قهوه

25 فنجان قهوه می‌تواند برای سلامتی قلب مفید باشد

نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که قهوه می‌تواند تاثیر زیادی بر روی سلامت قلب داشته باشد، اما آیا میزان مناسب مصرف آن را می‌دانید؟

در صورتی که شما به مصرف قهوه علاقه‌مند هستید، احتمال دارد برخی افراد نسبت به عوارض مصرف آن، هشدارهایی بدهند که باعث نگرانی شما شود. احتمالا علت این عوارض به کافئین موجود در قهوه مربوط بوده و به همین علت، برخی از افراد معتقدند که مصرف زیاد این نوشیدنی ممکن است برای قلب مناسب نباشد، اما به نظر می‌رسد محدودیت تعداد فنجان قهوه‌ای که یک فرد می‌تواند با خیال راحت در روز مصرف کند، بسیار بیشتر از تصور عموم مردم است.

بر اساس نتایج آخرین مطالعات انجام شده که با مشارکت بنیاد قلب بریتانیا صورت گرفت، به نظر می‌رسد نوشیدن 25 فنجان قهوه در روز برای سلامت قلب مفید است؛ قطعا این مسئله را نمی‌توان به عنوان مجوز نوشیدن تعداد زیادی قهوه عنوان کرد، اما اگر شما بیشتر از یک فنجان مصرف می‌کنید، نباید نگران باشید.

قهوه

سه گروه مختلف از افراد در این مطالعه شرکت کردند. گروه اول از افرادی تشکیل شده بود که کمتر از یک فنجان قهوه در طول روز می‌نوشیدند، گروه دوم بین 1 تا 3 فنجان و گروه سوم هم تا 25 فنجان در روز مصرف کردند و در نهایت توسط آزمایش‌های MRI قلب و ضربان موج مادون قرمز مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف زیاد این نوشیدنی نمی‌تواند آسیبی به سلامت شریان‌ها وارد کند.

دکتر Kenneth Fung، یکی از محققان دانشگاه کوئین ماری لندن اظهار داشت:

با وجود محبوبیت زیاد قهوه در سراسر جهان، گزارش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانند افراد را از لذت نوشیدن قهوه دور کنند. تحقیقات ما نشان می‌دهد که این نوشیدنی به عروق خونی آسیبی وارد نخواهد کرد.