اولتیما RS

ابر خودرو اولتیما RS با موتور 1200 اسب بخاری معرفی شد

ابر خودرو اولتیما RS در فستیوال سرعت گودوود به صورت رسمی معرفی شد. این خودرو دارای ظاهری شبیه خودروهای مسابقه‌ای استقامتی دهه 80 و 90 میلادی است و از موتوری با قدرت 1200 اسب بخاری بهره می‌برد. در ادامه مشخصات و امکانات این خودرو را بررسی می‌کنیم.

شرکت خودروسازی بریتانیایی از پرچمدار جدید خود با نام اولتیما RS رونمایی کرد. پیش‌تر شرکت خودروسازی اولتیما را با تولید و عرضه خودرو اولتیما GTR می‌شناختیم. اولتیما RS در فستیوال سرعت گودوود به معرض نمایش درآمد و متقاضیان این خودرو این امکان را خواهند داشت از همین تاریخ مراحل پیش‌خرید آن را انجام دهند. در ادامه با امکانات و مشخصات این خودرو آشنا خواهیم شد.

مشخصات اولتیما RS

طراحان برای ساخت این خودرو از ظاهر خودروهای مسابقه‌ای استقامتی گروه C در دهه 80 و 90 میلادی چون پورشه 956 و جگوار XJR-12 استفاده کرده‌اند. محصول جدید این شرکت خودروسازی بریتانیایی نسبت به مدل‌های اولیه از داون فورس و جریان هوای بهبود یافته بهره می‌برد و در همین راستا طراحان برای آن اسپلیتر جلوی نصب شده بر روی شاسی، ژنراتورهای ورتکس، دیفیوزر عقب بزرگ‌تر و بال عقب متمایز در نظر گرفته‌اند.

اولتیما RS

محصول جدید شرکت اولتیما با قدرت‌های مختلف به بازار عرضه خواهد شد که تمامی این قدرت‌ها با یک موتور 8 سیلندر ساخته شده توسط جنرال موتورز تولید می‌شود. مدل پایه این خودرو از یک موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری LT1 بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل 480 اسب بخار را تولید کند. مدل سوپرشارژر دار LT4 نیز قدرتی حدود 650 اسب بخار ارائه می‌دهد. مدل دیگری نیز وجود دارد که به کمک یک موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپر شارژر دار LT5 می‌تواند قدرتی برابر با 800 اسب بخار را تولید کند، اما اگر مشتریان خواهان قدرت بیشتری هستند باید مدل پرچمدار اولتیما RS را با قدرت فوق‌العاده 1200 اسب بخار سفارش دهند.

اولتیما RS

بسیاری از منابع خبری عنوان کردند اولتیما RS با یک گیربکس 6 سرعته دستی به بازار عرضه می‌شود و فاقد گیربکس اتوماتیک خواهد بود. با توجه به اعلام شرکت اولتیما مبنی بر اینکه مدل RS یک خودرو واقعی برای راننده خواهد بود، از این رو باید مطمئن باشیم این خودرو فقط با گیربکس 6 سرعته دستی و پدال کلاچ به مشتریان عرضه می‌شود. طراحی این خودرو به گونه‌ای بوده است که در پیست بسیار کارآمد باشد، اما این خودروساز بریتانیایی برای آن امکانات رفاهی نظیر سیستم تهویه مطبوع، ناوبری، دوربین دنده عقب، حسگرهای پارک و صندلی‌های چرمی در کنار چراغ‌های جلوی LED را در نظر گرفته است. اولتیما RS با فرمان راست نیز قابل سفارش است، اما با توجه به اینکه این خودرو ماهیت پیستی و مسابقه‌ای دارد، تردد آن در بسیاری از کشورها غیرقانونی است و فقط در چند کشور خاص می‌توان با آن در معابر عمومی رانندگی کرد.

تصاویر اولتیما آر اس