آلپاین A110S

خودرو کوپه آلپاین A110S با ظاهر جدید و قدرت بیشتر معرفی شد

آلپاین A110S معرفی شد. این کوپه فرانسوی نسبت به مدل قبلی از ظاهری جدید و قدرت بیشتری بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات محصول جدید Alpine آشنا می‌شویم.

شرکت خودروسازی آلپاین مدل جدید خودرو A110S را به صورت رسمی معرفی کرد. در ظاهر این خودرو شاهد رینگ‌های 18 اینچی GT Race مشکی‌رنگ به همراه لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت هستیم که در کنار نمادهای مشکی‌رنگ و تزئینات فیبر کربنی جذابیت این خودرو را افزایش داده‌اند. مشتریان برای این کوپه فرانسوی می‌توانند مواردی چون رینگ‌های آلیاژی سبک‌وزن، رنگ‌های بیرونی مات و سقف فیبر کربنی که از سقف معمولی 2 کیلوگرم سبک‌تر است را سفارش دهند. آلپاین A110S از ترمزهای برمبو با دیسک‌های 12.6 اینچی و کالیپرهای نارنجی‌رنگ بهره می‌برد.

مشخصات آلپاین A110S

آلپاین A110S

طراحان همان طراحی ویژه ظاهر بیرونی آلپاین A110S را برای بخش داخلی خودرو نیز در نظر گرفته‌اند. در کابین این خودرو شاهد صندلی‌های اسپرت Sabelt به همراه تودوزی مشکی‌رنگ با دوخت نارنجی هستیم که بسیار جذاب به نظر می‌رسند. از سایر بخش‌های مهم کابین این کوپه فرانسوی می‌توان به تریم فیبر کربنی، پدال‌های آلومینیومی، سیستم صوتی Focal و غربیلک فرمان چرمی با نوار مرکزی نارنجی اشاره کرد.

آلپاین A110S

آلپاین A110S از یک موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر توربو بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل 292 اسب بخار تولید کند؛ یعنی نسبت به نسخه معمولی حدود 40 اسب بخار قدرت بیشتری را ارائه می‌دهد. البته گشتاور این خودرو همانند گذشته است و 320 نیوتن‌متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. قدرت تولید شده از موتور توسط گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. این خودرو می‌تواند ظرف مدت 4.4 ثانیه از سرعت صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که نسبت به نسخه معمولی حدود یک‌دهم ثانیه سریع‌تر شده است. آلپاین A110S با وزنی حدود 1114 کیلوگرم می‌تواند به حداکثر سرعت 260 کیلومتر بر ساعت برسد.

آلپاین A110S

شرکت فرانسوی آلپاین برای محصول جدید خود سیستم تعلیق را مجددا تنظیم کرده است که به واسطه آن کمک‌فنرها حدود 50 درصد سفت‌تر و آنتی‌رول بار نیز 100 درصد سفت‌تر از نسخه معمولی شده است. ارتفاع خودرو نیز به واسطه کمک‌فنرهای جدید حدود 4 میلی‌متر کاهش یافته است. جین پاسکال داوس (Jean-Pascal Dauce)، مهندس ارشد آلپاین در این خصوص عنوان کرد خودرو آلپاین A110S نسبت به مدل معمولی یا همان A110 دارای شخصیت متفاوتی است؛ چرا که شاسی این خودرو بر روی حالت اسپرت تنظیم شده است و می‌تواند در سرعت‌های بالا پایداری مناسب و هندلینگ دقیقی را ارائه دهد. مشتریان می‌توانند این خودرو را از هم‌اکنون سفارش دهند که قیمت آن در فرانسه از 66 هزار و 500 یورو شروع می‌شود، اما اولین نمونه‌های آن از اواخر سال 2019 به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

تصاویر آلپاین A110S