اپ استور

شکایت توسعه‌دهندگان اپلیکیشن از اپل به دلیل ایجاد انحصار در اپ استور

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن به دلیل ایجاد انحصار در اپ استور از اپل شکایت کردند. این توسعه‌دهندگان مدعی هستند اپل با ایجاد ممنوعیت برای اپلیکیشن‌های رقیب و اخذ مبالغ زیاد بابت دانلود هر اپلیکیشن در این مارکت نوعی انحصار غیر قانونی ایجاد کرده است.

دو توسعه‌دهنده اپلیکیشن از شرکت آمریکایی اپل به دلیل ایجاد انحصار غیر قانونی در فروشگاه اپ استور شکایت کردند. آنها مدعی هستند چنین اقدامی از سوی اپل باعث می‌شود تا توسعه‌دهندگان به ازای فروش اپلیکیشن مبلغ زیادی را بپردازند. این توسعه‌دهندگان اپلیکیشن قصد دارند یک شکایت گروهی علیه شرکت آمریکایی اپل به ثبت برسانند. آنها می‌گویند اپل در اپ استور با منع اپلیکیشن‌های رقیب به صورت ناعادلانه روش دانلود اپلیکیشن‌ها در آیفون را در کنترل خود درآورده است.

انحصار غیرقانونی در اپ استور

این انحصار غیر قانونی از سوی اپ استور باعث می‌شود تا توسعه‌دهندگان به ناچار تا 30 درصد درآمد حاصل از فروش اپلیکیشن‌های خود را به اپل پرداخت کنند. علاوه بر این، توسعه‌دهندگان می‌بایست قیمت‌هایی را برای محصولات خود ارائه کنند که با 99 سنت پایان یابد. در متن شکایت‌نامه توسعه‌دهندگان از اپل آمده است شرکت آمریکایی اپل با مسدود کردن رقبای خود در بازار اپلیکیشن‌های آی او اس آمریکا انحصار غیر قانونی را برای خود ایجاد کرده است. این توسعه‌دهندگان از دادگاه خواهان دریافت غرامت از اپل هستند و درخواست کرده‌اند تا اپل از رفتار ضد رقابتی خود دست بکشد. گفتنی است دادگاه‌های آمریکا این درخواست را مورد بررسی قرار داده‌اند.