سریع ترین خودروهای جهان

سریع ترین خودروهای جهان در سال 2019 معرفی شدند

سریع ترین خودروهای جهان در سال 2019 معرفی شدند. در این لیست خودروهایی فوق سریع چون بوگاتی شیرون، هنسی ونوم و تسلا رودستر قرار دارند که در کنار سرعت خارق‌العاده بسیار لاکچری و جذاب هستند.

غول‌های خودروسازی جهان هر سال برای مشتریان خود محصولات قدرتمند و پیشرفته‌ای را تولید می‌کنند که از سرعت خارق‌العاده‌ای بهره می‌برند. این خودروسازان نسل جدید محصولات خود را علاوه بر اینکه نسبت به نسل‌های قبلی پیشرفته‌تر طراحی می‌کنند، برای آنها امکاناتی را در نظر می‌گیرند تا نیاز عاشقان سرعت را برطرف سازند. انسان همواره به سرعت اشتیاق تمام‌نشدنی دارد و همین موضوع خودروسازان را بر آن داشت تا با ایجاد تغییرات فنی و افزایش قابلیت آیروداینامیکی سریع‌ترین محصولات را تولید و به بازار عرضه کنند. از این رو در ادامه با سریع ترین خودروهای جهان در سال 2019 آشنا می‌شویم. گفتنی است تمامی خودروهای این لیست در سال 2019 تولید نشده‌اند، بلکه تا سال 2019 هیچ خودرویی نتوانسته به رکورد سرعت آنها دست پیدا کند.

سریع ترین خودروهای جهان در سال 2019

10. لیکان فنیر سوپر اسپرت (Lykan Fenyr Supersport)

سرعت: 394 کیلومتر بر ساعت

سریع ترین خودروهای جهان

شرکت دبلیو موتورز (W Motors) یکی از سریع ترین خودروهای جهان در سال 2019 را تولید کرده است که از سرعت خارق‌العاده 394 کیلومتر بر ساعت بهره می‌برد. این شرکت خودروسازی در دبی قرار دارد که البته به عنوان نخستین خودروساز خودروهای سوپر اسپرت در لبنان به شمار می‌رود. این شرکت به دلیل تولید چنین خودروهایی در خاورمیانه بسیار معروف است. این خودروساز برای نخستین بار در سال 2013 اعلام کرد که می‌خواهد خودرو لیکان فنیر سوپر اسپرت را تولید کند.

شرکت دبلیو موتورز نام فنیر را با اقتباس از یکی از افسانه‌های نورث (Norse Mythology) برای محصول خود انتخاب کرده است. این خودرو بسیار سریع از یک پیشرانه دوقلو و توربوشارژ با حجم 4 لیتر بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل 900 اسب بخار تولید کند. لیکان فنیر سوپر اسپرت قادر است ظرف مدت 2.7 ثانیه از سرعت صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. در حال حاضر فقط 25 دستگاه از این خودرو تولید شده است که علاوه بر سرعت زیاد، با امکاناتی که ارائه می‌دهد جزو لاکچری‌ترین خودروهای سریع جهان نیز محسوب می‌شود.

شرکت دبلیو موتورز نسل جدید لیکان فنیر سوپر اسپرت را نسبت به سال‌های گذشته ارتقا داده و این خودرو از امکانات فنی بیشتری بهره می‌برد. این خودرو در تست‌های سرعت توانسته است در جاده‌ای صاف به آسانی به سرعت 394 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این خودرو در مدل 2019 دارای وزنی حدود 1200 کیلوگرم است و نخستین مدل آن نیز در سال 2015 به معرض نمایش درآمد. گفتنی است مهندسان و طراحان شرکت دبلیو موتورز قصد دارند مدل جدیدی از این خودرو را با سرعت بیشتری در کنار امکانات لوکس تولید کنند.

