لپ تاپ های هواوی

لپ تاپ های هواوی به فروشگاه آنلاین مایکروسافت بازگشتند

لپ تاپ های هواوی که چندی پیش در پی تحریم این شرکت توسط دولت آمریکا از فروشگاه آنلاین مایکروسافت حذف شده بودند، به این فروشگاه بازگشتند. اکنون می‌توان هواوی میت بوک ایکس پرو را از فروشگاه مایکروسافت خریداری کرد.

تحریم هواوی توسط دولت آقای دونالد ترامپ از همکاری این شرکت با کمپانی‌های آمریکایی به منظور دریافت قطعه یا استفاده از تکنولوژی‌های‌ آن‌ها جلوگیری می‌کند. قطع همکاری کامل شرکت‌های آمریکایی با هواوی مراد دل رئیس جمهوری کنونی این شرکت است! این موضوع گریبان مایکروسافت که در مقایسه با شرکت‌هایی همچون کوالکام و گوگل ارتباط کمتری با این شرکت چینی دارد را نیز گرفت. به همین دلیل چندی پیش لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو از فروشگاه مایکروسافت حذف شد.

رویت مجدد لپ تاپ های هواوی در فروشگاه مایکروسافت

بعد از یک برهه زمانی حمله همه جانبه به این شرکت از سوی دولت آمریکا، اوضاع کمی بهتر شد. به عنوان نمونه اعمال تحریم های هواوی برای 90 روز به تعویق افتاد. به تازگی نیز لپ تاپ های هواوی به فروشگاه آنلاین مایکروسافت بازگشتند. با این حال هنوز مشخص نیست آیا هواوی می‌تواند برای تولید لپ تاپ از لایسنس‌های ویندوز استفاده کند یا خیر.

بعد از تحریم هواوی توسط گوگل و در نتیجه معلق شدن لایسنس اندروید برای گوشی های این شرکت، هواوی دیگر حق ندارد گوشی اندرویدی جدیدی تولید کند، به همین دلیل سخت در پی توسعه پلتفرم موبایل اختصاصی خود است. هواوی در دنیای موبایل پیشتازی می‌کند و اکنون دومین گوشی‌ساز بزرگ دنیا است. این شرکت به وسیله معرفی میت بوک ایکس پرو نشان داد در دنیای لپ تاپ‌ها نیز حرف‌های زیادی برای گفتن ندارد. با این حال تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت سبب شد در ابتدای راه دچار مشکل شود. اکنون این شرکت قادر نیست از سیستم عامل‌های پلتفرم ویندوز مایکروسافت برای تولید لپ تاپ استفاده کند.

لپ تاپ های هواوی

با این حال بازگشت لپ تاپ های هواوی به فروشگاه مایکروسافت خبر خوبی محسوب می‌شود. شرکت آمریکایی درباره این اقدام اعلام کرد با بررسی قوانین مربوط به تحریم هواوی به این نتیجه رسیده که فروش لپ تاپ های هواوی کنونی، ضد قوانین جدید وضع شده توسط دولت آمریکا نخواهد بود. متاسفانه مایکروسافت در پاسخ به سوال درباره واردات دوباره لپ تاپ های شرکت چینی بعد از اتمام موجود کنونی انبار آن، واکنشی نشان نداد و تنها اعلام کرد در پی دنباله‌روی از قوانین جدید دولت آمریکا است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. خوب بایدم همین جور باشه

  2. فقط اوضاع رو برای مردم خودش سخت کرد

  3. دید ک ترامپ هیچ کاری نتونست انجام بده