اپلیکیشن همراه من

بررسی اپلیکیشن همراه من ؛ دوست صمیمی کاربران همراه اول

اپلیکیشن همراه من هر آن چه کاربران اپراتور همراه اول به آن نیاز دارند را در یکجا جمع کرده است. با استفاده از نرم افزار همراه من در گوشی هوشمند یا تبلت خود، از مراجعه به درگاه‌ها و وب سایت‌های مختلف برای دریافت خدمات متعدد مورد نیاز کاربران همراه اول بی‌نیاز خواهید شد.

افزایش کاربرد گوشی های هوشمند، کاربران را به سمت استفاده بیشتر از نرم افزارهای موبایل سوق داده است. کاربران امروزی، استفاده از خدمات آنلاین در قالب یک اپلکیشن اندرویدی یا آی او اسی را به مراجعه به وب سایت‌ها و وب اپلیکیشن‌ها ترجیح می‌دهند. اپلیکیشن همراه من با در نظر گرفتن این رویکرد توسعه پیدا کرده و گستره‌ای از سرویس‌های مربوط به پیامک، مکالمات، بسته‌های اینترنت، آهنگ پیشواز و هر آن چه کاربران همراه اول به آن‌ها نیاز دارند را در قالب یک پکیج گردآوری کرده است.

به عبارتی اپلیکیشن همراه من دسترسی به درگاه‌هایی که در حالت عادی به طور مجزا و جدا از یکدیگر قابل استفاده هستند را به صورت غیر حضوری و تنها از طریق یک اپلیکیشن موبایل در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در ادامه به صورت موردی به برخی قابلیت‌های نرم افزار موبایل همراه من اشاره کرده و سپس در قالب یک آموزش تصویری جامع با بخش‌های مختلف آن آشنا خواهیم شد.

گوشه‌ای از قابلیت‌های اپلیکیشن همراه من

  • مشاهده موجودی و خرید شارژ
  • مشاهده صورت‌حساب پایان دوره و میان دوره
  • دریافت‌ گزارش کامل ریزمکالمه و همچنین خلاصه کارکرد
  • خرید و مدیریت بسته‌های اینترنت نوترینو برای دسترسی به اینترنت پرسرعت موبایل
  • مشاهده و فعال‌سازی بسته‌های تخفیفی و هدایا
  • مشاهده تاریخچه پرداخت قبض و خرید طرح‌های مختلف
  • انتقال اعتبار
  • فعال‌سازی آهنگ پیشواز (آوای انتظار)
  • قطع و وصل خط
  • ردیابی گوشی
  • تقسیط بدهی
  • درخواست تماس با من

از جمله منحصربه‌فردترین ویژگی‌های برنامه همراه من، ارائه قابلیت مشاهده و آنالیز ترافیک مصرف اینترنت است. حین دسترسی به اینترنت به وسیله اتصالی با سرعت بالا، پی بردن به چگونگی مصرف شدن پهنای باند دشوارتر می‌شود، اما مشکل یاد شده در برنامه همراه من به لطف امکان دریافت ریز مصرف، حل شده است. می‌توان میزان مصرف اینترنت را در قالب گراف و دیاگرام در یک بازه زمانی مشخص دریافت کرد. به این ترتیب سردرگمی به خاطر عدم اطلاع از دلیل مصرف پهنای باند طی یک بازه زمانی مشخص از بین می‌رود، چرا که میزان و نوع مصرف اینترنت در بازه‌های زمانی خاص کاملا قابل مشاهده است.

نصب و استفاده از اپلیکیشن همراه من

از مطلب دانلود اپلیکیشن همراه اول می‌توانید این برنامه را دریافت کنید. کاربران دستگاه‌های اندرویدی می‌توانند برنامه را به صورت عادی دانلود و نصب کنند، اما کاربران گوشی های آیفون و تبلت‌ های آیپد، ناچار به استفاده از نسخه وب اپلیکیشن همراه من هستند.

اپلیکیشن همراه من

با ورود به نسخه اندروید برنامه با صفحه زیر رو به رو خواهید شد.