9. سالین اس 7 تویین توربو (Saleen S7 Twin Turbo)

سرعت: 399 کیلومتر در ساعت

سریع ترین خودروهای جهان

سالین اس 7 جزو خودروهای افسانه‌ای محسوب می‌شود که در میان خودروهای سوپر ‌اسپرت و فوق سریع این لیست قرار گرفته است. شرکت سالین اتوموتیو (Saleen Automotive) این خودرو را طراحی کرده که در نوع خود بسیار خاص و استثنایی به شمار می‌رود؛ زیرا جزو نخستین خودروهای تولید آمریکا محسوب می‌شود که موتور آن در مرکز خودرو قرار دارد. موتور این خودرو فوق سریع قادر است قدرتی معادل 750 اسب بخار را تولید کند که به لطف چنین سرعتی می‌تواند ظرف مدت 2.8 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. سالین اس 7 تویین توربو به راحتی به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و طراحان نیز در ساخت مدل جدید آن از جدیدترین دستاوردهای خودروهای مسابقه‌ای استفاده کرده‌اند.

گفتنی است سالین اس 7 در مهم‌ترین مسابقات اتوموبیل‌رانی شرکت حضور پیدا کرده است. همچنین با توجه به اینکه جنس بدنه این خودرو از الیاف کربن بوده و از طراحی آیرودینامیک مناسبی بهره می‌برد، به آسانی می‌تواند باد را شکافته و اوج بگیرد. طراحان در بخش داخلی نیز از طرح‌های بسیار شیک و لاکچری استفاده کرده‌اند که در داخل آن شاهد تودوزی‌های چرم بسیار زیبا هستیم و بخش‌هایی نیز با آلومینیوم ساخته شده‌اند. از سایر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به نصب موتور در مرکز خودرو، صفحه نمایش LCD و سیستم آزاد کردن سریع فرمان اشاره کرد. گفتنی است جایگاه صندلی راننده نیز نسبت به خودروهای معمولی متفاوت است و راننده در جلو در مرکز خودرو قرار می‌گیرد تا در هنگام رانندگی کاملا مسلط باشد. به دلیل سرعت زیاد این خودرو، طراحان از فناوری‌های ویژه‌ای برای مهار این سرعت استفاده کرده‌اند.

8. تسلا رودستر (Tesla Roadster)

سرعت: 402 کیلومتر در ساعت

سریع ترین خودروهای جهان

شرکت خودروسازی تسلا طی چند سال اخیر بسیار موفق بوده و خودروهای الکتریکی این شرکت آمریکایی جزو بهترین‌ها محسوب می‌شوند. تسلا در حوزه تولید خودروهای فوق سریع نیز موفق ظاهر شده و خودرو تسلا رودستر این شرکت در لیست سریع ترین خودروهای جهان در سال 2019 قرار گرفته است. نسل دوم تسلا رودستر از سرعت 402 کیلومتر بر ساعت بهره می‌برد و به همین دلیل قادر است ظرف مدت 1.9 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت برسد. با توجه به اینکه تسلا رودستر یک خودرو الکتریکی محسوب می‌شود، شرکت سازنده در این خصوص می‌گوید این خودرو در کنار ارائه سرعت خارق‌العاده می‌تواند با یک بار شارژ حدود 1000 کیلومتر را بپیماید.

اگر به خودروهای فوق سریع علاقه‌مند باشید و خودرو لوتوس الیزه (Lotus Elise) را بشناسید، باید بدانید تسلا رودستر نیز بر اساس لوتوس الیزه ساخته شده است که نخستین بار در سال 2017 به بازار عرضه شد. تسلا در آن زمان فقط به کسانی اجازه می‌داد این خودرو را تست کنند که 50 هزار دلار پرداخت کرده باشند و پس از آن می‌توانستند آن را خریداری کنند. شرکت تسلا در سال 2018 پکیج جدیدی برای این خودرو را به قیمت 250 هزار دلار معرفی کرد که البته به صورت محدود در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد.

