گوشی های گلکسی سامسونگ

با چند قابلیت امنیتی کمتر شناخته شده در گوشی های گلکسی سامسونگ آشنا شوید

گوشی های گلکسی سامسونگ همواره از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا بهره می‌برند که در کنار امکانات متعدد بعضا قابلیت‌های امنیتی آن به چشم نمی‌آیند، از این رو در ادامه شما را با قلعه مستحکم سامسونگ آشنا می‌کنیم.

گوشی های هوشمند در دنیای امروز ما در حال تبدیل شدن به ضروری‎ترین وسیله همراه هستند که در همه جوانب زندگی مانند کار، تفریح، ارتباطات و غیره نقشی مهم بر عهده دارند. در نتیجه همین دستگاه‎های کوچکی که در کف دستمان جا می‎گیرد تا حد زیادی جایگزین انواع دستگاه‎های دیگر چون تلویزیون، کنسول بازی، ل ‎تاپ و غیره شده‏ که کنار هم قرار دادن آنها می‏‌توانست یک اتاق کامل را پر کند.

اما وقتی گوشی جایگاهی تا این حد مهم در زندگی شخصی و کاری ما پیدا می‎کند در کنار سخ ‎افزاری بسیار قدرتمند، باید مانند یک دژ محکم، از نظر امنیتی قابل اعتماد باشد. سامسونگ با ایجاد پلتفرم ناکس که خودش آن را دارای امنیتی در حد سیستم‌های نظامی معرفی می‏‌کند، توانسته تا حد بسیار مطلوبی این شرط را برآورده کند. اما برخی از مهم‌ترین قابلیت‎های امنیتی سری گلکسی سامسونگ به دلایل مختلف مثل تنوع زیاد قابلیت‎ها و کاربردها، تا حد زیادی برای کاربران این گوشی‎ها ناشناخته مانده است. در ادامه با چند مورد از قابلیت‎های امنیتی مهم اما کمتر دیده شده در گوشی ‎های گلکسی سامسونگ آشنا می‌شویم.

قابلیت‌های امنیتی گوشی های گلکسی سامسونگ

یک گاوصندوق دیجیتالی

گوشی همه ما پر از اطلاعات خصوصی و مهمی است که دوست داریم همه جا همراهمان باشد و هم امنی‎شان و عدم دسترسی دیگران به آنها، برایمان مهم است. پلتفرم امنیتی سامسونگ به نام ناکس (Knox) با امنیتی بی‎نظیر می‎تواند خیال شما را بابت عدم دسترسی دیگران به اطلاعات مهم و خصوصی راحت کند. قابلیت Secure Folder گوشی های گلکسی سامسونگ در واقع داخل گوشی خودتان، یک گوشی دوم برایتان ایجاد می‌کند که می‎توانید فایل‎ها، فیلم‎ها و حتی نسخه‎ای از اپلیکیشن‎های مورد نظر خودتان را داخل آن قرار دهید.

رمز ورود به این بخش از گوشی می‌‏تواند متفاوت از رمز اولیه باشد. یعنی حتی بعد از باز شدن گوشی توسط خودتان، ورود به Secure Folder نیازمند وارد کردن یک رمز دیگر خواهد بود. به این ترتیب شما می‎توانید با خیال راحت گوشی را حتی برای استفاده موقت به دوست خودتان بدهید بدون اینکه نگرانی داشته باشید خصوصی‏‌ترین اطلاعات‎تان در دسترس او قرار گیرد.

شاه کلیدی برای همه اکانت‎های شما

اما گلکسی ‎های سامسونگ همانطور که یک گاوصندوق دیجیتالی را در اختیارتان قرار می‎دهند، یک شاه کلید دیجیتالی نیز در دستان شما می‎گذارند. امروز استفاده از سایت‎های مختلف مالی، فروش و حتی خدمات موسیقی و غیره باعث شده، مجموعه‎ای بزرگ از نام کاربری و رمز عبور داشته باشیم.

گوشی های گلکسی سامسونگ

اگر بخواهیم برای هر سایت نام کاربری و رمز عبور جداگانه‎ای ایجاد کنیم که بخاطر سپاری آنها بسیار دشوار خواهد بود و اگر هم همه را شبیه هم استفاده کنیم، امنیت اکانت‎هایمان به شدت افت می‎کند. اینجاست که شاه کلید گلکسی های سامسونگ کاربرد خود را نشان می‎دهد. این شاه کلید با نام Samsung Pass در اولین ورود شما به هر اکانت، نام کاربری و رمز عبور شما را به خاطر سپرده و از این به بعد شما می‏‌توانید به جای وارد کردن رمز، صرفا با تایید هویت بیومتریک، مثلا با اثر انگشت، به راحتی وارد هر اکانت دلخواه خودتان شوید. یعنی نه تنها امنیت اکانت‎هایتان تا حد زیادی ارتقا پیدا می‎کند بلکه نیازی به خاطر سپاری رمزهای مختلف ندارید.

گوشی های گلکسی سامسونگ

محافظ اطلاعات شما حتی در برابر دزدان

یکی از نگرانی‎های بزرگ ما احتمال دزدیده شدن گوشی همراه است که جدا از ارزش مادی گوشی، می‏‌تواند اطلاعات کاری و شخصی ما را هم به خطر بی‌اندازد. اما با قابلیت Find My Mobile سامسونگ، مالکان گوشی‎های گلکسی نگرانی از این بابت ندارند. با استفاده از این قابلیت امنیتی کافی است به آدرس  findmymobile.samsung.com مراجعه کرده و با اکانت سامسونگ خود در آن وارد شوید.

سپس در بخش تنظیمات گوشی، به Lock Screen and Security رفته و گزینه Find My Mobile را فعال کنید. به این ترتیب چندین قابلیت مهم در اختیارتان قرار می‏‌گیرد. اول آنکه در صورت دزدیده شدن گوشی، می‎توانید در سایت گفته شده، مکان کنونی گوشی خودتان را به صورت زنده ببینید، از راه دور صفحه آن را قفل کرده، از اطلاعات روی گوشی نسخه پشتیبان گرفته و یا اساسا همه اطلاعات روی گوشی را پاک کنید. اگر فکر می‎کنید گوشی در نزدیکی‎تان است، از طریق یک فرمان در این صفحه گوشی به مدت یک دقیقه و با حداکثر صدا شروع به زنگ زدن می‎کند و لذا به راحتی می‎توانید آن را پیدا کنید.

یک ترفند جالب

اگر به هر دلیلی مثل استفاده نکردن برای مدت طولانی، رمز یا الگوی ورود به گوشی‏تان را فراموش کرده‎اید و حالا مثلا به خاطر ری‎استارت شدن گوشی امکان ورود به آن را ندارید، می‎توانید از طریق آدرس گفته شده و قابلیت Find My Mobile رمز ورود به گوشی را ریست کنید.

قابلیت‎های امنیتی قدرتمندی که در اینجا معرفی کردیم صرفا مختص گوشی‎های پرچمدار یا بالارده سامسونگ نبوده و در تمامی گوشی‏ های گلکسی سامسونگ وجود دارد. پس اگر عضوی از کهکشان سامسونگ باشید، حتما از همه این قابلیت‎ها بهره‎مند خواهید بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*