سری هواوی پی 30

نگاهی به بهترین نوآوری‌های گوشی های سری هواوی پی 30

گوشی های سری هواوی پی 30 شامل مدل‌های P30 ، P30 Pro و P30 Lite جدیدترین محصولات شرکت Huawei هستند که نوآوری‌های ویژه‌ای را به صنعت گوشی های هوشمند معرفی کرده‌اند.

اوایل امسال شرکت چینی هواوی از جدیدترین گوشی های پرچمدار خود با نام‌های پی 30 (Huawei P30) و پی 30 پرو (Huawei P30 Pro) رونمایی کرد و چندی بعد نیز شاهد معرفی مدل میان رده و خوش‌قیمت هواوی پی 30 لایت (Huawei P30 Lite) بودیم. گوشی های سری هواوی پی 30 دارای دوربین قدرتمند، سخت افزار قوی، طراحی زیبا، باتری پرظرفیت و بادوام و چند نوآوری دیگر هستند که جمع شدن همه این ویژگی‌ها درون یک گوشی باعث شده تا با محصولاتی ویژه و دوست داشتنی روبه‌رو باشیم.

هواوی در گوشی های سری پی 30 تلاش کرده تا ویژگی‌های معمول و قالب‌های رایج در گوشی های هوشمند را کنار بگذارد و محصولات جدید خود را با بهترین نوآوری‌ها به بازار عرضه کند. به خاطر همین ویژگی‌ها و نوآوری‌هاست که گوشی هوشمند هواوی پی 30 پرو موفق شده چندین جایزه را به عنوان بهترین گوشی سال و همچنین بهترین دوربین در میان گوشی های هوشمند به خود اختصاص دهد. دوربین هواوی پی 30 پرو امتیاز 112 را از وبسایت DxOMark دریافت کرده که بالاترین امتیاز اعطا شده از سوی این موسسه معتبر به یک گوشی هوشمند بوده است. در ادامه قصد داریم چند مورد از بهترین نوآوری‌های گوشی های سری هواوی پی 30 را معرفی کنیم.

نوآوری‌های سری هواوی پی 30

1. سیستم دوربین چهارگانه لایکا در پی 30 پرو

گوشی هواوی پی 30 پرو از دوربین چهارگانه لایکا برخوردار است که انقلابی را در صنعت گوشی های هوشمند به وجود آورده است. دوربین 40 مگاپیکسلی که به آن حسگر Huawei SuperSpectrum Sensor می‌گویند نقش دوربین اصلی این گوشی را بازی می‌کند. این حسگر طوری طراحی شده که بتواند نور بیشتری را جذب کند و عکس‌ها و فیلم‌های خوبی را در محیط‌های کم نور به ثبت برساند.

سری هواوی پی 30

دوربین دوم یک دوربین 20 مگاپیکسلی اولترا واید و دوربین سوم یک لنز 8 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت سوپر زوم است. در کنار این سه دوربین، یک دوربین ToF یا Time of Flight قرار گرفته که برای اندازه‌گیری عمق میدان طراحی شده و به خلق پس زمینه محو و افکت‌های بوکه بی نظیر کمک می‌کند. این در حالی است که برای هواوی پی 30 از دوربین سه گانه 40 مگاپیکسلی، 16 مگاپیکسلی فوق عریض و 8 مگاپیکسلی تله فوتو استفاده شده است.

2. دوربین سه گانه پی 30 لایت

امروزه ساختار دوربین سه گانه در گوشی های بالارده و پرچمدار عادی شده، اما در میان گوشی های اقتصادی و میان رده تقریبا خاص و منحصربه‌فرد است. گوشی خوش‌قیمت هواوی پی 30 لایت از دوربین سه گانه 24 مگاپیکسلی واید، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و حسگر تشخیص عمق میدان 2 مگاپیکسلی بهره می‌برد. این گوشی همچنین می‌تواند ویدیوهای 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه و با قابلیت EIS ضبط کند.

