دکس لایو

دکس لایو امکان اتصال بی‌سیم گوشی های سامسونگ به نمایشگرها را فراهم می‌کند

دکس لایو (DeX Live) نام تجاری است که سامسونگ به تازگی به ثبت رسانده است. به لطف قابلیت دکس لایو می‌توان بدون استفاده از هر گونه داک یا حتی کابل، به صورت وایرلس به نمایشگرهای ثانویه متصل شد و رابط کاربری را به شکل دسکتاپ نمایش داد.

هر سال، سامسونگ قابلیت‌های پلتفرم DeX خود را افزایش می‌دهد تا کاربران، حین اتصال گوشی هوشمند به نمایشگری ثانویه به منظور استفاده از آن در قالب رابط کاربری دسکتاپ، ابزارهای و ویژگی‌های بیشتری در دسترس داشته باشند. این سری قابلیت‌ها برای اولین مرتبه همراه با رونمایی سامسونگ گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس معرفی شد.

سامسونگ در سال 2017، در کنار پرچمداران سری S، یک داک جداگانه با نام DeX رونمایی کرد که به کاربران اجازه می‌داد به شیوه‌ای بسیار متفاوت به اسکرین میرورینگ گوشی هوشمند خود بپردازند. در روش‌های متداول آینه کردن صفحه نمایش گوشی بعد از اتصال آن به نمایشگری ثانویه، رابط کاربری به همان شکلی که روی گوشی قابل مشاهده است (به صورت عمودی) به تصویر کشیده خواهد شد. به لطف دکس داک، علاوه بر فراهم شدن امکان اتصال کیبورد و ماوس حین کار کردن با نمایشگری بزرگتر، رابط کاربری گوشی اندرویدی به شکلی کاملا بهینه، در معرض دید کاربر قرار می‌گیرد.

دکس لایو

آسودگی در استفاده از حالت دسکتاپ با دکس لایو

همراه رونمایی سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس نسخه‌ای بهبود یافته از دکس داک معرفی شد. بعد از آن نوبت سامسونگ گلکسی نوت 9 رسید تا همچون پرچمداران اخیر هواوی، بدون نیاز به استفاده از یک داک جداگانه، امکان استفاده از حالت دسکتاپ بهینه را در اختیار کاربر قرار بدهد. کافی است این گوشی را از طریق یک آداپتور یو اس بی C به اچ دی ام آی به نمایشگری بزرگ متصل کرده و سپس از رابط کاربری به شکل دسکتاپ آن استفاده کنید. بعد از دستیابی به این موفقیت، سامسونگ اکنون در پی فراهم کردن امکان استفاده از DeX به صورت وایرلس است.

سامسونگ در همین راستا نام دکس لایو (DeX Live) را در اداره حقوق مالکیت معنوی اتحادیه اروپا به ثبت رساند. انتظار می‌رود این نام برای پروژه‌‌ای که به آن اشاره کردیم مورد استفاده قرار بگیرد. با توجه به روالی که این شرکت در پیش گرفته است، می‌توان پیش‌بینی کرد دکس لایو همراه با رونمایی سامسونگ گلکسی نوت 10 معرفی خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اینم مثل سری قبل چه فرقی داره