گوشی های خانواده هواوی میت 30

گوشی های خانواده هواوی میت 30 با سیستم عامل HongMeng عرضه می‌شوند

یک افشاگر می‌گوید گوشی های خانواده هواوی میت 30 (Huawei Mate 30) به سیستم عامل HongMeng مجهز خواهند بود. هواوی برای مقابله با تحریم از سوی گوگل و عدم اجازه‌ی اندروید یک سیستم عامل داخلی را توسعه داده است.

انتظار می‌رود گوشی های خانواده هواوی میت 30 شامل دو عضو معمولی و پرو در اواخر سال 2019 میلادی عرضه شوند. این محصولات٬ نسل جدید گوشی های خانواده میت 20 خواهند بود. حالا اطلاعات تازه‌ای از یک افشاگر منتشر شده که نشان می‌دهد اعضای این نسل جدید به تراشه‌ی کایرین 985 مجهز خواهند بود و به صورت پیشفرض با سیستم عامل HongMeng عرضه می‌شوند.

بر اساس گفته‌ای این افشاگر٬ گوشی های خانواده هواوی میت 30 قرار است در تاریخ 22 سپتامبر (31 شهریور) معرفی شوند٬ این درحالیست که غول چینی چند سال گذشته گوشی‌های این خانواده را در ماه اکتبر معرفی می‌کرد. این افشاگر مطمئن نیست نسخه‌های بین‌المللی این خانواده با چه سیستم عاملی عرضه می‌شوند٬ اما مدل چینی آن‌ها به HongMeng مجهز هستند.

کایرین 985 در گوشی های خانواده هواوی میت 30

کایرین 985 دومین نسل تراشه‌های 7 نانومتری هواوی برای گوشی‌های پرچمدار این شرکت است. این تراشه با استفاده از فناوری EUV تولید می‌شود. بر اساس شایعات٬ این تراشه همراه مودم Balong 5000 5G از فناوری ارتباطی 5G برخوردار خواهد بود. هواوی تراشه‌ی کایرین 980 خود را در نمایشگاه IFA 2018 معرفی کرده بود. گزارش‌های اولیه خبر از معرفی یک نسخه‌ی ویژه‌ی میت 30 پرو با پشتیبانی از فناوری 5G می‌دهند.

در ماه‌های گذشته٬ اطلاعاتی منتشر شده که نشان دهنده‌ی تجهیز میت 30 به یک نمایشگر 6.71 اینچی OLED تولید شده توسط شرکت BOE هستند. این نمایشگر به لطف حفره‌ای روی آن٬ فاقد هرگونه بریدگی است. با این حال٬ هنوز تجهیز آن به یک اسکنر سه بعدی چهره که در مدل میت 20 پرو بود٬ تایید نشده است. هرچند یک اسکنر اثر انگشت زیر این نمایشگر قرار دارد.

در قاب پشتی٬ دوربین چهارگانه‌ای به شکل مربع قرار دارد که یک فلاش LED در مرکز این ماژول قرار دارد. یک باتری 4,200 میلی‌آمپر ساعتی با بهره‌گیری از فناوری شارژ 55 وات نیز زیر قاب این دیوایس حضور دارد.