7. کوئنیگزگ رگرا (Koenigsegg Regera)

سرعت: 410 کیلومتر در ساعت

سریع ترین خودروهای جهان

شرکت کوئنیگزگ اتوموتیو ای بی (Koenigsegg Automotive AB) در سال 2015 برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو ژنو از کوئنیگزگ رگرا رونمایی کرد. این خودرو هیبریدی در ابتدا به صورت محدود و فقط 80 دستگاه از آن تولید و به بازار عرضه شد. این خودرو بسیار گران است و با قیمتی حدود 1.9 میلیون دلار به فروش می‌رسد. این خودرو از لحاظ سرعتی هیچ محدودیتی ندارد و رانندگان می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرعت خارق‌العاده 410 کیلومتر بر ساعت برسند. کوئنیگزگ رگرا دارای وزنی حدود 1600 کیلوگرم است و مدل جدید آن از لحاظ فنی و طراحی زیبایی با تغییراتی همراه بوده که از مهم‌ترین این تغییرات می‌توان به ارتقای بدنه خودرو و افزودن باتری 9 کیلوواتی در مرکز خودرو اشاره کرد. کوئنیگزگ رگرا از یک موتور 5 لیتری بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل 1100 اسب بخار تولید کند.

کوئنیگزگ رگرا از فناوری‌های ویژه‌ای چون سیستم دایرکت درایور (Direct Drive) و مکش هیدرولیک برخوردار است که این فناوری‌ها عملکرد خودرو را افزایش داده‌اند. این خودرو می‌تواند ظرف مدت 2.7 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. کوئنیگزگ رگرا علاوه بر اینکه جزو سریع ترین خودروهای جهان در سال 2019 محسوب می‌شود، از لحاظ لاکچری و شیک بودن نیز در سطح ویژه‌ای قرار دارد؛ برای مثال طراحان برای این خودرو صندلی‌های الکتریکی و قابل تنظیم استفاده کردند تا سرنشینان در کنار سرعت، از امکانات داخلی مناسبی بهره ببرند.

6. اس اس سی آلتیمیت آئرو (SSC Ultimate Aero)

سرعت: 413 کیلومتر در ساعت

سریع ترین خودروهای جهان

این خودرو فوق سریع که در گذشته با نام شلبی سوپر کارز (SSC) معروف بود توانست در سال 2007 لقب سریع ترین خودرو جهان را به خود اختصاص دهد و با سرعت 411 کیلومتر بر ساعت رکورد بزند. پس از آن شرکت اس اس سی شمال آمریکا (SSC North America developed) به تولید اس. اس. سی آلتیمیت آئرو مشغول شد که سرانجام توانست در سرعت از بوگاتی ویرون نیز پیشی بگیرد. این خودرو از یک موتور توئین توربوشارژ V8 بهره می‌برد که قدرت خارق‌العاده 1287 اسب بخار را تولید می‌کند.

گفتنی است در این خودرو برای مهار کردن قدرت خودرو هیچ فناوری پیشرفته الکتریکی وجود ندارد و طراحان آن را برای رانندگان حرفه‌ای ساخته‌اند تا بدون فناوری‌های کنترل الکتریکی نیز بتوانند چنین قدرتی را مهار کنند و از قدرت واقعی لذت ببرند. درهای این خودرو به سمت بالا باز می‌شود و طراحان برای حفظ تعادل وزن در بخش‌های مختلف این خودرو از الیاف کربن و تیتانیوم استفاده کرده‌اند. البته مدل جدید اس اس سی آلتیمیت آئرو در بخش‌های فنی از تغییرات زیادی بهره‌مند شده و حالا موتور آن قدرت بیشتری را تولید می‌کند.

