مرکز خرید 5G

اولین مرکز خرید 5G جهان با کمک هواوی در چین افتتاح شد

شرکت هواوی با همکاری انجمن املاک و مستغلات چین و چاینا موبایل اولین مرکز خرید 5G پنج ستاره در جهان را در شهر شانگهای چین افتتاح کردند. در این مرکز خرید بسیار بزرگ، تجربه خریدی آسان با طعم تکنولوژی فراهم شده است.

در روز جهانی ارتباطات (17 می)، انجمن املاک و مستغلات چین، چاینا موبایل و هواوی با مشارکت یکدیگر نخستین مرکز خرید پنج ستاره 5G در جهان را افتتاح کردند. این مرکز خرید 5G که L+Mall نام گرفته و در شانگهای قرار دارد، از سیستم داخلی دیجیتال (DIS) نوع 5G بهره می‌برد.

در مراسم افتتاحیه این مرکز خرید، انجمن املاک و مستغلات چین در گزارشی، جزئیات مربوط به معیارهای ارزیابی مراکز خرید را منتشر کرد. در این گزارش اشاره شده است که سامانه‌های مخابراتی سلولی دیجیتال، عنصر مهمی در دگرگونی ساختاری دیجیتال مراکز خرید هستند. به این ترتیب، مرکز خرید L+M شانگهای علاوه بر این که تجربه خرید و خدمات سطح بالا و نوآورانه‌ای را از طریق شبکه 5G در اختیار مصرف‌کنندگان، فروشگاه‌ها و کل فضای این مرکز خرید قرار می‌دهد، می‌تواند نقطه عطفی در توسعه یکپارچه صنایع ارتباطات و املاک و مستغلات باشد.

مرکز خرید با طعم 5G

مرکز خرید L+Mall مجموعه بسیار بزرگی است که 12 طبقه دارد و مساحت طبقات آن به 140 هزار متر مربع می‌رسد. این مرکز خرید خدمات‌رسانی به خانواده‌هایی با درآمد متوسط و بالا را هدف گرفته که به دنبال محصولات و خدماتی با کیفیت عالی هستند. در طبقات اول و پنجم این مرکز خرید، چاینا موبایل و هواوی دستگاه‌های 5G DIS نصب کرده‌اند تا این مرکز خرید تحت پوشش شبکه 5G قرار بگیرد. در مراسم افتتاحیه هم کاربران توانستند با بهره‌گیری از سرعت این شبکه و گوشی های موبایل 5G خودشان، تماس تصویری با کیفیت HD برقرار کنند. ربات‌های هوشمند 5G هم با ارائه خدماتی مانند مشاوره خرید، تحویل بسته و جهت‌یابی باعث می‌شوند خدمات‌رسانی این مرکز خرید تا حد ممکن بهینه باشد. علاوه بر این، خدمات دیگری از قبیل تشخیص چهره از طریق 5G و هوش مصنوعی، تماس تصویری 5G+8K HD، ناوبری دقیق داخلی و تحلیل رفت‌وآمد مردم نیز در بستر شبکه 5G در دسترس است. به این ترتیب، این مرکز خرید پنج ستاره که از شبکه 5G بهره می‌برد می‌تواند تجربه خرید بی‌نظیر و متفاوتی به خریداران عرضه کند و سکوی مناسبی برای دگرگونی ساختاری دیجیتال فروشگاه‌های معتبر باشد.

مرکز خرید 5G

کودکی که با استفاده از راهنمای خرید روباتیک 5G به دنبال فروشگاه مورد نظر خود می‌گردد

ساختمان‌هایی که هوشمند می‌شوند

در مراسم افتتاحیه آقای کای یون نماینده سازمان املاک و مستغلات گفت:

