ترک زمین

ناسا اعلام کرد اکنون بهترین زمان برای ترک زمین و انجام ماموریت‌های فضایی است

دانشمندان سازمان فضایی ناسا پس از بررسی وضعیت خورشید و طوفان های خورشیدی به این نتیجه رسیدند که اکنون بهترین زمان برای ترک زمین و انجام ماموریت های فضایی است.

اگر اهل مسافرت باشید، حتما پیش از سفر وضعیت آب‌وهوایی مسیر و مقصد خودتان را بررسی خواهید کرد. چنین موضوعی برای صنعت فضایی نیز صدق می‌کند و کارشناسان و پژوهشگران پیش از ارسال ماهواره‌ها و اعزام فضاپیماها اعم از سرنشین‌دار و بدون سرنشین می‌بایست به خوبی وضعیت آب‌وهوایی را مورد بررسی قرار دهند. در همین رابطه کارشناسان ناسا اعلام کردند وضعیت آب‌وهوایی دهه‌های آینده را برای ماموریت های فضایی پیش‌بینی کرده‌اند که بررسی‌ها نشان می‌دهد، اکنون بهترین زمان برای ترک زمین است.

بهترین زمان برای ترک زمین

دانشمندان ناسا برای بررسی و پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوایی در فضا می‌بایست وضعیت خورشید و طوفان های خورشیدی را در نظر بگیرند. بررسی جدید دانشمندان بر روی فعالیت خورشید و شبیه‌سازی فعالیت این ستاره طی سال‌های آینده و مقایسه فعالیت آن با دوره‌های گذشته نشان می‌دهد، اکنون خورشید در آرام‌ترین وضعیت خود قرار دارد و بهترین زمان برای انجام ترک زمین، سفرهای فضایی و پیاده‌روی فضانوردان در خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی محسوب می‌شود.

ترک زمین

خورشید دارای دوره‌های آرام و طوفانی است. میزان اشعه خورشید در دوره‌های طوفانی به میزان چشمگیری افزایش پیدا می‌کند و بر روی سطح آن شاهد لکه‌های تیره خواهیم بود که در این دوره فضانوردان با خطرهای زیادی روبه‌رو خواهند شد؛ چراکه ممکن است با قرار گرفتن در معرض چنین اشعه‌هایی دچار بیماری‌هایی چون سرطان و مرگ زودرس شوند. اشعه‌های کیهانی در دوره‌های آرام خورشید به دلیل کاهش حرارت آن کاهش پیدا می‌کند و در این زمان بهترین فرصت برای رویت اجرام آسمانی، اعزام فضاپیماها و پیاده‌روی فضانوردان در فضا به شمار می‌رود.

ترک زمین

ساکنان زمین به دلیل لایه‌های مختلف اتمسفر این سیاره آبی که شبیه نوعی پوشش محافظتی هستند از بسیاری از بیماری‌های مختلف که در مواجهه با اشعه‌های کیهانی ایجاد می‌شوند در امان هستند، اما فضانوردان از پوشش محافظتی چون اتمسفر زمین بی‌بهره بوده و فقط لباس فضانوردی آنها مانع برخورد اشعه‌های کیهانی می‌شود. دانشمندان ناسا بر این باورند که برای موفقیت‌آمیز بودن سفرهای فضایی و حفاظت از جان فضانوردان بهتر است وضعیت خورشید و طوفان های خورشیدی را پایش کرد؛ زیرا سفر به مریخ باعث می‌شود فضانوردان به میزان قابل توجهی با تابش‌های اشعه‌های کیهانی مواجه شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. اگه به من بگن برو حاظرمهر کاری بکنم واقعا منظورم هر کاری هست

  2. سلام
    بشر وقتی میتونه این ماموریت را انجام بده که مشکل فاصله زیاد سیارات و کهکشانها از همدیگه را حل کنه فاصله های که حتی اگه سفینه ای با سرعت نور هم داشته باشید باز سالهای زیادی طول میکشه تا به مقصد برسید دو راه برای رفع این مشکل تا الان مطرح شده نظریه استفاده از کرمچاله که میتوان در عرض چند دقیقه صدها یا شاید میلیونها سال نوری را طی کرد یا راه دوم نظریه انجماد بدن هست که بدن انسان منجمند شود و وقتی به سفینه به مقصد مورد نظر رسید بدن دوباره به حالت عادی برگردد.
    البته در حال حاضر با دانش فعلی بشر هیچکدام از این راهها عملی نیست اما شاید صدها سال دیگه یا شایدم کمتر راهی برای این موضوع پیدا کند

  3. درود بى کران به سازمان فضایى فوق پیشرفته ناسا!!
    😉