو

انویدا ادعا می‌کند که در تست‌های خود، یک لپ تاپ RTX Studio هنگام اجرای اپلیکیشن هایی مانند Maya و RedCine-X Pro، هفت برابر سریع‌تر از یک مک بوک پرو با پردازنده Core i9 و کارت گرافیک AMD رادئون پرو وگا 20 عمل کرد. این کمپانی به نام لپ تاپ اشاره‌ای نکرده؛ اما آن را مجهز به پردازنده Core i7 و کارت گرافیک RTX 2080 Max-Q توصیف کرده است.

ناگفته نماند که نخستین لپ تاپ های انویدیا استودیو از ماه آینده میلادی و با قیمت پایه 1600 دلار، وارد بازار خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*