5. بوگاتی ویرون سوپر اسپرت (Bugatti Veyron Super Sport)

سرعت: 431 کیلومتر در ساعت

سریع ترین خودروهای جهان

نام بوگاتی را حتی کسانی که به خودروهای فوق سریع علاقه‌مند نیستند نیز شنیده‌اند. این برند خودروسازی که جزو بهترین‌ها محسوب می‌شود همواره محصولاتی را عرضه می‌کند که در خصوص شکستن رکورد سرعت، مهارت بسیاری زیادی دارند. از این رو خودرو بوگاتی ویرون سوپر اسپرت به آسانی در لیست سریع ترین خودروهای جهان در سال 2019 قرار گرفته است. بوگاتی ویرون حالا بدون شک یک جانشین بسیار عالی به نام بوگاتی شیرون دارد. مدل‌های اولیه بوگاتی ویرون از یک موتور توربوشارژ W16 بهره می‌برد که قدرتی معادل 1600 اسب بخار را تولید می‌کرد.

مدل‌های جدید بوگاتی ویرون از لحاظ آیرودینامیک بهبود پیدا کرده که افزایش سرعت را به همراه داشته است. این خودرو توانست در کتاب گینس رکورد دومین خودرو فوق سریع جهان را با سرعت 431 کیلومتر بر ساعت به خود اختصاص دهد. بوگاتی ویرون از نظر طراحی نیز بسیار شیک بوده و جنس بدنه آن از کربن است. این خودرو برای نخستین بار از سال 2010 تولید و به بازار عرضه شد. شرکت بوگاتی فقط 30 دستگاه از این خودرو را تولید کرد که حتی با قیمت بسیار زیاد نیز در زمان کوتاهی به فروش رسید.

4. هنسی ونوم جی تی (Hennessey Venom GT)

سرعت: 434 کیلومتر در ساعت

سریع ترین خودروهای جهان

در دنیای خودروهای فوق سریع برند هنسی که در تگزاس آمریکا قرار دارد بسیار معروف است. در سال 2013 خودرو هنسی ونوم جی تی بر پایه لوتوس اکزیج (Lotus Exige) تولید شد و در کتاب گینس به عنوان سریع ترین خودرو جهان از آن یاد می‌شود. این خودرو از موتور 7 لیتری V8 بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل 1244 اسب بخار تولید کند. هنسی ونوم جی تی می‌تواند ظرف مدت 2.8 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد و قادر است در مدت 14.51 ثانیه به سرعت 321 کیلومتر دست پیدا کند. شرکت هنسی به زودی مدل جدیدی از این خودرو را با سرعت بیشتر به بازار عرضه خواهد کرد.

3. بوگاتی شیرون (Bugatti Chiron)

سرعت: 436 کیلومتر در ساعت

سریع ترین خودروهای جهان

در پایان لیست سریع ترین خودروهای جهان در سال 2019 شاهد رقابت نزدیکی میان خودروسازان هستیم. بوگاتی شیرون در زمان عرضه به بازار لقب پادشاه خودروهای سریع جهان را به خود اختصاص داد. البته این خودرو به صورت محدود تولید و فقط 500 دستگاه از آن در بازار عرضه شد که از این میزان حدود 200 دستگاه قبل از فروش رسمی به صورت پیش فروش به مشتریان عرضه شدند. بوگاتی شیرون با قیمتی حدود 2.6 میلیون دلار به فروش رسید که با این قیمت زیاد باز هم مشتریان زیادی برای خرید آن مشتاق بودند. این خودرو دارای موتور قدرتمندی است که قدرتی معادل 1500 اسب بخار را ارائه می‌دهد. این خودرو در کنار ارائه سرعت فوق‌العاده در ردیف خودروهای لاکچری قرار می‌گیرد و سلبریتی‌ها و افراد مشهور آن را خریداری کردند.