سری هواوی پی 30

3. قابلیت سوپر زوم پی 30 پرو

شرکت هواوی با تلاش تیم تحقیق و توسعه خود توانست راهی برای قرار دادن یک لنز زوم بزرگ در داخل بدنه ظریف هواوی پی 30 پرو پیدا کند. لنز سوپر زوم (SuperZoom) هواوی قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری و زوم ترکیبی 10 برابری و همچنین زوم دیجیتال 50 برابری را فراهم کرده است تا دورترین سوژه‌ها نیز در لنز دوربین این گوشی، نزدیک به نظر برسند. این قابلیت همچنین به کاربران توانایی عکس‌برداری فوق‌العاده از ماه را داده است.

سری هواوی پی 30

4. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی

این روزها عکس‌های سلفی از محبوبیت زیادی برخوردارند و به همین دلیل شرکت‌های سازنده گوشی های هوشمند تلاش می‌کنند تا بهترین دوربین سلفی را در اختیار کاربران خود قرار دهند. در همین راستا، گوشی های سری هواوی پی 30 دارای دوربین سلفی قدرتمند 32 مگاپیکسلی است که عکس‌های سلفی بسیار زیبایی را ثبت می‌کند. این نوآوری هواوی در گوشی پی 30 لایت بیشتر به چشم می‌آید. قرارگیری یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی درون یک گوشی میان رده و اقتصادی، قطعا می‌تواند کاربران و به خصوص عاشقان سلفی را به خرید این گوشی‌ها علاقه‌مند کند.

سری هواوی پی 30

5. فناوری دید دوگانه در فیلمبرداری

گاهی اوقات ممکن است در حین فیلمبرداری، برخی جزئیات و سوژه‌ها را از دست بدهید. هواوی در گوشی پی 30 پرو این مشکل را نیز حل کرده و فناوری دید دوگانه را معرفی کرده است. با استفاده از فناوری دید دوگانه در حالت فیلمبرداری هواوی که Huawei Dual-View video نامیده می‌شود، نمایشگر گوشی به دو قسمت تقسیم می‌شود و در هر قسمت، یک زاویه دید جداگانه را به نمایش می‌گذارد. به این ترتیب کاربران می‌تواند به صورت همزمان هم با زاویه واید و هم از نمای کلوزآپ فیلمبرداری کنند.

سری هواوی پی 30

بنابراین به لطف دید دوگانه در فیلمبرداری، کاربر هم زاویه دید بهتری خواهد داشت و هم می‌تواند ویدیوی خلاقانه‌تری را ضبط کند. به عنوان مثال در هنگام تماشای بازی فوتبال در استادیوم هم می‌توانید با نمای باز از کل زمین فیلم بگیرید و هم بازیکن مورد علاقه‌تان را با نمای نزدیک یا کلوزآپ زیر نظر داشته باشید.

6. سخت افزار قدرتمند

گوشی های هوشمند هواوی پی 30 و پی 30 پرو از چیپست قدرتمند کایرین 980 استفاده می‌کنند که قدرتمندترین تراشه هواوی و یکی از قوی‌ترین چیپست‌های موجود در میان گوشی های هوشمند است. این چیپست همچنین یکی از اولین تراشه‌های 7 نانومتری جهان است که توانسته با معماری خلاقانه و انقلابی خود، 6.9 میلیارد ترانزیستور را در خود جای بدهد.

سری هواوی پی 30

کایرین 980 دو واحد پردازش عصبی یا NPU دارد که پردازش‌های مربوط به هوش مصنوعی را انجام می‌دهد. این تراشه 7 نانومتری در مقایسه با تراشه‌های 10 نانومتری معمول، 20 درصد عملکرد بهتر و 40 درصد مصرف انرژی بهینه‌تر دارد. هواوی پی 30 و پی 30 پرو به لطف برخورداری از Kirin 980 در زمینه هوش مصنوعی عملکرد بی نظیری از خود به جا می‌گذارد. فناوری‌های تشخیص چهره، تشخیص اشیا، بخش‌بندی عکس‌ها و ترجمه هوشمند با کمک این چیپست به خوبی انجام می‌شود.

