کم وزن ترین کودک جهان

کم وزن ترین کودک جهان متولد شد و به شکل عجیبی زنده ماند!

بر اساس اطلاعات منتشرشده، کم وزن ترین کودک جهان متولد شد. در این بخش قصد داریم عملکرد پزشکان در رابطه با زنده ماندن کودک را بررسی کنیم.

سیبی (Saybie)، کوچک‌ترین و کم وزن ترین کودکی‌ست که تاکنون به دنیا آمده است. بر اساس بیانیه منتشرشده توسط بیمارستان جراحی زنان و نوزادان Sharp Mary Birch، دختر بچه‌ای به وزن 245 گرم در دسامبر سال 2018 میلادی و در شهر سن دیگو کالیفرنیا متولد شد؛ در این بیانیه آمده است که او کوچک‌ترین کودک نارس جهان است. در حال حاضر، 5 ماه از تولد کم وزن ترین کودک جهان یعنی سیبی (نام مستعاری که توسط پرستاران برای او انتخاب شد) می‌گذرد و او کاملا سالم است. اینطور که پیداست، سیبی در نهایت با وزن 2.5 کیلوگرم از بیمارستان ترخیص شد. این نوزاد به مدت 23 هفته و 3 روز بارداری از طریق عمل جراحی سزارین متولد شد، البته مادرش عوارض حاملگی شدیدی را در طی زایمان تجربه کرد.

مادر سیبی که کم وزن ترین کودک جهان است، در فیلم منتشر شده توسط بیمارستان بیان کرد:

روز زایمان، بدترین روز زندگی من بود، زیرا فشار خون من بسیار بالا بوده و به دلیل این که سیبی فقط یک نوزاد 23 هفته‌ای بود، من به پزشکان می‌گفتم که او زنده نخواهد ماند، حتی به خانواده من گفته شد که احتمالا سیبی فقط یک ساعت دیگر زنده خواهد ماند، اما این زمان در ابتدا به دو ساعت، یک روز، یک هفته و هم اکنون به چندین ماه کشیده شده است.

گزارشات مربوط به کوچکترین نوزاد متولد شده در دانشگاه  آیووا، ثبت و نگهداری می‌شود. سیبی در هنگام تولد حدودا 7 گرم کمتر از کوچک‌ترین نوزاد به دنیا آمده در سال 2015 میلادی در کشور آلمان، وزن داشت. پزشکان در ماه فوریه سال جاری گزارش دادند که کوچک‌ترین نوزاد پسر متولد شده در حدود 268 گرم وزن داشت. بر اساس اعلام رسمی بیمارستان، تقریبا هیچ یک از پزشکان تجربه‌ای در بقای نوزادان متولد شده کمتر از 28 هفته ندارند و از این رو ممکن است آن‌ها دچار مشکلاتی همانند خونریزی مغزی، مشکلات ریوی و قلبی شوند.

Spring Bridges، یکی از پرستاران بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان شارپ مری بچ (NICU) اظهار داشت:

ما هر آن چه در توان داشتیم و یاد گرفته بودیم، انجام دادیم و پس از آن برای نوزادانی که در آینده متولد می‌شوند هم انجام خواهیم داد. برخی از نوزادان توانایی این را دارند که بیرون رحم و پس از تولد، رشد کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. اوفففف خطر از نوک دماغش گذشته

  2. جالب بود بازم خدارو شکر که زنده است!
    🙂