سفر به ایستگاه فضایی بین المللی

سفر توریستی به ایستگاه فضایی بین المللی با قیمت نجومی

سفر توریستی به ایستگاه فضایی بین المللی برای عموم مردم امکان‌پذیر خواهد شد. بر اساس دستور دونالد ترامپ، ناسا رفته رفته باید خود را برای قطع بودجه دولتی ایستگاه فضایی بین المللی و خصوصی‌سازی آن آماده کند.

ناسا هفته پیش به صورت رسمی اعلام کرد ایستگاه فضایی بین‌ المللی اکنون برای استفاده‌های تجاری در دسترس است. ISS پیشتر فقط برای مقاصد علمی کاربرد داشت، اما از این پس، صنعت توریسم، بخشی از کاربرد آن خواهد بود. هدف از این تغییر، افزایش گسترده استفاده‌های تجاری از ایستگاه فضایی بین‌ المللی اعلام شده است.

هزینه سفر توریستی به ایستگاه فضایی بین المللی

علاوه بر خود سازمان فضایی ناسا، شرکت‌های فضانوردی دیگر نیز قادر خواهند بود توریست‌ها را به مدارهای پایینی سیاره زمین و به ایستگاه فضایی بین المللی ببرند. خوشبختانه هزینه اقامت در ایستگاه فضایی بین المللی نیز اعلام شده است.

سفر به ایستگاه فضایی بین المللی

بر اساس گفته‌های یکی از مدیران اجرایی سازمان فضایی ناسا، سفر به ایستگاه فضایی بین المللی ارزان نخواهد بود و این سازمان، از شرکت‌های فضانوردی مجری تور ISS به ازای هر شب استفاده از تجهیزات آن 35 هزار دلار دریافت خواهد کرد.

فراموش نکنید این تنها هزینه یک شب اقامت در ISS است و شرکت‌های فضانوردی، هزینه‌های گزافی بابت بردن شما به مدارهای پایینی زمین و سپس بازگردانتان دریافت خواهند کرد. این اقدام جزو جدیدترین تصمیمات دولت دونالد ترامپ در راستای خصوصی‌سازی ایستگاه فضایی بین‌ المللی بوده است. ایالات متحده آمریکا قصد دارد از سال 2025 بودجه دولتی ISS را قطع کرده و هزینه‌های مورد نیاز برای توسعه و نگهداری آن‌ را از طریق پروژه‌هایی همچون سفر به ایستگاه فضایی بین المللی تامین کند. گفتنی است برنامه مهم دیگر ناسا، فرستادن اولین زن به ماه تا سال 2024 اعلام شده است.

سفر به ایستگاه فضایی بین المللی

برخلاف مردم عادی که از شنیدن خبر فراهم شدن امکان سفر توریستی به ایستگاه فضایی بین المللی خوشحال شده‌اند، بسیاری از صاحب نظرات از تصمیم دولت دونالد ترامپ ناراضی به نظر می‌رسند. به عقیده کنستانتین کاکس (Konstantin Kakaes)، بهتر است ایستگاه فضایی را به طور کامل تعطیل کرد، چرا که خصوصی‌سازی و استفاده از آن برای کاربردهای تجاری، برخلاف چشم اندازی است که از ابتدایی راه‌اندازی ISS برای آن در نظر گرفته شده بود. رونالد ریگان رئیس جمهور وقت آمریکا در سال 1984 درباره ISS عقیده دیگری داشت.

به عقیده وی، ناسا یک ایستگاه فضایی مجهز به صورت دائمی ایجاد کرده و از آن به منظور اجرای پروژه‌های علمی و تحقیقاتی بهره خواهد برد. رونالد ریگان عقیده داشت تلاش برای تولید داروهای نجات‌دهنده زندگی انسان‌ها تنها بخشی از اهداف توسعه ایستگاه فضایی بین المللی به شمار می‌رود. طبیعی است در صورت اجرایی شدن پروژه سفر به ایستگاه فضایی بین المللی و استفاده از آن برای کاربردهای تجاری، رفته رفته از تمرکز ناسا به منظور اجرای پروژه‌های تحقیقاتی در ISS کم خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. اولا
    که آمریکا ابر قدرت نیست الان روسیه و چین و همین طور کشور خودمون پیشرفت چشمگیری در زمینه هوا فضا داشته
    دوم
    مردم مرفه بی درد نیستند داداش
    فکر و برنامه بلند مدت می خواد که خوشبختانه مسولای ما هم دارن…..ب ل ه اونم چه برنامه هایی ی

  2. فط این پولدار های بیدرد میتونن برن

  3. خوب این موضوع چه ربطی بهش داره ؟؟

  4. اینطور پیش بره فضا هم میکنن مال خودشون

  5. بیکارن برن فضا توریستت؟؟؟