قیمت موبایل

فروشندگان، قیمت موبایل را به بهانه‌های مختلف افزایش می‌دهند

در حال حاضر قیمت موبایل به بهانه‌های مختلف از سوی فروشندگان افزایش پیدا می‌کند و نظارت دقیقی در سطح بازار مشاهده نمی‌شود. از این رو خریداران می‌بایست از قیمت گوشی موبایل خود قبل از خرید آگاهی پیدا کنند.

بازار موبایل کشور طی سال گذشته با نوسان زیادی مواجه شد که عواملی چون افزایش نرخ ارز در ملتهب شدن آن تاثیر زیادی داشتند. همچنین قیمت موبایل نیز با توجه به سودجویی برخی فروشندگان از طرح رجیستری، مشکلات واردکنندگان، قطع‌ و وصل‌های متعدد سامانه همتا و واردات گوشی مسافری به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرد. گوشی موبایل جزو کالاهای لوکسی محسوب می‌شود که بدون آن نیز می‌توان زندگی کرد، اما در حال حاضر بسیاری از مردم کارهای روزانه خود را به کمک آن انجام می‌دهند و امروزه اکثر افراد به گوشی موبایل هوشمند دسترسی دارند. همین گوشی های هوشمند را در سال گذشته می‌توانستیم با قیمتی کمتر از 1 میلیون تومان خریداری کنیم، اما با توجه به رشد چشمگیر قیمت این کالا، خرید یک گوشی هوشمند متوسط نیز برای بسیاری از افراد سخت شده است.

افزایش قیمت موبایل با بهانه‌های مختلف

قبل از نوسان‌های ارزی نیز قیمت موبایل در حال افزایش بود؛ در آن زمان وزیر ارتباطات از اجرای طرح رجیستری خبر داده بود که به جای استفاده از روش قبلی و جلوگیری از دور زدن این طرح یا کپی شناسه IMEI، روش جدیدی در نظر گرفته شد تا شماره‌های تلفن همراه با شناسه IMEI تطبیق داده شوند و دست سودجویان به طور کامل قطع شود؛ این سودجویان به هر بهانه‌ای قصد افزایش قیمت موبایل را داشتند و از مواردی چون گوشی های رجیستر شده و یا نبود کالایی که به روش قانونی وارد شده باشد، قیمت گوشی های موبایل را افزایش می‌دادند.

قیمت موبایل

طی روزهای گذشته با توجه به اینکه نرخ ارز نیز با کاهش نسبی مواجه بود و با به ثبت رسیدن شرکت‌های واردکننده‌ گوشی و یا گوشی های مسافری، قیمت موبایل تا حدودی کاهش پیدا کرد، اما فروشندگان موبایل در بازار هر قیمتی را که بخواهند برای آن اعلام می‌کنند. از این رو با توجه به اعلام کانال اطلاع‌رسانی رجیستری، خریداران گوشی های موبایل می‌بایست قبل یا حین خرید کالا به پایگاه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مراجعه کنند و با وارد کردن مشخصات گوشی موبایل مورد نظر از آخرین قیمتی که توسط شرکت‌های واردکننده برای آن اعلام شده است آگاهی پیدا کنند. خریداران با مشاهده گران‌فروشی از سوی فروشندگان می‌توانند با ستاد خبری سازمان حمایت به شماره تلفن 124 تماس بگیرند و یا به سایت اینترنتی این سازمان مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*