آغاز اجراي آزمايشي اينترنت بالوني گوگل در کاليفرنيا

اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش در گجت نيوز راجع به پروژه لون گوگل نوشتیم. هدف این پروژه فراهم کردن امکان دسترسی به اینترنت در مناطقی است که نمی‌توان با روش‌های مرسوم و رایج، به این شبکه جهانی متصل شد. گوگل قصد دارد این کار را با استفاده از بالون‌های مخصوص که به عنوان ایستگاه‌های مخابراتی ایفای نقش می‌کنند، به انجام رساند.

گوگل بارها اعلام کرده که آفریقا از جمله مناطقی است که نیاز مبرم به استفاده از اینترنت دارد. اما به دلیل نبود زیرساخت ارتباطی مناسب، مردم قاره سیاه نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

جالب است بدانید که بیل گیتس، از بنیانگذاران مایکروسافت، یکی از مخالفان سرسخت این پروژه است. وی می‌گوید:

    در قاره‌ای که سالیانه تعداد بسیار زیادی از مردم به دلیل مالاریا جان خود را از دست می‌دهند، اینترنت بالونی چاره ساز نخواهد بود.

به نظر می‌رسد گوگل عزم خود را جزم کرده تا این این بالون‌ها را آماده استفاده نماید. در راستای این هدف، این کمپانی تصمیم گرفته تا برای رفع مشکلات احتمالی و بررسی سیستم‌های مخابراتی موجود در این پروژه، بالون‌های وای-فای خود را بر فراز Central Valley در ایالت کالیفرنیا به پرواز درآورد.

باید دید که آیا این پروژه می‌تواند دردی از مردم کشورهای محروم دنیا دوا کند یا خیر؟

نظر شما در این مورد چیست؟

منبع : bgr

 

Google starts testing its ‘Wi-Fi balloons’ in California

Regardless of what Bill Gates thinks, Google is going ahead with its initiative to improve Internet access in Africa with large balloons that can send Wi-Fi signals to rural parts of the continent. Google said this week that it’s started running tests of its Project Loon balloons in California’s Central Valley “to research various approaches for improving the technology, like the power systems (solar panel orientation and batteries), envelope design, and radio configuration.” The company has already been testing out the balloons in both New Zealand and some parts of Africa, although there’s still no timetable for when Google’s balloons will be ready to deliver service.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*