گوشی هواوی میت 20 پرو

بازگشت گوشی هواوی میت 20 پرو به فهرست دریافت‌کنندگان نسخه بتای اندروید 10

گوشی هواوی میت 20 پرو پیش از تحریم‌های آمریکا علیه هواوی جزو معدود دریافت‌کنندگان نسخه بتای اندروید کیو بود. بعد از تحریم‌ها، این گوشی از فهرست حذف شد، اما به تازگی، مجددا امکان دریافت نسخه بتای اندروید 10 برای کاربران آن فراهم شده است.

دنیای تکنولوژی بعد از تحریم شدن همه جانبه هواوی شدیدا شوکه شد. هواوی به عنوان بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی، با توجه به نیاز کشورهای مختلف به منظور همکاری با آن برای راه‌اندازی شبکه موبایل 5G در شهرهای خود، برای افزایش سهمش در بازار تجهیزات مخابراتی آماده می‌شد. از طرفی این شرکت، بعد از گرفتن جایگاه اپل و قرارگیری در رده دومین گوشی‌ساز بزرگ دنیا، رفته رفته برای کنار زدن سامسونگ قدم برمی‌داشت.

ابتدا قطع همکاری کوالکام، اینتل، آرم و دیگر شرکت‌ها با هواوی به دستور ترامپ رخ داد. به واسطه آن، شرکت دیگر قادر به ساخت تجهیزات مخابراتی به خاطر عدم امکان تامین قطعات مورد نیاز نیست. در ادامه هواوی توسط گوگل تحریم شد و لایسنس اندروید برای گوشی های هواوی به تعلیق در آمد. در نتیجه، این گوشی‌ساز دیگر قادر به استفاده از اندروید برای ساخت گوشی هوشمند نخواهد بود! بد نیست بدانید اگرچه اندروید پلتفرمی متن باز است، اما بدون استفاده از فریم ورک گوگل متشکل از گوگل پلی سرویسز و دیگر ابزارها، استفاده از سیستم عامل‌های آن عملا بی‌فایده است.

گوشی هواوی میت 20 پرو

بازگشت گوشی هواوی میت 20 پرو به برنامه بتای اندروید 10

امسال گوگل تصمیم گرفته علاوه بر گوشی های سری Pixel، امکان شرکت در برنامه بتای سیستم عامل جدید اندروید را برای کاربران برخی گوشی های هوشمند دیگر شرکت‌ها نیز فراهم کند. یکی از این محصولات گوشی هواوی میت 20 پرو بود. بعد از صدور دستور دولت دونالد ترامپ برای تحریم هواوی، این گوشی از فهرست دریافت‌کنندگان نسخه بتای اندروید کیو حذف شد.

چندی بعدی، اعمال تحریم های هواوی برای 90 روز به تعویق افتاد. طی این بازه زمانی، شرکت می‌تواند تنها به منظور نگهداری از تجهیزات مخابراتی کنونی خود (و نه ساخت محصولات جدید) قطعاتی از شرکت‌های آمریکایی خریداری کند. همچنین امکان انتشار به‌روزرسانی برای دستگاه‌های اندرویدی کنونی (و نه ساخت گوشی و تبلت اندرویدی جدید) فراهم است. در نتیجه، گوشی هواوی میت 20 پرو به برنامه بتای اندروید 10 بازگشت.

پرواضح است که شرکت‌های آمریکایی، از رفتارهای آقای دونالد ترامپ به منظور وارد کردن دنیای تکنولوژی به بازی‌های سیاسی راضی نیستند. چندی پیش هواوی اعلام کرده بود در همکاری با گوگل، تحریم‌های دولت آمریکا را دور خواهد زد! همچنین انجمن Wi-Fi Alliance و SD به عنوان صادرکنندگان مجوز استفاده از تراشه‌های وای فای و کارت‌های حافظه جانبی، اگرچه ابتدا قطع همکاری با هواوی را اعلام کردند، اما چندی بعد، به حمایت از دومین گوشی‌ساز بزرگ دنیا پرداختند.

در حال حاضر کاربران آخرین پرچمدار هواوی از سری Mate می‌توانند در برنامه بتای اندروید کیو شرکت‌ کنند، اما اگر تحریم‌های سرسنگین هواوی بعد از 90 روز وضع شوند، برای گوشی هواوی میت 20 پرو دیگر خبری از نسخه نهایی و پایدار اندروید 10 نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. یعنی می خواست این ستاره ی بزرگ نباشه ؟؟!!!!