پردازنده گرافیکی سامسونگ

نسل بعدی پردازنده گرافیکی سامسونگ با همکاری AMD ساخته می‌شود

سامسونگ اعلام کرده که در حال همکاری با شرکت AMD برای ساخت پردازنده گرافیکی است. پردازنده گرافیکی سامسونگ در نسل‌های بعدی گوشی هوشمند این شرکت استفاده می‌شود.

در حال حاضر تراشه اکسینوس سامسونگ از پردازنده گرافیکی Mali ساخت شرکت ARM استفاده می‌کند، اما این پردازنده گرافیکی به اندازه مدل آدرنو استفاده‌شده در تراشه‌های کوالکام قدرتمند نیست و حتی به توان پردازنده گرافیکی استفاده‌شده در تراشه‌های اپل نیز نمی‌رسد.

با این حال به نظر می‌رسد که این روند به زودی با تغییراتی دچار می‌شود. اخبار حاکی از این است که سامسونگ می‌خواهد برای نباختن نبرد به کوالکام و سایر رقبا همکاری خود با شرکت AMD را تقویت کند. این شرکت کره‌ای اعلام کرده که قراردادی برای همکاری چندین ساله با شرکت AMD بسته تا برخی از تکنولوژی‌های رادئون، یکی از زیرمجموعه‌های AMD را در ساخت محصولات جدید ازجمله گوشی‌های هوشمند به کار ببرد.

در این قرارداد به استفاده سامسونگ از پردازنده‌های گرافیکی کم‌مصرف اما پرقدرت رادئون اشاره شده است. این بیانیه توسط هردو شرکت در روز گذشته منتشر شده و طرفداران محصولات سامسونگ را به وجد آورده است.

اینیوپ کانگ، مدیر بخش LSI سامسونگ در رابطه با بیانیه همکاری مشترک دو شرکت گفت:

ما به آینده همکاری دو شرکت سامسونگ و AMD امیدواریم و منتظر تغییرات بزرگ در زمینه پردازنده‌های گرافیکی گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های قابل حمل هستیم.

کانگ در صحبت‌های خود گفت که همکاری این دو شرکت به تغییرات بزرگ ختم می‌شود و به‌زودی شاهد محصولاتی خواهیم بود که همراه با پردازنده گرافیکی قدرتمندشان آینده دستگاه‌های قابل حمل را تغییر می‌دهند.

این همکاری تنها به نفع سامسونگ نیست. پردازنده‌های گرافیکی رادئون نه‌تنها روی رایانه‌های شخصی، کنسول‌های بازی و دستگاه‌های حافظه ابری کار می‌کنند، بلکه از این پس روی گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های قابل حمل نیز استفاده خواهند شد.

هنوز مشخص نیست که اولین پردازنده حاصل از همکاری دو شرکت روی کدام دستگاه قرار بگیرد، اما انتظار می‌رود که تراشه نسل بعدی اکسینوس میزبان این پردازنده باشد و به پرچم‌دار بعدی سامسونگ، گلکسی اس 11 (Galaxy S11) قدرت ببخشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. زنده باد سامسونگ…از این به بعد کهکشانی های سامسونگ با قدرت گرافیکی PS 4 تولید میشن