تحریم هواوی

تحریم هواوی احتمالا دو سال به تعویق خواهد افتاد

مدیر عامل دفتر مدیریت و بودجه ایالات متحده آمریکا عقیده دارد تحریم هواوی به این کشور ضربه‌ای جدی وارد خواهد کرد. سهامداران شرکت‌های آمریکایی متعددی از عواقب ممنوعیت همکاری با هواوی ابراز نگرانی کرده‌اند.

بر اساس یک گزارش جدید وال استریت ژورنال، رولیز وات (Rulles Vought) مدیر عامل دفتر مدیریت و بودجه به تازگی نامه‌ای به مایک پنس (Mike Pence) و تعدادی دیگر از اعضای کنگره ایالات متحده آمریکا ارسال کرده است. در این نامه درباره تبعات تحریم هواوی هشدار داده شده است. طبق محتوای نامه، تحریم‌های اخیر وضع شده علیه شرکت هواوی به کاهش فاحش تعداد تامین‌کنندگانی که با دولت آمریکا همکاری می‌کنند منجر خواهد شد.

دود آتش تحریم هواوی به چشم خود آمریکا می‌رود

طبق گفته‌های مدیر عامل دفتر مدیریت و بودجه ایالات متحده آمریکا، اگرچه وی اهمیت ممنوعیت‌های اعمال شده به منظور همکاری با هوای در راستای حفظ امنیت ملی کشور و متحدانش را درک می‌کند، اما آژانس‌های زیادی از عواقب تحریم هواوی ابراز نگرانی کرده‌اند. در واقع سهامداران این آژانس‌ها نگران اتفاقات پیش رو هستند.

تحریم هواوی

به عقیده رولیز وات، برای جلوگیری از گرفتن آتش تحریم هواوی به دامن این کشور، این اتفاق باید دو سال به تعویق بیفتد. به این ترتیب بدون بروز مشکل برای دولت آمریکا، رفته رفته تحریم‌هایی علیه هواوی وضع خواهد شد. در آن سو، مدیر بخش امنیت سایبری شرکت هواوی به تازگی خطاب به اعضای پارلمان انگلیس ادعایی داشته است که نشان می‌دهد حتی برداشته شدن تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت تاثیری در اراده جدی هواوی برای دستیابی به استقلال نخواهد داشت.

برنامه‌های هواوی برای مقابله با تحریم

به گفته وی، هواوی در برابر دنیا برهنه ایستاده است، اما این کار را ترجیح می‌دهد، چرا که به شرکت برای تولید محصولات بهتر (در آینده نزدیک) قدرت خواهد داد. هواوی دوست دارد مردم چیزهایی (جدید) پیدا کنند. این می‌تواند یک یا چند شی باشد و تعداد آن اهمیتی ندارد. به گفته این مدیر، هواوی از آن چه مردم پیدا خواهند کرد شرمی ندارد.

به نظر می‌رسد هواوی تحریم‌های همه جانبه آمریکا را تبدیل به فرصتی به منظور کسب استقلال در زمینه‌های مختلف کرده است، هر چند متضرر شدن شرکت طی چند سال پیش رو امری اجتناب‌ناپذیر است. این شرکت استراتژی‌های خوبی برای مقابله با تحریم‌های دولت آقای ترامپ علیه خود دارد. به عنوان نمونه، بعد از تست اولین سیستم عامل موبایل هواوی در همکاری با شیائومی، ویوو و اوپو اعلام شد این بستر نرم افزاری در مقایسه با سیستم عامل‌های اندروید توسعه یافته به دست شرکت گوگل نزدیک به 60 درصد سرعت بیشتری دارد! هواوی همچنین قصد دارد از طریق دستیابی به یک معماری پردازنده اختصاصی برای خود، بعد از قطع همکاری با ARM، در زمینه تولید پردازنده نیز به استقلال کامل برسد.

آمریکا چندی سالی است هواوی را به جاسوسی برای دولت چین متهم می‌کند. با این حال، دونالد ترامپ سرانجام تیر خلاصی را زد و با اطمینان خاطر از حقیقی بودن این ادعا، تحریم‌های سنگینی علیه هواوی وضع کرد. این در حالی است که ایالات متحده هیچ مدرکی دال بر جاسوسی بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی دنیا برای دولت چین ندارد. این اتهامات بی‌پایه و اساس به جایی رسید که هواوی چندی پیش، به خاطر تهمت‌های ناروا، شکایتی علیه دولت آمریکا تنظیم کرد! در مطلب «تحلیلی بر دلیل تحریم هواوی بر اساس اظهار نظر جدید دونالد ترامپ» نیز به بی‌اساس و بهانه بودن ادعاهای مطرح شده علیه هواوی پی بردیم.

دونالد ترامپ

آقای دونالد ترامپ چندی پیش علنا اعلام کرد از هواوی به عنوان اهرم فشاری برای دست یافتن به توافقی ایده‌آل (از نظر خود) با دولت چین استفاده می‌کند. رئیس جمهوری کنونی آمریکا ادعاهای ضد و نقیض متعددی درباره شرکت هواوی دارد. وی بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی دنیا را «بسیار خطرناک» عنوان می‌کند، در حالی که چندی پیش برای کاهش فشار روی این شرکت به عنوان بخشی از توافق آمریکا با چین ابراز امیدواری کرد. آیا با دست پیدا کردن به توافق تجاری مورد نظر با کشور چین، هواوی دست از جاسوسی برداشته و مشکل «خیلی خطرناک» بودن آن برطرف خواهد شد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. آخ آخ Apollo11

    می بینم خوب داری می سوزی

    داری میسوزی چون اربابت داره کم میاره

    دیگ کار آمریکا خلاص فاتحه…

    گفته بودم آخرش آمریکا میگه غلط کردم

    وقتی مدیر عامل دفتر مدیریت و بودجه ایالات متحده آمریکا

    میگه ما خودمون بیشتر ضرر می کنیم حداقل تا دو سال دیگ نباید

    هواوی رو تحریم کنیم ینی چی؟! ینی غلط کردم هواوی جان

    ای دو سالم که سر اومد میگه یه دو سال دیگ صبر می کنیم

    خوشم میاد هم آمریکا کم آورده هم نوچه هاش مث Apollo11 به شدت دارن می سوزنند

    هم هواوی گفته اگه تحریمارو هم بردارید من بازم بفکر استقلال خودم هستم

    خوشم میاد زیر بار زور نمیره

  2. هیچ کس نمی تونه هواوی این برند بزرگ و تحریم کنه

  3. درود بر رئیس جمهور دونالد ترامپ عزیز!!
    😉
    نفس هواوى دیگه بالا نمیاد ساندیس خورها کمک نفس بهش بدید!!
    هههههههههههههههههههههه
    😛
    😛

  4. از ترامپ بعید بود اینقدر نسنجیده عمل کرد

  5. توی این دو سال هواوی خودشو قوی میکنه