نخستین مدل بوگاتی شیرون در نمایشگاه خودرو ژنو 2016 به معرض نمایش درآمد و از جدیدترین فناوری‌های پیشرفته در ساخت این خودرو استفاده شده است. این خودرو در کنار سرعت، رانندگی لذت‌بخشی را با وجود وزن 2 تنی خود برای رانندگان به همراه دارد. در این خودرو از حالت‌های مختلف رانندگی برای کنترل قدرت فوق‌العاده آن در نظر گرفته شده است. همچنین در ساخت بخش‌های مختلف بوگاتی شیرون از الیاف کربن استفاده کرده‌اند.

2. کوئنیگزگ آگرا آر اس (Koenigsegg Agera RS)

سرعت: 447 کیلومتر در ساعت

سریع ترین خودروهای جهان

برند خودروسازی کوئنیگزگ در ساخت خودروهای سریع دارای مهارت خاصی است و در لیست سریع ترین خودروهای جهان در سال 2019 دو محصول از این شرکت قرار دارند. با توجه به اینکه شرکت هنسی نتوانست ادعای رکورد سرعت محصولات خود را ثابت کند، کوئنیگزگ آگرا آر. اس به عنوان سریع‌ترین خودرو جهان شناخته می‌شود. این خودرو از قدرتی معادل 1160 اسب بخار بهره می‌برد که به لطف چنین قدرتی می‌تواند به سرعت 447 اسب بخار برسد. این خودرو برای نخستین بار در سال 2017 و در لس آنجلس رونمایی شد. این خودرو دارای یک موتور 5 لیتری V8 است در مدل‌های جدید از ارتفاع بیشتر و ویژگی‌های آیرودینامیکی جدید بهره می‌برد. وزن کوئنیگزگ آگرا آر اس حدود 1400 کیلوگرم است که نسبت به رقبا وزن مناسبی دارد.

شرکت کوئنیگزگ ادعا می کند خودرو کوئنیگزگ آگرا آر اس می‌تواند به سرعت 457 کیلومتر بر ساعت برسد، اما با توجه به اینکه چنین سرعتی تاکنون به صورت رسمی ثبت نشده است، نمی‌توان چنین ادعایی را قبول کرد. این خودرو از رینگ‌های آلومینیومی، طراحی ویژه باز و بسته شدن درهای خودرو، سیستم ثبات خودرو در جاده (Traction Control) و سامانه چراغ‌های خودرو پیشرفته بهره می‌برد. همچنین کوئنیگزگ آگرا آر اس جزو جذاب‌ترین محصولات این برند خودروسازی محسوب می‌شود.

1‌. هنسی ونوم اف 5 (Hennessy Venom F5)

سرعت: 484 کیلومتر بر ساعت

سریع ترین خودروهای جهان

خودرو هنسی ونوم اف 5 تاکنون به صورت رسمی در بازار عرضه نشده است و برای نخستین بار در نمایشگاه سما (SEMA) در سال 2017 که در لاس وگاس برگزار شد، به معرض نمایش درآمد. شرکت خودروسازی هنسی برای ساخت ونوم اف 5 برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته است و بخش‌های مختلفی از آن نظیر بدنه، موتور، سیستم اگزوز با همکاری سایر شرکت‌ها و توسط مهندسان هنسی ساخته شده است. هنسی مدعی است این خودرو می‌تواند به سرعتی بیش از 484 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. برای این خودرو یک موتور 7.4 لیتری V8 در نظر گرفته شده است که می‌تواند قدرتی معادل 1600 اسب بخار را تولید کند. از این رو با چنین قدرتی انتظار می‌رود این خودرو بتواند رکورد سریع‌ترین خودرو جهان یعنی کوئنیگزگ آگرا آر اس را بشکند.

طبق ادعای هنسی خودرو ونوم اف 5 قادر است ظرف مدت 2 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد و فقط ظرف مدت 30 ثانیه به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت دست پیدا خواهد کرد. در ساخت بدنه این خودرو از الیاف کربن استفاده شده است که به دلیل وزن کم 1300 کیلوگرمی بسیار سریع و چابک است. این خودرو تا پایان سال 2019 به بازار عرضه خواهد شد.