هواوی میت 10

شرکت Micron به قطع همکاری با هواوی و ضرر فراوان در نتیجه آن تن داد

شرکت Micron به عنوان یک سازنده چیپست آمریکایی، در اثر تحریم هواوی توسط دولت آمریکا، مجبور به قطع همکاری با این شرکت شد. این موضوع بیشتر از هواوی، به خود شرکت آمریکایی یاد شده ضربه وارد خواهد کرد!

Micron را باید جدیدترین شرکتی دانست که موفق به ایستادگی در برابر تحریم‌ هواوی نشد و آمریکا آن را مجبور کرد تا همکاری خود را با بزرگترین گوشی‌ساز چینی قطع کند. Micron سازنده چیپ‌های حافظه بوده و یکی از تامین‌کنندگان قطعات مورد نیاز هواوی به منظور ساخت گوشی هوشمند است. این شرکت همانند دیگر شرکت‌های آمریکایی، علاوه بر ناراحتی به خاطر وارد شدن بازی‌های سیاسی به دنیای تکنولوژی، از کاهش شدید میزان فروش خود نیز واهمه دارد!

شرکت Micron در قالب بیانه‌ای رسمی اعلام کرد به عنوان یک شرکت آمریکایی دارای روابط بین‌المللی، می‌بایست از قوانین دولت کشوری که در آن قرار گرفته است تبعیت کرده و همکاری خود را با هواوی خاتمه دهد. Micron در ادامه انتشار این بیانیه‌ای، با ارسال نامه‌هایی به همکاران خود از آن‌ها درخواست کرد فروش مستقیم یا غیر مستقیم ماژول‌های دارای چیپ‌های این شرکت (به هواوی) را متوقف کنند. منظور از این ماژول‌ها، حافظه‌های از نوع اس اس ای، کارت‌ حافظه‌های جانبی، فلش مموری‌ها و دیگر گجت‌ها است.

ضربه شدید شرکت Micron در اثر تحریم‌های هواوی

نکته اینجاست که تحریم هواوی توسط آمریکا و در نتیجه اجبار شرکت Micron برای قطع همکاری با آن‌ها، بیشتر از هواوی، به خود Micron لطمه خواهد زد! بر اساس گزارش میزان فروش Micron طی نیمه اول سال جاری میلادی، 13 درصد محصولات این شرکت به دومین گوشی‌ساز بزرگ دنیا فروخته شدند.