اپلیکیشن همراه من

می‌توان بدون لاگین کردن به نرم افزار به یک سری از قابلیت‌های آن دسترسی پیدا کرد. به عنوان نمونه می‌توان به یادگیری کدهای دستوری مربوط به مشترکان دائمی و اعتباری اشاره کرد. بی‌نیاز شدن از سر و کله زدن با این کدهای دستوری خسته‌کننده برای دسترسی به سرویس‌های گوناگون، از جمله مهم‌ترین مزیت‌های اپلیکیشن همراه من به شمار می‌رود، اما همچنان در برخی گوشی های موبایل، نیازمند استفاده از آن‌ها خواهیم بود.

اپلیکیشن همراه من

بدون لاگین به برنامه همچنین می‌توان برای یک خط همراه اول دلخواه،از طریق گزینه «خرید شارژ» به اقدام به خرید شارژ کرد.

اپلیکیشن همراه من

در صورت نداشتن حساب کاربری در این سیستم، روی گزینه ثبت نام ضربه بزنید، در غیر این صورت با استفاده از نام کاربری و پسورد خود وارد سیستم شوید. بعد از لمس گزینه ثبت نام، شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و سپس برای اثبات ربات نبودن خود، کد امنیتی را در جعبه مربوط به آن وارد کنید! در صورت ظاهر شدن پنجره پاپ آپ درخواست دسترسی به پیامک‌ها توسط اپلیکیشن، مجوز این دسترسی را صادر کنید. کد ارسال شده برایتان از طریق پیامک، باید در جعبه متن وارد شود.

برای نرم افزاری پسوردی ایمن تعیین کنید.

اپلیکیشن همراه من

به محض ورود اولیه به نرم افزار همراه من، برنامه یک سری آموزش اولیه به شما ارائه خواهد کرد. با تماشای آن‌ها به دید خوبی درباره قابلیت‌های این اپلیکیشن موبایل دست پیدا می‌کنید.

کاربرانی که برای نخستین مرتبه از اپلیکیشن همراه من استفاده می‌کنند، یک گیگابایت اینترنت هدیه دریافت خواهند کرد.

اپلیکیشن همراه من

به محض ورود به برنامه در تب پیش‌فرض یعنی صفحه اصلی قرار خواهید گرفت. در اینجا میزان شارژ باقی مانده و خلاصه‌ای از بسته‌های فعال نمایش داده می‌شود. با ضربه روی بنرهای نمایش داده شده در این صفحه، به قسمت‌های دیگری منتقل خواهید شد.

اپلیکیشن همراه من

با لمس نیمه بالایی صفحه، اطلاعات بیشتری درباره بسته‌های فعال در اختیارتان قرار می‌گیرد. به عنوان نمونه در اینجا حجم اولیه، تاریخ شروع و پایان مشخص است. اپلیکیشن همراه من به طور دقیق زمان (روز، ساعت، دقیقه و ثانیه) اتمام بسته‌های فعال را مشخص می‌کند، به همین دلیل هیچ ابهامی بابت مهلت استفاده از آن‌ها باقی نخواهد ماند.

اپلیکیشن همراه من

برای دسترسی به خدمات بیشتر وارد تب خدمات من شوید.

اپلیکیشن همراه من

اولین گزینه «اینترنت نوترینو» است. هر آن چه برای خرید و مدیریت امور مربوط به اینترنت موبایل نیاز دارید در اینجا گردآوری شده است. برای دسترسی به قابلیت مشاهده نحوه مصرف اینترنت طی یک بازه زمانی خاص که در بالا به آن اشاره کردیم، باید به همین بخش وارد شوید. قسمت اینترنت نوترینو خود به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود که در ادامه می‌توانید مشاهده کنید.

در قسمت «فعال‌سازی»، قادر به فعال یا غیر فعال کردن سرویس اینترنت نوترینو برای خود هستید. در این صفحه روش‌های دیگر فعال‌سازی اینترنت نوترینو علاوه بر اپلیکیشن همراه من ذکر شده است. با این حال، روشن یا خاموش کردن آن داخل برنامه همراه من به واسطه لمس یک سوئیچ ساده امکان‌پذیر خواهد بود!

