خودروسازان داخلی

خودروسازان داخلی 100 هزار خودرو جدید به بازار عرضه خواهند کرد

دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت اگر خودروهایی که به علت نبود قطعات مورد نیاز ناقص هستند، توسط خودروسازان داخلی تکمیل شوند حدود 100 هزار خودرو جدید به بازار عرضه خواهد شد.

صادق نجفی، دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد خودروسازان داخلی سعی دارند تا خودروهایی که به علت نبود قطعات مورد نیاز ناقص هستند را تکمیل و به زودی به بازار عرضه کنند. وی افزود اخیرا پویش ملی داخلی‌سازی قطعات خودرو مطرح شد که این پویش در دو شرکت خودروسازی بزرگ کشور یعنی ایران خودرو سایپا اجرایی شده است. از این رو به واسطه این پویش مقرر شده است تا تعداد زیادی از خودروهای ناقص این شرکت‌ها که در انبار موجود است، تکمیل شده و به بازار خودرو عرضه شود.

عرضه 100 هزار خودرو جدید توسط خودروسازان

دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود مقرر شد تا قطعات مورد نیاز این خودروهای ناقص به واسطه ظرفیت‌ها، توانمندی‌های داخلی و منابع جدید خارجی تامین شود که اگر چنین امری تحقق یابد، حدود 100 هزار خودرو ناقص تکمیل می‌شود و به مشتریان تحویل داده خواهد شد. صادق نجفی تاکید کرد طبق آمار از 100 هزار خودرو ناقص حدود 60 هزار خودرو به ایران خودرو و حدود 40 هزار خودرو به شرکت سایپا تعلق دارد که به دلیل عدم تامین قطعات مورد نیاز ناقص مانده و به بازار عرضه نشده‌اند. البته بر اساس سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت و سرمایه‌گذاری‌هایی که خودروسازان برای تامین قطعات مورد نیاز این محصولات انجام داده‌اند به زودی شاهد تکمیل آن‌ها هستیم. وی در پایان خاطرنشان کرد عرضه این تعداد خودرو به بازار انجام تعهدات معوقه خودروسازان و کاهش قیمت خودروها را به همراه خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*