ولوو XC90 خودران

ولوو XC90 خودران با همکاری اوبر و ولوو رونمایی شد

ولوو XC90 خودران توسط شرکت تاکسی آنلاین اوبر (Uber) با همکاری شرکت خودروسازی ولوو (volvo) به صورت رسمی رونمایی شد. این خودرو تمام خودران از دوربینی با پوشش 360 درجه و سیستم 360 درجه لیدار و رادار بهره می‌برد.

یکی از اهداف شرکت تاکسی آنلاین اوبر در سال‌های آینده افزایش تعداد خودروهای خودران است که در همین راستا طی همکاری با شرکت خودروسازی ولوو از خودرو ولوو XC90 خودران پرده برداشت. شاسی بلند ولوو ایکس سی 90 به عنوان نخستین وسیله نقلیه تمام خودران شرکت اوبر محسوب می‌شود که به راننده نیازی نخواهد داشت. گفتنی است پروژه عرضه خودروهای خودران شرکت اوبر به دلیل برخورد یکی از خودروهای خودران این شرکت با یک عابر و فوت او در سال 2018 متوقف شد، اما اوبر مجددا این برنامه را ادامه خواهد داد و در سال 2020 نسل جدیدی از خودروهای خودران این شرکت تاکسی آنلاین به جادها عرضه خواهند شد. هم‌اکنون خودروهای خودران اوبر فقط در جاده‌های عمومی شهر پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیا آزمایش می‌شوند.

جزئیات خودرو ولوو XC90 خودران

ولوو XC90 خودران

اریک می‌هافر (Eric Meyhofer)، مدیر اجرایی شرکت اوبر در این خصوص عنوان کرد خودروهای خودران اوبر از دوربینی با پوشش 360 درجه برخوردارند و برای آنها سیستم 360 درجه لیدار و رادار در نظر گرفته شده است. در این پروژه مهندسان شرکت اوبر با ایجاد تغییراتی در خودرو ولوو XC90 و تجهیز کردن آن به دوربین‌ها و سیستم‌های پیشرفته یک خودرو تمام خودران تولید کرده‌اند. خودرو ولوو XC90 از یک قابلیت مهم به نام سیستم پشتیبانی جامع برای عملکرد فرمان و ترمز بهره می‌برد. همچنین این خودرو از سیستم باتری پیشرفته‌ای بهره می‌برد که پشتیبانی آن تضمین خواهد کرد که این خودرو را بلافاصله متوقف کند. در همین رابطه هاکان ساموئلسون (Hakan Samuelsson)، رئیس و مدیر اجرایی شرکت ولوو عنوان کرد:

ما بر این باوریم که فناوری خودروهای خودران به ما اجازه خواهند داد تا ایمنی خودرو را ارتقا دهیم که چنین موضوعی جزو اهداف اصلی شرکت ولوو محسوب می‌شود. تا اواسط دهه آینده، ما پیش‌بینی می‌کنیم که یک سوم خودروهای فروخته شده شرکت ولوو خودروهای خودران خواهند بود.

تصاویر ولوو ایکس سی 90 خودران

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*