بخش «بسته نوترینو» نیاز به زیر و رو کردن موتور جستجوی گوگل برای اطلاع از طرح‌های مختلف و بسته‌های اینترنت همراه اول را از بین می‌برد. در هر پروفایل، حجم، اعتبار زمانی و هزینه فعال‌سازی طرح ذکر شده است. برای فعال‌سازی کافی است روی نوشته نارنجی رنگ پایین آن ضربه بزنید. در حالت عادی تمامی بسته‌های نوترینو نمایش داده می‌شوند. حال با لمس آیکون فلش رو به پایین بالای صفحه می‌توانید بسته‌های اینترنت دارای اعتبار زمانی مشخص (روزانه، هفتگی، ماهانه و دیگر بازه‌های زمانی) را نمایش دهید.

در قسمت «گزارش مصرف بسته نوترینو» خلاصه‌ای از بسته‌های فعال قابل مشاهده است. در صورت تمایل به پی بردن به پوشش‌دهی یا عدم پوشش‌دهی منطقه محل کار یا زندگی خود توسط سیگنال‌های اینترنت موبایل نسل سوم و چهارم پیش از خرید بسته‌های اینترنت، می‌توانید از قسمت «نقشه پوشش‌دهی نوترینو» کمک بگیرید.

بعد از فعال‌سازی بسته‌ها قادر خواهید بود بدون نیاز به استفاده از وب اپلیکیشن‌ها، داخل خود اپلیکیشن همراه من سرعت اتصال به اینترنت خود را تست کنید. این کار در بخش «تست سرعت» امکان‌پذیر است. در صورت تردید درباره پشتیبانی یا عدم پشتیبانی گوشی هوشمند خود از نسل سوم (3G) و چهارم (4G) شبکه موبایل می‌توانید از قسمت «پشتیبانی از نسل 3 و 4» کمک بگیرید. کافی است برند و نام دستگاه خود را مشخص کنید. دو بخش «خلاصه گزارش مصرف روزانه» و «ریز گزارش مصرف» شما را از دیگر اپلیکیشن‌ها به منظور ارزیابی میزان مصرف پهنای باند طی بازه‌های زمانی مشخص بی‌نیاز می‌کنند. پیشنر به مزیت استفاده از این دو قابلیت اشاره کردیم.

در منوی «خدمات من»، گزینه بعدی «بسته‌های ترکیبی» است. در اینجا نیز امکان دریافت گزارشی از تحوه مصرف بسته‌های ترکیبی میسر است. در اپلیکیشن همراه من برای رفاه حال کاربران، امکان خرید بسته‌های ترکیبی به شکل دلخواه فراهم شده است. کافی است وارد قسمت «خرید بسته‌های ترکیبی دلخواه» شده و سپس نوع بسته اینترنت، بسته مکالمه و بسته پیام کوتاه را مشخص کنید.

بخش «آوای انتظار» از مجموعه «خدمات من»، نیاز به زیر و رو کردن وب سایت‌های مختلف برای دست پیدا کردن به کد آهنگ‌های پیشواز دلخواه و سپس یادگیری چگونگی فعال‌سازی آن‌ها را از بین می‌برد. در این بخش از اپلیکیشن همراه من می‌توان از بین برترین آواهای انتظار دست به انتخاب زد یا آواهای مورد نظر خود را جستجو کرد. آهنگ‌های پیشواز بر اساس دسته‌بندی‌ آن‌ها از یکدیگر جدا شده و امکان جستجو به صورت دستی وجود دارد.

اپلیکیشن همراه من

«طرح‌های تشویقی» یکی دیگر از قسمت‌های صفحه «خدمات من» است. با ورود به آن می‌توانید از طرح‌های تشویقی مربوط به اینترنت همراه، مکالمه و هدیه‌های مربوط به مناسب‌های مختلف اطلاع پیدا کنید.

