بلاک چین

بلاک چین؛ گامی بر فراز تکنولوژی!

احتمالا نام تکنولوژی بلاک چین را زیاد شنیده اید اما واقعا بلاک چین چیست؟ چرا از آن به عنوان بزرگترین اختراع بعد از اینترنت یاد می کنند؟! برای اینکه بدانیم تکنولوژی بلاک چین چیست ابتدا لازم است با بیت کوین آشنا شویم. زیرا بلاک چین از طریق بیت کوین به جهانیان معرفی شد.

بیت کوین؛ ارز یکپارچه جهانی!

بیت کوین سال 2009 توسط ساتوشی ناکاموتو (فردی است که هویتش فاش نشده) به دنیا معرفی شد. بیت کوین یک ارز دیجیتال است که در بستر بلاک چین قرار دارد به این معنی که تراکنش‌های آن از طریق تکنولوژی بلاک چین ذخیره و ثبت می‌شود. نکته‌ی جالبی که بیت کوین را از سایر ارزهای سنتی مانند دلار، ریال، یورو و… متمایز می‌کند، عدم کنترل و مدیریت آن توسط نهادهای دولتی و جهانی است. ممکن است بپرسید پس چه کسی آن را کنترل می‌کند؟ پاسخ این سوال مردم است.

بیت کوین مالکیت دارایی‌ها و کنترل آنها را به خود مردم سپرده است و هیچ ارگان و نهاد و دولت خاصی بر روی آن کنترل ندارد؛ بنابراین با ایجاد اتفاقات سیاسی و اقتصادی، ارزشش تغییری نخواهد کرد. بیت کوین محدود به یک منطقه و یا یک کشور نیست بلکه از آن می‌توانید در هر جای دنیا که هستید؛ برای خریدها و نقل و انتقالات مالی خود استفاده کنید یعنی یک ارز واحد جهانی!

بلاک چین؛ شفافیت و امنیت همزمان

در حالت سنتی تمامی تراکنش‌های شما در دفتر کل بانک ذخیره می‌شود (که یک دفتر کل متمرکز است) اما محل ذخیره و ثبت تراکنش‌های بیت کوین کجاست؟ اینجا بود که بلاک چین به لطف بیت کوین، به جهانیان معرفی شد. بلاک چین یک دفتر کل توزیع شده و غیر متمرکز است که متشکل از بلوک‌هایی است که زنجیره‌وار به یکدیگر متصل‌اند. محتویات این بلوک‌ها شامل تراکنش‌ها است و این تراکنش‌ها از طریق رمزنگاری ثبت و ایمن می‌شوند. اما این تنها یکی از کاربردهای بلاک چین است. با مشخص شدن قابلیت های آن، کاربرد بلاک چین روز به روز بیش از پیش مد نظر شرکت‌ها و دولت‌ها و کسب و کارها قرار گرفته است.

اگر اولین بار است که می‌خواهید با بلاک چین آشنا شوید، قطعا این تکنولوژی نوپا را نمی‌توان در چند خط و به سادگی متوجه شد بنابراین در صورت تمایل و علاقه به اطلاع کامل از این تکنولوژی، لازم است به صورت دقیق‌تر آن را مطالعه کنید. که در این راستا وبسایت میهن بلاک چین که یک وبسایت تخصصی و آموزشی در این زمینه است؛ تکنولوژی بلاک چین و مشتقات آن را با زبانی ساده (به طوری که برای همگان قابل فهم باشد) توضیح داده است.

بیت کوین و ارزهای دیجیتال، دوست داشتنی‌تر از قبل!

با افزایش محبوبیت بیت کوین و ارزهای دیجیتال، خیلی‌ها بر آن شدند که به این سمت روی آورند به طوری که سرمایه‌گذران بسیار زیادی، جذب آن شدند و بی‌راه نیست اگر بگوییم بسیاری از افراد از این طریق سودهای کلانی به دست آوردند. قطعا ورود به حوزه ارزهای دیجیتال، بدون اطلاعات و آگاهی، کار اشتباهی است. بنابراین برای اطلاع از دنیای ارزهای دیجیتال و چگونگی خرید و فروش آنها نیاز به منبعی دارید تا بتوانید به راحتی با این حوزه آشنا شوید و اخبار و آموزش‌های آن را مشاهده نمایید.

وبسایت میهن بلاکچین یکی از برترین منابع فارسی در زمینه تکنولوژی بلاکچین و ارزهای دیجیتال است که می‌توانید از طریق آن با ارزهای دیجیتال، قیمت آنها، تکنولوژی بلاک چین و هرچیزی که به آن مرتبط هست را فرا بگیرید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالت به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*