استقرار و پیاده‌سازی قابلیت‌های شبکه 5G، به بازسازی ساختمان‌های سنتی به مجموعه‌های هوشمند را شتاب خواهد داد و فرصت‌های جدیدی برای توسعه هرچه بیشتر صنعت املاک و مستغلات ایجاد خواهد کرد. انجمن املاک و مستغلات چین در استانداردگذاری برای صنعت ساختمان‌سازی مشارکت دارد و از اکوسیستم‌های صنعتی برای ساختمان‌های هوشمند حمایت می‌کند. توضیحات مربوط به سیستم‌های هوشمند به گزارش ارزیابی مراکز خرید اضافه شده تا راهنمایی باشد برای توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند مراکز خرید هوشمند راه‌اندازی کنند. در آینده به ترویج و استفاده از شبکه‌های سلولی 5G در صنعت املاک و مستغلات ادامه خواهیم داد تا شبکه‌های سلولی داخلی به بخش مهمی از زیرساخت‌های ساختمانی تبدیل شود و سرعت بیشتری به پیشرفت و ساختمان‌سازی بدهد.

آقای ژائو کی، مدیرکل Shanghai Lujiazui (Group) Co در این مراسم گفت:

خوشحالم که در مراسم افتتاحیه نخستین مرکز خرید پنج‌ستاره و مجهز به 5G جهان شرکت دارم. ما با به‌کارگیری ترکیبی از فناوری‌های سطح بالا، امیدواریم که مرکز خرید L+Mall بتواند تجربه خرید لذت‌بخشی در اختیار مصرف‌کنندگان بگذارد و میل داریم با تهیه امکانات هوشمند برای فروشگاه‌های این مرکز خرید، فرایند تعمیر و نگهداری و بازگشت سرمایه را تا حد ممکن بهینه کنیم. بر این باورم که تجربه شرکت ما، انجمن املاک و مستغلات چین، چاینا موبایل و هواوی در ایجاد مرکز خریدی پنج‌ستاره و مجهز به 5G، به معیاری برای مراکز خرید چین و حتی سراسر جهان بدل خواهد شد.

نیازهای جدید، فناوری‌های جدید می‌خواهند

آقای ژانگ هانلیانگ، نماینده چاینا موبایل هم در این مراسم حضور داشت و در سخنرانی خود گفت:

در سال‌های اخیر کاربرانی که به مراکز خرید می‌روند نیازمندی بیشتری برای ارتباطات موبایلی دارند و می‌خواهند به خدماتی همچون ویدیوهای آنلاین اچ‌دی، پرداخت موبایلی و بازی‌های واقعیت مجازی/افزوده دسترسی داشته باشند. مراکز خرید بزرگ به یکی از موقعیت‌های مصطلح در بررسی‌های مربوط به خدمات‌رسانی چاینا موبایل تبدیل شده است. با تلاش مشترک چاینا موبایل و هواوی، شبکه 5G به شکل آزمایشی راه‌اندازی شده و موقعیتی جدید برای بهره‌برداری از این شبکه برای چاینا موبایل تعریف شده است. استقرار شبکه 5G فقط به افزایش سرعت دانلود کاربران منجر نخواهد شد، بلکه به دگرگونی دیجیتال در کل صنعت دامن خواهد زد. مشتاقیم که با شریک‌های‌مان درباره کاربردهای 5G در مراکز خرید پنج ستاره مطالعه کنیم و تجربه خریدی بی‌نقص در اختیار کاربران بگذاریم.

آقای ریچی پنگ، رئیس بخش محصولات DIS هواوی، نیز در این مراسم گفت فناوری 5G به سرعت در حال ورود به زندگی ما است. ابتدای امسال با همکاری چاینا موبایل، راه‌اندازی یک ایستگاه قطار 5G را آغاز کردیم. امروز شاهد استقرار شبکه 5G در مرکز خرید L+Mall هستیم و نمونه‌هایی از ربات‌ها و گوشی های هوشمند 5G را در این مرکز خرید می‌بینیم. در هر صورت فراگیر شدن سریع پوشش داخلی فناوری 5G به مشارکت بخش‌های مختلفی نیاز دارد. بسیار خوش وقتم که انجمن املاک و مستغلات چین استانداردهای مربوط به شبکه‌های ارتباطی سلولی را به شیوه ارزیابی صنعت املاک و مستغلات افزوده است. ما همچنین امیدواریم که همراه با شرکای صنعتی دیگر، توسعه سالم اکوسیستم‌های دیجیتال صنعتی برای پوشش داخلی را هرچه بیشتر ترویج کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خدایی چین هرچی داره مدیون هواویه