اپلیکیشن همراه من

در «تاریخچه طرح‌ها» می‌توانید گزارشی از طرح‌های اینترنت، مکالمه و در کل تمامی طرح‌های که طی یک بازه زمانی مشخص تهیه کرده‌اید دریافت کنید. «پیامک‌های تبلیغاتی و محتوایی» امکان بررسی خدمات مبتنی بر محتوا (ارزش افزوده) که روی شماره خط همراه اول ثبت شده در اپلیکیشن همراه من فعال است را میسر می‌کند. در قسمت «خدمات پیامکی انبوه» امکان نمایش علاقه یا عدم تمایل به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی میسر شده است. در این قسمت دو گزینه «پیامک تبلیغاتی اپراتور» و «پیامک تبلیغاتی غیر اپراتور» وجود دارند. به این ترتیب قطع دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، به ساده‌ترین شکل ممکن، در گرو روشن کردن یک دکمه خواهد بود!

ممکن است بخواهید در یک گوشی موبایل ساده، که امکان نصب اپلیکیشن همراه من روی آن وجود ندارد، یا گوشی هوشمندی فاقد این نرم افزار، از خدمات همراه اول استفاده کنید. در این صورت نیازمند اطلاع از کدهای دستوری خواهید بود. دایرکتوری این کدها در بخش «کدهای دستوری» صفحه «خدمات من» وجود دارد.

اپلیکیشن همراه من

در صورت تمایل به استفاده از سرویس «پیام‌گیر صوتی» می‌توانید به قسمتی که با همین نام در اپلیکیشن همراه من توسعه پیدا کرده است مراجعه کنید. به لطف این سرویس، در صورت عدم پاسخ‌گویی به یک تماس یا در دسترس نبودن، مخاطبان همچنان می‌توانند پیغام صوتی خود را به اطلاع شما برسانند. نحوه فعال‌سازی این سرویس در بخش مربوط به آن داخل نرم افزار همراه من توضیح داده شده است.

اپلیکیشن همراه من

«محدودیت مکالمه»، «قطع و وصل خط» و «تعویص سیم‌کارت» سایر سرویس‌هایی هستند که به لطف اپلیکیشن همراه من به صورت غیر حضوری فراهم شده‌اند. برخی خدمات این نرم افزاری همچون «قطع و وصل خط» و «تعویص سیم‌کارت» منوط به داشتن رمز دوم است. برای دریافت آن وارد پنل سمت چپ رابط کاربری برنامه شده و بعد از لمس گزینه «رمز دوم»، طبق دستورالعمل پیش بروید. گفتنی است در پنل سمت چپ گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند که در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید.

اپلیکیشن همراه من

«مدار فیروزه‌ای» و «رومینگ» دو گزینه آخر صفحه «خدمات من» محسوب می‌شوند. در بخش «مدار فیروزه‌ای»، درصد باقی مانده از بسته اینترنت و مکالمه به شکلی متفاوت و گیرا به کاربر نمایش داده می‌شود. بخش «رومینگ» استفاده از این سرویس را به صورت غیر حضوری امکان‌پذیر می‌کند.

آخرین تب بعد از «صفحه اصلی» و «خدمات من» به «شارژ من» تعلق دارد. مشاهده موجودی، شارژ مجدد و انتقال شارژ به دیگران از این قسمت امکان‌پذیر است. «ریز مکالمات»، از جمله خدماتی است که کاربران پیشتر برای دریافت آن دردسرهای فراوانی را متحمل می‌شدند، اما اکنون از طریق اپلیکیشن همراه من در گوشی اندرویدی آن‌ها در دسترس خواهد بود.

پیشتر برای دریافت خدمات گسترده‌ای که اپراتور همراه اول برای رفاه حال کاربران در نظر گرفته است، باید به وب سایت‌ها، درگاه‌ها، وب اپلیکیشن‌ها و مخصوصا شعب حضوری متفاوتی مراجعه می‌کردید، اما نرم افزار همراه من، هر چیزی که کاربران این اپراتور اعم از دائمی یا اعتباری به آن‌ها نیاز دارند را در قالب یک نرم افزار موبایلی در اختیارشان قرار می‌دهد.