موشک های مافوق صوت

موشک های مافوق صوت توسط جنگنده‌های ارتش آمریکا تست شد

نیروی هوایی ارتش آمریکا برای اولین بار موشک های مافوق صوت خود را توسط بمب افکن B-52 Stratofortress تست کرد. هدف از این آزمایش ثبت ضربه‌ها و ارتعاشات وارد بر موشک و هواپیما اعلام شد.

موشک های مافوق صوت جدید نیروی هوایی ارتش آمریکا به نام ARRW برای نخستین بار در پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا تست شدند. این موشک‌ها در زیر بال بمب افکن B-52 Stratofortress مورد آزمایش قرار گرفتند. گفتنی است در این آزمایش از یک مدل اولیه بدون موتور از این موشک‌ها استفاده شد که حتی پرتاب هم نشدند، اما بر روی آن حسگرهایی با هدف ثبت ضربه‌ها و ارتعاشات وارد بر موشک و هواپیما نصب بود.

جزئیات آزمایش موشک های مافوق صوت

بدون شک در قرن بیست‌ویکم تسلیحات مافوق صوت می‌توانند در میدان جنگ برای کشور دارنده چنین تسلیحاتی برتری مطلق را به همراه داشته باشند؛ برای مثال در قرن بیستم نیز چنین موضوعی را در خصوص دسترسی به موتور جت شاهد بودیم. البته هم‌اکنون چالش‌های مهندسی زیادی در عملکردهایی با سرعت بیش از 5 ماخ برابر با 5440 کیلومتر بر ساعت وجود دارد که به همین دلیل در این حوزه شاهد پیشرفت‌های چشمگیری نیستم، اما نیروی هوایی آمریکا با آزمایش موشک های مافوق صوت نشان داد که در زمان کوتاهی به چنین سلاحی دسترسی کامل پیدا خواهد کرد.

موشک های مافوق صوت

البته نیروی هوایی آمریکا موشک مافوق صوت ARRW را بدون سلاح و بدون سوخت‌گیری مورد آزمایش قرار داد و اعلام کرد داده‌های حسگرهای نصب شده بر روی این موشک‌ها دارای اهمیت است و در تست‌های نهایی مورد نیاز خواهد بود. گفتنی است موشک ARRW یکی از دو سلاح مافوق صوت نیروی هوایی آمریکا محسوب می‌شود که به واسطه قراردادی که با شرکت لاکهید مارتین منعقد شده است، توسعه پیدا کرده و سرانجام در سال 2020 عملیاتی می‌شود. دکتر ویل روپر (Dr. Will Roper)، معاون فناوری و لجستیک نیروی هوایی آمریکا در خصوص این آزمایش عنوان کرد به زودی سلاح‌های مافوق صوت در ماموریت‌هایمان اضافه خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. اونا تو جهان اول هستن ولی ما اصلاً تو هیچ جهانی وجود نداریم، نه جهان دوم ، سوم یا حتی چهارم، آخه ما با همه قهریم

  2. موندم از چی ما میترسه

  3. آقا چرا اونا اینقدر پیشرفت دارن ولی اینقدر بد بختیم

  4. خیلی عالی پیشرفت میکنه از نظر نظامی

  5. بخدا توی یه هفته کارمون تمومه

  6. بعد ما واسه اینا روداری میکنیم