هلیو پی 70

مدیاتک از تراشه هلیو پی 70 با شعار قدرتمندترین تراشه 5G پرده برداری کرد

کمپانی مدیاتک از تراشه هلیو پی 70 (Helio P70)‌ با پشتیبانی از شبکه 5 جی پرده برداری کرد. این شرکت می‌گوید تراشه‌ی جدیدش قدرتمندترین تراشه 5G است.

کمپانی مدیاتک سرانجام از تراشه هلیو پی 70 که چندی پیش وعده‌ی آن را داده بود، پرده برداری کرد. این تراشه دارای ظرفیت‌های 5G است و بر پایه‌ی فناوری 7 نانومتری تولید خواهد شد و نخستین پلتفرمیست که شامل پردازنده Cortex-A77 و پردازشگر گرافیکی Mali-G77 است که به تازگی توسط کمپانی آرم معرفی شده است. رویداد آرم در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان برگزار شد.

هلیو پی 70 – Helio P70

مودم 5G استفاده شده در تراشه هلیو پی 70 به تمام گوشی‌های هوشمندی که از این تراشه استفاده می‌کنند اجازه می‌دهد از اینترنت 5G مستقل و زیرمجموعه‌ی 6 گیگاهرتزی غیرمستقل بهره‌مند شوند. آن همچنین زمانی که آنتن‌های 5G پوشش ندارند٬ از شبکه‌های 2G و 3G و 4G نیز پشتیبانی می‌کند. رئیس مدیاتک آن را قدرتمندترین تراشه 5G در جهان می‌داند.

این تراشه‌ی جدید از سه ماهه‌ی سوم سال 2019 به فروش خواهد رفت و این بدان معناست که گوشی‌های مجهز به آن را می‌توانیم از اوایل سال 2020 در بازار ببینیم.

در حال حاضر اطلاعات زیادی از این چیپست در دست نیست؛‌ مدیاتک در رویداد معرفی آن اعلام کرد که جزئیات کامل Helio P70 را طی ماه‌های آینده در دسترس عموم قرار می‌دهد. گوشی‌های هوشمند دو شرکت چینی اوپو و ویوو با بهره‌گیری از این تراشه٬ نخستین ارائه کنندگانش خواهند بود که تا کمتر از یک سال دیگر روانه‌ی بازار خواهند شد.

طبق آنچه مدیاتک ارائه داده٬ هلیو پی 70 می‌تواند سرعت دانلود 4.7 گیگابیت بر ثانیه‌ای (روی شبکه‌ی زیرمجموعه‌ی 6 گیگاهرتزی) را ارائه کند. آن همچنین قادر به پشتیبانی از انکودینگ و دیکودینگ ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه است و با گوشی‌هایی که از دوربین‌های 80 مگاپیکسلی برخوردارند٬ پشتیبانی می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. در عمل باید خودشو نشون بده