گوشی هواوی پی 30 لایت نیز از تراشه میان رده و 12 نانومتری کایرین 710 با پردازنده 8 هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی Mali-G51 MP4 استفاده می‌کند و فناوری GPU Turbo نیز در گوشی‌های این سری به اجرای روان‌تر و بهتر بازی‌ها کمک می‌کند.

7. حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای

هواوی پی 30 و پی 30 پرو از حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای (In-Screen Fingerprint) بهره می‌برند. برای این گوشی‌ها یک لنز اولترا واید 3p با گشودگی دیافراگم بالا در نظر گرفته شده تا قابلیت تشخیص اثر انگشت را بهبود ببخشد. این حسگر جدید با پشتیبانی از قابلیت Auto Ring-Tuning Focus توانسته دقت فوکوس خودکار را 35 درصد افزایش دهد و هنگامی که بخواهید قفل گوشی را باز کنید، این گوشی‌ها از جدیدترین الگوریتم‌ها برای تطابق چندگانه استفاده می‌کند تا زمان باز شدن قفل گوشی را 30 درصد کاهش بدهد.

سری هواوی پی 30

البته در گوشی هواوی پی 30 لایت از حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای استفاده نشده و به جای آن یک حسگر سریع و دقیق در قاب پشتی گوشی قرار گرفته است.

8. عکاسی در شب

با استفاده از گوشی‌های هواوی پی 30 و پی 30 لایت می‌توانید با خیال راحت در شب و محیط‌های کم‌نور نیز عکاسی کنید. برای عکاسی در شب، محدودیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد، اما هواوی با قرار دادن حالت Night Mode در گوشی‌های جدید خود، این چالش را پشت سر گذاشته است. حالت نایت مود با استفاده از فناوری‌های AI Image Stablization و Optical Image Stablization تصویر را در هنگام عکاسی تثبیت می‌کند تا عکس واضح و باکیفیتی در شب ثبت کنید.

سری هواوی پی 30

حسگر SuperSpectrum هواوی پی 30 پرو طوری طراحی شده که امکان جذب نور بیشتری داشته باشد و حداکثر ایزو به 409600 برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. عجب تبلیغات گسترده ای شرکت هواوی داره و همین تبلیغات سایت ها فکر نمیکنم بدون پشتیبانی و پورسانت از طرف شرکت مادر باشه واقعا چینی ها ثابت کردن که بزرگ ترین اقتصاد دانای دنیا برای اونهاست

  2. خدایی هیچ کدوم به پای هواوی نمیرسن همه جوریه عالی بوده تا حالا

  3. راسته میگن امریکا با تحرزیم هواوی شرکتاش ضرر دادن؟؟؟

  4. حیف این نباشه تحریم شده

  5. اینجوری داره بازار گرمی میکنه هواوی تا سال دیگه دووم نمیاره

  6. اینا همش توی یه گوشی بوده؟؟

  7. اینا تازه فقط هواویه شیائومی ک دیگه بماند

  8. همشم فیک بوده البته

  9. همه کارا رو ک اینا کردن

  10. هیچی دیگه چیتنی ها این سه سال نو اوری رو گسترش دادن

  11. وجدانا همه فهمیدیم هوواویp30 عالیه.همه چی تمومه.هیچ نقصی نداره.بابا بیخیال خفه مون کردی.تاحالا400 تا مقاله راجب هوواوی پی 30.گوشی دیگه وجود نداره تواین دنیا.دیگه فقط مونده پیچ این گوشی که اونم بررسی کن خیال مارو راحت کن.انقد تابلو تبلیغ نکن دیگه.اشتراک تبلیغ گرفتین که هرروز هرروز تبلیغ.خسته شدیم بابا