کم فروشی اینترنت

اپراتورهای ثابت کم فروشی اینترنت را جبران می‌کنند

اخیرا از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات کم فروشی اینترنت 5 تا 8 درصدی شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت ثابت تایید شد و این شرکت‌ها نیز این کم فروشی را در آستانه مصرف منصفانه مشترکان جبران خواهند کرد.

بسیاری از کاربران بسته های اینترنتی نسبت به کمتر بودن حجم اینترنتی فروخته شده توسط شرکت‌ها نگران هستند و این موضوع به یکی از دغدغه‌های همیشگی این کاربران تبدیل شده است. در همین رابطه بارها کاربران از کم فروشی اینترنت گلایه کرده‌اند و مسئولان مربوطه نیز واکنش‌های متعددی را نشان داده‌اتد. در واقع کاربران در خصوص کم فروشی اینگونه عنوان می‌کنند که در گذشته به میزان معینی دانلود انجام می‌دادند و بسته اینترنتی آنها مدت بیشتری دوام می‌آورد، اما در حال حاضر با همان مقدار مصرف گذشته بسته های اینترنتی خریداری شده توسط کاربران در زمان کوتاه‌تری به اتمام می‌رسد.

در همین رابطه محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارشی کم فروشی شرکت‌های اینترنتی ثابت را تایید کرد. پس از تایید وزیر ارتباطات نیز حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ثابت به میزان 5 تا 8 درصد کم فروشی می‌کنند که به همین دلیل این شرکت‌ها می‌بایست فرآیندهای خود را اصلاح کرده و نحوه محاسبه حجم ترافیک را بهینه‌سازی کنند. حسین فلاح جوشقانی تاکید کرد شرکت‌ها دلیل 5 تا 8 درصد کم فروشی اینترنت خود را به موارد فنی چون سرباره ارسال و افت خط عنوان کردند که چنین مواردی به مشترکان ارتباطی ندارد و این شرکت‌ها برای جلب رضایت مشترکان خود باید این میزان کسری را جبران کنند.

جبران کم فروشی اینترنت از سوی شرکت‌ها

رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی در خصوص جبران کم فروشی اینترنت اعلام کرد بر اساس گزارش‌هایی که در رابطه با وجود مغایرت در بسته های اینترنتی برخی از دارندگان موافقت‌نامه پروانه ثابت به دستمان رسیده و با توجه به الزام کردن آنها به جبران خدمات برای مشترکان، مقرر شد تا شرکت‌های مخابرات ایران، پارسان لین ارتباطات، پیشگامان توسعه ارتباطات، داده‌پردازی فن‌آوا و گروه فناوری ارتباطات شاتل این موضوع را در محاسبه آستانه مصرف منصفانه در نظر بگیرند.

حسین فلاح جوشقانی در ادامه افزود:

با توجه به اینکه شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات اینترنت ثابت، خدمات خود را به صورت غیرحجمی ارائه می‌کنند، این موضوع باید در محاسبه آستانه مصرف منصفانه در نظر گرفته شود. از این رو تمامی شرکت‌های ارتباطات ثابت از جمله شرکت‌های فوق در محاسبه آستانه مصرف منصفانه، 5 تا 8 درصد اعلام شده در نامه رگولاتوری را مدنظر قرار داده‌اند. لازمه تحقق این موضوع، پیاده‌سازی در سیستم‌های امور مشترکان اپراتورها است که با پیگیری رگولاتوری به طور کامل در این هفته پیاده‌سازی خواهد شد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی در ادامه بیان کرد با توجه به این رگولاتوری کم فروشی اینترنت را در خصوص این شرکت‌ها اعلام کرد، آنها به این موضوع اعتراض کرده‌اند و برای عدم کم فروشی مستنداتی را به این سازمان ارائه کردند که رگولاتوری هم این مستندات را بررسی خواهد کرد و پس از اندازه‌گیری‌های مجدد طی هفته جاری نتایج نهایی اطلاع‌رسانی خواهد شد. رگولاتوری تاکید کرد که بر روی اپراتورها به صورت دقیق نظرات می‌کند و اپراتورها نیز می‌بایست رضایت مشترکان خود را جلب کرده و حقوق آنها را حفظ کنند. همچنین اگر مشترکان در بسته‌های اینترنتی خود مغایرتی را مشاهده کردند می‌توانند با سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات 195 یا مراجعه به سایت https://195.cra.ir شکایت خود را در این خصوص ثبت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. این‌ترنت [مثل خر توو گِل مونده] اصلاً بنا نداره راه بره!
    چون گلوی وب، سرعته، نه فیلتر

  2. اه اصلا در رابطه با اون حرف نزن که دیوونمون کرده

  3. حجم ای دی اس ال خوبه ولی سرعتش افتضاحه

  4. بابا کیفیتو زیاد کنید