مشخصات کلیدی هواوی نوا 5

تاریخ عرضه و مشخصات کلیدی هواوی نوا 5 آشکار شد

هواوی قصد دارد دو گوشی هوشمند جدید را از سری nova روانه بازار کند. در همین راستا، جزئیات تازه‌ای درباره تاریخ عرضه و مشخصات کلیدی هواوی نوا 5 (Huawei nova 5) و نوا 5i به دست آمده است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

اطلاعات لو رفته از یک فروشگاه آنلاین چینی (Suning)، حاکی از آن است که هواوی نوا 5 و نوا 5 آی در پایان ماه ژوئن؛ یعنی حدود سه هفته آینده عرضه خواهند شد. البته ظاهرا بسته به منطقه فروش، این دو گوشی هوشمند اسامی متفاوتی به خود می‌گیرند؛ مثلا در کشور چین، هواوی نوا ۵ تحت نام نوا ۵ پرو فروخته می‌شود.

هواوی نوا 5

تصاویری هم از قاب و محافظ صفحه نمایش دستگاه به بیرون درز کرده است. از این عکس‌ها می‌توان دریافت که  نوا 5، حاشیه‌های باریکی در اطراف نمایشگر خود دارد؛ ولی حاشیه بخش زیرین یا به اصطلاح چانه‌ی آن، به وضوح پهن‌تر است. از قاب محافظ گوشی هم می‌توان به چیدمان عمودی دوربین‌های عقب و وجود جک 3.5 میلی‌متری هدفون در لبه پایینی پی برد.

مشخصات کلیدی هواوی نوا 5

اطلاعات تازه‌ای که از مشخصات هواوی نوا 5 به دست آمده، شامل صفحه نمایش 6.39 اینچی آمولد و حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای می‌شود. این گوشی به تراشه کایرین 980 و دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی هم مجهز خواهد بود. باتری دستگاه نیز با ظرفیت 4200 میلی‌آمپر ساعت و پشتیبانی از شارژ سریع 44 وات توصیف شده است. با وجود این مشخصات قابل توجه، باید دید که هواوی چه قیمتی را روی آن خواهد گذاشت.