آیپد او اس

آیپد او اس ؛ نسخه ویژه آی او اس با قابلیت‌های جدید برای آیپدهای اپل

سرانجام آیپدها از آی او اس مستقل شدند. اپل در کنفرانس WWDC 2019 خود از سیستم عامل آیپد او اس (iPadOS) خود که نسخه‌ی ویژه‌تری از آی او اس به همراه قابلیت‌های ویژه‌تر است٬ برای تبلت‌های آیپد خود پرده برداشت.

امسال آیپد 9 ساله شد و حالا وقت آن رسیده تا از آی او اس مستقل شود. نام این نسخه‌ی ویژه آیپد او اس است و با مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید همراه شده است که اغلب روی بهره‌وری بیشتر متمرکز هستند. این نسخه٬ جدا از آی او اس 13 است. اول از همه٬ صفحه اصلی بازطراحی شده و حالا آیکون‌های کوچک‌تری به همراه ویجت‌ها روی صفحه نمایان می‌شوند.

آیپد او اس

آیپد او اس مستقل از آی او اس

Slideover که پنجره‌های شناور اپلیکیشن‌ها هستند٬ به شما اجازه می‌دهند آن‌ها را از پایین به بالا بکشید و دومین برنامه را در حالت پنجره‌ای اجرا کنید. Split Screen نیز بهبود پیدا کرده و حالا شما می‌توانید دو نمونه از یک اپلیکیشن را به اجرا درآورید. اپل ژست‌های حرکتی مختلفی را در آیپد او اس ارائه کرده است که شما می‌توانید از آن‌ها در حالت Split Screen بهره‌مند شوید.

مورد بعدی iCloud Drive است که اشتراک‌گذاری پوشه و فایل را ارائه می‌کند. آیپدها از تصاویر روی پوشه‌ها پشتیبانی می‌کنند که می‌تواند فایل‌های داخل آن‌ها را در اپلیکیشن Files به نمایش بگذارد. پشتیبانی از فایل‌های ZIP نیز در راه است. مرورگر سافاری اکنون بهینه‌تر شده است٬ یک مدیریت دانلود مستقل را دریافت کرده و 30 شرتکات کیبوردی را ارائه می‌کند تا عملکرد آن شبیه به عملکرد مرورگرهای دسکتاپی شود.

کپی و پیست با ژست حرکتی سه انگشت به حالت نیشگون انجام می‌شود٬ در حالی که بازگشت به عقب با کشیدن سه انگشت روی صفحه امکان پذیر است. سرانجام باید به Apple Pencil اشاره کرد که حالا دوست‌داشتنی‌تر از قبل شده است. تاخیر آن از 20 به 9 میلی‌ثانیه رسیده است٬ در حالی که ابزارهای پالت آن گسترده‌تر شده و آن‌ها در اپلیکیشن‌های شخص ثالث آماده‌ی استفاده‌ی کاربران هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*