قیمت خودرو

قیمت خودرو مجددا در سایت‌های آگهی درج می‌شود

سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی با بیان اینکه احتمال درج مجدد قیمت خودرو در سایت‌های آگهی وجود دارد گفت امیدواریم طی هفته جاری جلسه‌هایی را مبنی بر درج مجدد قیمت‌ها در سایت‌ها را برگزار کنیم.

در اردیبهشت ماه سال جاری به دستور مراجع قضایی درج قیمت خودرو در سایت‌های آگهی ممنوع اعلام شد که به همین دلیل فرایند خرید و فروش خودرو به فضای تلگرام و اینستاگرام منتقل شد، فضایی که در آن نظارت خاصی صورت نمی‌گیرد. در همین رابطه سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی اعلام کرد بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود 600 هزار نفر در بازه زمانی که درج قیمت ماشین در سایت‌ها ممنوع اعلام شده است، برای مطلع شدن از قیمت خودرو به فضای مجازی غیر نظارت شده مراجعه کرده‌اند که احتمال دارد برخی از این افراد با قیمت‌های غیرواقعی خودرو در تلگرام و اینستاگرام مواجه و متضرر شده باشند.

رایزنی برای بازگشت قیمت ماشین به سایت‌ها

رضا الفت نسب، سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی در این خصوص اعلام کرد حدود 500 تا 600 هزار نفر از کسانی که قصد خرید و فروش خودرو را داشتند به ناچار پس از ممنوع شدن درج قیمت خودرو در سایت‌های آگهی به استفاده از کانال‌های تلگرام و صفحه‌های اینستاگرام روی آوردند که چنین فضاهایی به بازار قیمت‌گذاری خودرو آسیب می‌رساند و ما از فضای شفاف سایت‌ها فاصله گرفتیم. وی افزود در حالی این فضا در دستان دلالان افتاده است که در شرایط قبلی می‌توانستیم دست آنها را از بازار کوتاه کنیم. در واقع هم‌اکنون قیمت‌گذاری خودرو در بستری انجام می‌شود که بر روی آن هیچ نظارتی صورت نمی‌گیرد. از این رو با گزارش این ماجرا به مراجع مرتبط و قانونی سعی داریم طی هفته جاری جلسه‌هایی را مبنی بر درج مجدد قیمت‌ها در سایت‌ها را برگزار کنیم.

سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی در ادامه تاکید کرد:

عده‌ای می‌گویند با حذف قیمت‌ها، قیمت خودرو کاهش پیدا کرد، اما در این خصوص باید گفت بله قیمت‌ها کاهش یافته است، اما قیمت خودرو به عوامل مختلفی چون که  قیمت دلار و نسبت عرضه و تقاضا بستگی دارد و در این زمان نیز با کاهش قیمت دلار، قیمت ماشین نیز کاهش یافت. این در حالی است که برخی افراد بدون بررسی و با غرض‌ورزی به متهم کردن سایت‌های انتشار آگهی ادامه می‌دهند. در همین مدت اخیر در فضایی که بستر نظارتی بر آن نیست افراد اقدام به قیمت‌گذاری خودرو تا بیش از 30 میلیون تومان بیشتر از قیمت واقعی برخی خودروها کردند که اگر جلوی این فضا گرفته نشود و خریداران و فروشندگان به این فضا عادت کنند با ریزش تعداد کاربران میل و رغبتی در استارتاپ‎های انتشار دهنده آگهی باقی نخواهد ماند.

درج مجدد قیمت خودرو در سایت دیوار

از روز گذشته قیمت خودروها به شکل‌های متفاوتی چون نمایندگی، ثبت نامی و پیش‌ فروشی مجددا در سایت دیوار درج شد. گویا درج مجدد قیمت خودرو در سایت‌های آگهی چون دیوار مجددا آغاز شده است. هرچند تاکنون در این رابطه خبری از سوی مسئولان مربوطه به صورت رسمی اعلام نشده است و باید تا اعلام نتایج جلسه‌هایی که در هفته جاری در این خصوص برگزار خواهد شد، منتظر بمانیم.

قیمت خودرو قیمت خودرو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ای بابا خوب که چی مثلا ؟؟؟